| کد خبر: 269268 |

◄ حمید بهبهانی وزیر اسبق راه و ترابری به دلیل عفونت ریه درگذشت

حمید بهبهانی وزیر اسبق راه و ترابری در سن 83 سالگی و در اثر بیماری درگذشت.

تین نیوز

حمید بهبهانی استاد دانشگاه و وزیر اسبق راه و ترابری در سن 83 سالگی در اسپانیا و پس از جراحی عمل قلب باز و به دلیل عفونت ریه درگذشت.

به گزارش تین نیوز، حمید بهبهانی متولد  ۲۴ دی ماه سال ۱۳۱۹ در شیراز و دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه "کینزول" فلوریدا بود. او طی سال های 1356 تا 1369 به عنوان استادیار و در سال های 1376 تا 1380 به عنوان دانشیار و از سال 1380 به بعد دارای کرسی استادی کامل در دانشگاه علم و صنعت ایران و در دولت محمود احمدی نژاد ، وزیر راه و ترابری بود.

خبرهای پربازدید امروز را ببینید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز را از دست شوتی ها نجات دهید!

 

◄ حمید بهبهانی که بود؟ ناگفته هایی در مورد وزیر راه احمدی نژاد

بهبهانی که وزیر راه و ترابری ایران در کابینه محمود احمدی نژاد بود، در 22 مرداد1387 وارد کابینه اول محمود احمدی نژاد شد و در کابینه دوم احمدی نژاد هم که در 12 شهریور 1388 تشکیل شد، از مجلس هشتم رای اعتماد گرفت و در وزارت راه کماکان به خدمتش ادامه داد اما در ادامه توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح و برکنار شد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی، عدم رای اعتماد به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری را در روز 12 بهمن‌ سال 1389 به رای گذاشتند که با 147 رای موافق، 78 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 234 رای مأخوذه ، رأی اعتمادشان را از وی برداشتند و بدین ترتیب او برکنار شد.

بهبهانی پس از آن برای مدتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران شد.

همچنین وی در کارنامه اجرایی خود عنوان مشاور مالی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، دو دوره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را دارد و مدت بیست سال از سال 1357 تا سال 1377 به عنوان رئیس دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت فعالیت کرد.

تین نیوز مراتب تسلیت خود را به خانواده آن مرحوم عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی در این مصیبت آرزو می نماید.

تذکر مهم: از افرادی که مرحوم را می شناختند و از سوابق، خدمات و فعالیت های مرحوم اطلاعاتی دارند، دعوت می کنیم مطالب خود را برای درج در صفحه یادمان زنده یاد حمید بهبهانی برای ما ارسال کنند.

همچنین چنانچه دوستان و علاقمندان مرحوم مطلب یا یادداشتی در مورد شخصیت ایشان دارند، لطفا در قسمت کامنت های این صفحه (صفحه یادمان زنده یاد)، نظرات و یادداشت های خود را بنویسند.

ضمنا چنانچه تصاویری از ایشان در دسترس دارید که می تواند در این صفحه منتشر شود، برای ما ارسال نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 11

    خداوند رحمت کند اورا. اما وزیر پر حاشیه ای بود. بخصوص اینکه اختلاس های بزرگی در دوران وزارت راه شکل گرفت که سابقه نداشت.

  • بازنشسته راه آهن 5 5

    باسلام
    حمید بهبهانی استاد دانشگاه خوبی بودند البته به گفته دانشجویانش لیکن در مقام وزارت اشتباهات زیادی داشتند که کشور از کنار این اشتباهات متضرر شد لیکن انشالله خداوند ایشان را بیامرزد و از سر تقصیراتشان به واسطه مقام معلمی که داشته اند، بگذرد.

  • پارسا 13 3

    خدا رحمتش کند. شاید تعداد زیادی از مردم نمی دانند که ایشان چه خدماتی به حوزه عمران کشور به ویژه در دوره انقلاب فرهنگی با حمایت از استادان طرد شده و هدایت ایشان به امر تحقیق و تدوین کتب باعث رشد فعالیتهای مربوط به این حوزه در سالهای بعدی شد.

  • محمد مهدی فقیه زاده 9 3

    یادش ماندگار دکتر بهبهانی، من چندسال مدیر بازرسی ویژه اش بودم، خلق خوش روی خندان و فعالیت از بام تا شام و مدارا با کارگر و کارمند و مدیر و پرهیز از تنش از خصوصیات او بود، خداش بیامرزد

  • ناشناس 9 3

    خدا رحمتشون کنه ، انسان فوق العاده ای بودند

  • ناشناس 8 1

    خداوند ایشان را رحمت کند. ایشان پدر راهسازی و حمل ونقل ایران بود. روحش شاد

  • ناشناس 7 3

    خداوند ایشان رارحمت کند مدیری لایق وبا اخلاق و کاردان بودند وبا همه اقشار مهربان بودند خدمات زیادی داشتند وطن دوست بودو بی ریا

  • خان بلوکی 7 3

    خدا رحمتش کنه در دوران وزارتش خدمات خوبی به حمل ونقل کشور داشت ودر حمل ونقل تخصص ودرایت کامل داشت روحش شاد وقرین رحمت الهی گردد🖤🖤🖤

  • رضا نظافت 11 2

    درگذشت این دوست عزیز مردی مردومی مور احترام برای همه را تسلیت میگم تا آخرین دقایق عمر ایشان درکنارشان بودم یادشان گرامی 😢😢😢😢🖤🖤🖤🌷🌷🌷

  • محمد مهدی فقیه زاده 1 14

    با سواد ولی بی اخلاق و تندخو

  • كاوه 22 0

    خدا رحمت كنه ايشون رو. با خودشون برخوردي نداشتم اما در كلاس يك شاگرد خلف از ايشون به نام دكتر آذركيش شركت داشتم كه الحق و الانصاف كلاس بي نظيري بود برام.

  • احمد شمس 19 0

    روحشان شاد باشد. در اظهار نظر یکی از کاربران به نام دکتر آذرکیش اشاره شده بود. باید عرض کنم که ایشان از سرمایه های علمی و اجرایی راهسازی کشور هستند و به جرات می توان گفت تنها دانشجوی آقای دکتر بهبهانی هستند که آن مرحوم اعتماد ویژه ای به ایشان داشت و درسهای پایه و مهمی چون طرح هندسی راه را فقط به دکتر آذرکیش واگذار می نمود. به یاد ندارم در جایی از این شاگردشان جز تعریف و تمجید صحبتی به میان آمده باشد. خدا حفظشان کند.