| کد خبر: 264779 |

◄ پرند؛ شهری با احترام بیشتر

مترو تهران با همت بسیار مسئولان و مطالبه گری مردم بلاخره به ایستگاه پرند رسید.

تین نیوز

مترو تهران با همت بسیار مسئولان و مطالبه گری مردم بلاخره به ایستگاه پرند رسید. در منابع علمی مرتبط با علوم رفتاری، به امر پیشرفت و توسعه ، به عنوان یکی از مهمترین عناصر شکل دهنده احترام درونی و مقدمه ای برای تبدیل وضعیت مردمان و با شندگان یک شهر از وضعیت احترام به وضعیت خود شکوفایی نگریسته می شود. در عین حال بر کسی پوشیده نیست که پیشرفت و توسعه پایدار علاوه بر همت مردم به برنامه های اصولی و علمی متکی هستند. به عبارت دیگر صرف صدها میلیار تومان از بودجه کشور برای ساخت این خط مهم و تکمیلی، چنانچه از دو طرف به طرح ها و برنامه های توسعه ای پیوند نداشته باشد هرگز منجر به توسعه پایدار و بهره وری نخواهد شد.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

◄ رفتار متقابل ایران با کامیون های ترکیه/ دریافت 3000 یورو از هر کامیون

◄ فروش قسطی تریلی و کامیون با پیش پرداخت مرحله اول 500 میلیونی و اقساط 141 میلیونی

◄ نامه 5 تشکل ریلی به رئیس جمهور رفتار مدیریت راه آهن را خشن تر کرد!

در دو سوی این خط مترو، کلانشهر تهران و شهر جدید پرند واقع شده اند. فقدان برنامه های راهبردی و عملیاتی در هر دو شهر مشهود است. در غیاب این برنامه ها استفاده بهتر و بیشتری از این خط پر هزینه، جز تسهیل حمل و نقل انبوه مسافر نمی توان تصور کرد. در حالی که در صورت داشتن براورد دقیقی از منابع و امکانات موجود در دو سوی خط ، شناخت نقاط قوت و فرصت های کثیری که در این منطقه در انتظار برنامه ریزی هستند، می توان به کسب بهره هایی بسیار فراتر از تسهیل حمل و نقل مسافر امید داشت.

شهر جدید پرند بعد از بهره گیری از این خط ریلی ( مترو پرند )، صاحب یک سرویس حمل و نقلی انبوه بر و سریع بر در همسایگی پایتخت و قلب تجاری کشور خواهد شد. امکانی که تنها معدودی از شهر های کشور و حتی منطقه از آن برخوردارند اما متاسفانه حتی این شهر فاقد یک برنامه جامع حمل و نقلی» برای به حد اکثر رساندن بهره وری موضعی از این سرمایه گذاری عظیم در حوزه حمل و نقل عمومی می باشد.

تنها وجود منابع انسانی غنی و توانمند در منطقه ای به استعداد جمعیتی بیش از 600 هزار نفر، نزدیکی به امکانات عظیم فرودگاهی و حمل و نقل هوایی، اتصال به خط آهن سراسری کشور و همجواری با شبکه بزرگراهی و داشتن امکان توسعه شهری، می تواند از شهر جدید پرند، قطبی برای توسعه کشور بسازد اما این شهر در بعد نرم افزار توسعه به دلیل ضعف در ساختار های سیاسی و نیز ضعف مفرط در بدنه کارشناسی نهاد های تصمیم ساز، نه تنها از این امکانات بسیار کمیاب، بهره ای نمی برد، بلکه متاسفانه درگیر مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی می باشد که افتتاح این پروژه عظیم قادر به حل هیچ یک از آنها نخواهد بود.

برای برون رفت از این وضعیت و رسیدن به شرایطی که سرمایه گذاری های انجام شده بتوانند با ایجاد بهره وری در منابع، به توسعه پایدار منطقه بیانجامند، ضروریست تا فرصت باقیست، نهاد های تاثیر گذار و ذیمدخل در اداره و توسعه شهر، مانند شهرداری و شرکت عمران پرند، بیش از گذشته به امر برنامه ریزی راهبردی و هدفمند برای توسعه این شهر بیاندیشند. مواردی مانند:

1 – بازبینی و اصلاح طرح های توسعه جامع و تفصیلی مصوب موجود، با نگاهی توسعه گرا.

2 – مساعدت و جدیت در تدوین برنامه جامع توسعه و رسیدن به یک سند مورد وفاق عمومی برای چشم انداز 5 سال آینده شهر.

3 – مطالعه و تدوین برنامه جامع حمل و نقل شهری و برون شهری با حاکمیت نگاه توسعه ای بر آن.

4 – تغییر مدل مخرب ساخت و ساز مهندسی  و خودرو محور به مدلی برای ساخت شهر زیست پذیر و انسان محور با توجه به وجود امکانات کم نظیر حمل و نقلی در این شهر.

این اقدامات حد اقلی می توانند شرایط را برای تحقق بستر های توسعه آتی این منطقه فراهم نمایند.    

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سهراب خسروی 10 0

    اساسی ترین مشکل پرندنبودیک بیمارستان دولتی یا تامین اجتماعی است.شهربه سرعت درحال بزرگ شدن است .بایددرکنارتوسعه مسکن..توسعه امکانات فرهنگی و زمانی هم درنظر گرفته شود.

