| کد خبر: 271337 |

ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات

وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای عالی هماهنگی و ایمنی حمل و نقل خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای عالی هماهنگی و ایمنی حمل و نقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور که در ساختمان دادمان با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای اشاره کرد و تحقق آن را به عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه ریزی دستگاه های مسئول قرار گیرد.

بذرپاش بیان کرد: این مهم با تأکید رئیس جمهور به عنوان یک کارویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه ها با کاهش جان باختگان جاده ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

مهرداد بذرپاش افزود: تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم توسعه به عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه های کشور، در رأس سیاست های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان باختگان تصادفات، به اقدامات هماهنگ دستگاه ها اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی های فوری به سانحه دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع تر آن ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند، است.

بذرپاش ادامه داد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل و نقل عمومی کشور با استفاده از سامانه های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می تواند به سفر ایمن در جاده ها منجر شود.

ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور با دستور کار ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهاد و برنامه عملیاتی در راستای تحقق کاهش ۵۰ درصدی جان باختگان در طول برنامه هفتم توسعه (سالی ۱۰ درصد) توسط دستگاه های مسئول و عضو کمیسیون برگزار شد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.