| کد خبر: 257114 |

◄ آزادراه اصفهان شیراز از سیل اخیر خسارت دیده است؟

جاری شدن سیلاب در اصفهان در چند روز گذشته خسارت های فراوانی ایجاد کرده و اخبار ضد و نقیضی از خسارت به زیرساخت های مهم در دست احداث همچون آزادراه اصفهان شیراز نیز شنیده می شود.

تین نیوز

جاری شدن سیلاب در اصفهان در چند روز گذشته خسارت های فراوانی ایجاد کرده و اخبار ضد و نقیضی از خسارت به زیرساخت های مهم در دست احداث همچون آزادراه اصفهان شیراز نیز شنیده می شود.

سیل در روزهای اخیر شهرستان های مختلف استان اصفهان را درنوردیده و خسارت های مالی و جانی به بار آورده است. سوال این است که آیا آزاد راه اصفهان شیراز از سیل خسارت دیده است؟

گزارش جنجالی امروز را بخوانید؛

◄ ایران خودرو در خارج از ایران ارزان فروشی کرده است؟

◄ نگاه وحشت زده سرباز روس لحظاتی پیش از برخورد کواد کوپتر انتحاری ارتش اوکراین

اخبار و گزارش رسمی از خسارت سیل به این پروژه مهم ملی تا لحظه انتشار این گزارش وجود ندارد اما در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خبرهایی از آسیب سیل به برخی نقاط این آزادراه منتشر شده است.

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

شایان ذکر است تابستان سال گذشته نیز در پی بارش هایی که در اصفهان و شیراز روی داد خسارت هایی به آزادراه اصفهان شیراز وارد شد و یکی از مسئولان شهرستان آباده با اعلام این خبر اظهار کرده بود این پروژه در محدوده شهرستان آباده با خسارتهایی به حجم 25 میلیارد ریال مواجه شده است.

گزارش هایی که تاکنون از سیل در استان اصفهان منتشر شده حکایت از آن دارد که سیلاب بیشتر در مناطق شرق این استان در منطقه اردستان و نهوج روی داده و به نظر می رسد محدوده اجرای اتوبان شیراز به اصفهان تا امروز از خطر سیل درامان مانده است. با این حال بر اساس هشدار سازمان هواشناسی تحولات جوی در استان اصفهان طی امروز و فردا – شنبه و یکشنبه 20 و 21 خرداد ماه 1402 – نیز ادامه خواهد داشت و بر این اساس احتمال آسیب دیدن آزاد راه اصفهان شیراز از سیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید؛

گزارش تصویری| خسارت سیل در جاده چالوس

حفره های مرگ زیر پای اصفهان؛ درمان سرطان زمین معطل بروکراسی است

مناطقی که در اصفهان طی امروز و فردا در خظر سیل قرار دارند عبارتند از شهرستان های بخروار، فریدن، فریدون شهر، بادرود، نائین و ... .

آخرین وضعیت آزادراه اصفهان شیراز

بر اساس آخرین گزارش ها از این پروژه، قطعات یک تا ۶ این اتوبان در حدود نود و هفت درصد پیشرفت دارند و با وجود در شرف افتتاح بودن به دلیل آماده نبودن قطعات بعدی افتتاح آنها به تاخیر افتاده است. همچنین قطعه ۷ از این آزادراه پیشرفت ۶۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

قطعه مهم دیگر این اتوبان یعنی قطعه هشت هنوز در مراحل ابتدایی است. به این معنی که قرارداد سرمایه گذاری قطعه ۸ ابلاغ شده اما عملیات اجرایی این قطعه هنوز شروع نشده است .

شایان ذکر است ؛ آزادراه اصفهان شیراز با مشارکت دولت و بخش خصوصی و به صورت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی اجرایی شده است اما دولت فعلا سهم خود را مطالبه نمی‌کند و بعد از بهره‌برداری و بازگشت اصل سرمایه و سود و هزینه‌های نگهداری، بخش خصوصی آن را تحویل دولت می‌دهد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سارا 2 1

    از بس زود نمی سازنش اگه سیل بیادخرابش می کنه اگه برف بیاد طوفان بازم روش اثرداره

  • ایرانی 2 1

    این خسارتها مربوط به دزدی در ساخت آزاد راهه .زیر سازی با خاک کجای دنیا با خاک کدزیر سازی میکنن یا شن زیر سازی باید با سنگ کوه باشه که آب هم نتونه تکونش بده

    • ناشناس 0 0

      دوست عزیز زیرسازی جاده در همه دنیا با خاک هست لطفا وقتی در مورد چیزی اطلاع ندارید نظر تخصصی ندید

  • کامران 2 1

    جاده که اینها بسازند مثل ماشین شون هست بدرد نخور جاهای که باید راه آب درست کنند بستن و جاهای که راه آب نمی خواد باز کردن

  • محمد 1 2

    من فرداش از آزاد راه از شیراز رفتم اصفهان هیچ خسارتی ندیده فقط خود وزارت راه هی در مسیر خاک ریختن و راه بندان درست کردن و میگن چون افتتاح نشده حق رانندگی در آن راه ندارید البته مردم محلی راه دور زدن های این موانع را درست کردن. ولی واقعا مشخصه که اصولی درست نشده در مسیر خیلی ترک در طول جاده وجود داره و نمیشه راحت رانندگی مرد خیلی جاها هم هنوز جداکننده های بلوکی نصب نشده تابلو های راهنما و کنترل و علاییم رانندگی هم کلا نداره

  • ناشناس 0 0

    بسلامتی.چه جوری پس میخاستن افتتاحش کنند؟

  • مهدی 0 0

    اگر ساختتش دست ما اصفهانی ها بود چند سال پیش افتتاح شده بود ما اردیبهشت از این مسیر رفتیم روزش یک نگهبان بود از طرف ایزدخواست اجازه عبور به ما داد و شماره پلاک ماشین را نوشت که اگر مشکلی پیش آمد پای خودمون باشه برگشتنه از طرف شیراز نزدیک منطقه کامفیروز پس از طی کردن کلی راه دیدیم جاده بسته نگهبانش می گفت 50 هزار تومن بده تا راه را باز کنم که ما زیر بار نرفتیم این رشوه به ظاهر کوچک را بدهیم راه بعدی را از محلی ها که خدا پدر و مادرشون را بیامرزه یاد گرفتیم فقط چند کیلومتری بین راه جاده دوطرفه شدبه 5 کیلومتر نرسید و متاسفانه هیچ گونه علائم جاده ای برای شب نبود کاری که در اصفهان ما 3 روز هم زمان نمی بره اگر باورتون نمیشه از مردم قم که شهردارشون اصفهانیه بپرسید