  • علی زهری 9 0

    واقعا شهر درحال بزرگ شدن است ولی مدیران کوچک بین دارد شهرنیازهای زیادی دارد چرا درشهرجدید بااین همه زمین دراختیارعمران پرند یک مجتمع اداری پیش بینی نشده چرا درفازها یک کلانتری نیست وایاچرابانک ها درپرند نیستند ووووووو

    • مریم 1 0

      هر بار و هر بار امیدهایی که با خاک یکسان می‌شوند فقط همین بس راست گفتند پرند شهرکی بزرگ با مدیران کوچک

  • کریم فارسی 5 0

    ایجاد شهرک در اطراف کلان شهرها و ایجاد حمل و نقل عمومی سریع السیر از راهکارهای اساسی برون رفت از مشکلاتی نظیر ترافیک ، اسکان ،آلودگی هوا ، و غیره می‌باشد . اما اساسی تر از حمل و نقل عمومی خدمات عمومی شامل ( بانک ، بیمارستان ، اشتغال ، فضای سبز ، ورزشگاه ،مدیریت شهری با تجربه ، خدمات قضایی ، و غیره )می‌باشد . مگر می‌شود برای ابتدایی‌ترین نیازها شهروندان به کلان شهر وابسته باشند . ساکنین شهر پرند اکثریت بعلت مشکلات مالی به این شهر مهاجرت کرده‌اند امروزه هزینه‌های عمومی این شهر کمرشکن میبامناسبت یک شهر ۳۰ هزار نفری هم نیست. این مشکلات ربطی به تحریم‌ها ندارد . عبادت بجز خدمت خلق نیست.

  • حسین حسینی 3 1

    پرند پایتخت تهران غربی

  • باران 2 1

    سلام
    مترو پرند فقط ۱۸ سال است که سر زبانهاست وای فکر کنم بعد از مرگمان هم راه نیفتد

  • رویا نادری 2 2

    واقعا ازبازی با کلمات خسته نشدید تو هین به شعور ازبدترین کارهاست اصلا ما مترو نخواستیم پیاده پیمایی میکنیم

  • سیما 2 0

    سلام وخسته نباشی.نه بی احترامی هست نه بی حرمتی.هرباربه این مردم که سالهاچشم انتظارمتروهستن وباوعده های الکی سرگرمشون میکنیدخسته نشدید؟ تواین بزرگ خدایی بانک ملی یه دونه بانک مسکن یکدونه بایدبری اون سره سرنبش تره باراخه یه شهرکوچیک چندین بانک داره نمیدونم چی بلابسراین مردم ومملکت میاریدخدامیدونه

  • پرندی 4 0

    این چهار موردی که فرمودید اگه معنی ومفهومش رو خودتون فهمیدید .قسم میخورم که خودتون هم نفهمیدید که چی گفتید چند تا کلمه قلمبه سلمبه از کتاب معماری وشهرسازی پیدا کردید که اصلا برای خودتان قابل هضم نبوده چه رسد به مخاطب
    این همه مشکلات ملموس با جملات عامیانه

  • ضرغام 1 1

    پرند بااین همه جمعیت هنوز آرامستانی درست حسابی ندارد

  • علی مددی 1 0

    مترو پرند باید مثل مترو کرج دو طبقه باشد فکر میکنم یک طبقه برای این جمعیت که صبح ها به سمت تهران برای کار می آیند کم باشد

  • علی مددی 2 0

    پرند به یک درمانگاه یا بیمارستان تامین اجتماعی هم نیاز دارد اکثر مردم برای دکتر تامین اجتماعی باید به تهران بیایند

  • ناشناس 2 1

    کاش فقط مشکل مترو بودبانک .نانوایی. مدرسه . هزار و یک مشکل دیگه با کمبودش مواجه هستیم حتی قیمت های خونه روز به روز داره بیشتر میشه دیگه نمیشه اجاره کرد چه برسه به خرید امکاناتش از یک روستا هم کمتره . خدا شاهده کار بانکی دارم بانک ملی ولی برام خیلی سخته برم خارج از پرند با بچه کوچیک واقعا متاسفم فقط حرف حرف پس کی عمل

  • مهرآفرین 1 0

    درود‌.من سه سال فاز صفر پرند زندگی کردم.مجتمع کیسون.واقعا خاک دامن گیر دارد.

  • ناشناس 0 0

    زمین پرند بخاطر مسطح بودن مستعد ساخت و ساز هست و سر ریز جمعیتی تهران باید بره پرند
    پرند نزدیک فرودگاهه و مترو هم داره زمین کافی هم برای ساخت و ساز تا ساوه و قم هم داره ازاد راه هم داره
    خود تهران از شمال و شرق با کوه محاصره شده

  • رضا 1 0

    مردم اول بذارید مشکل ترددتون حل بشه بعد چیزای دیگه رو عنوان کنید

  • هانی 1 0

    یه بیمارستان درست حسابی بزنید

  • ناشناس 0 0

    مسائل نظافتی و بهداشتی و کلا بهداشت محیط بهداشت فردی بهداشت همگانی در استان تهران بالاخص پرند بسیار ضعیف و ناقص هست شهر نیازمند توسعه امکانات و زیرساخت ها می باشد شهر نیازمند توجه جدی و دقیق و جامع مسولین و متولیان امور حوزه عمومی باید باشد.حمل و نقل عمومی درون شهری ساخت مراکز درمانی بهداشتی و رفاهی آموزشی دانشگاهی ورزشی اجتماعی از نیازهای جدی شهر پرند می باشد.