| کد خبر: 262343 |

وعده دوباره در مورد مترو پرند؛

◄ افتتاح 22 کیلومتر از مترو پرند در مهر ماه

تا پایان سال ۱۰ کیلومتر از خطوط مترو به همراه ۱۴ ایستگاه به بهره برداری می‌رسد و در مهر ماه ۲۲ کیلومتر خط پرند نیز افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد  ۱۰ کیلومتر خط در خطوط 6 و هفت مترو به همراه ۱۴ ایستگاه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی همچنین گفت:  ۱۴ کیلومتر خط با ۱۰ ایستگاه  مترو نیز در دو سال گذشته شروع و به اتمام رساندیم.

بیشتر بخوانید:

توسعه افقی شهرها از تخیل تا واقعیت!/ نقش حمل و نقل در توسعه افقی شهرها

وی در جلسه علنی 26 شهریور شورای اسلامی شهر تهران افزود: علاوه بر این ۱۰ کیلومتر از تونل بخش جنوبی خط ۶  نیز تکمیل شده و بعد از این مرحله قطعا با بهره برداری به میزان خطوط اضافه خواهد شد. تا پایان سال ۱۰ کیلومتر در داخل به همراه ۱۴ ایستگاه به بهره برداری می رسد و در مهر ماه ۲۲ کیلومتر خط مترو پرند نیز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال خط ۱۰ مترو در سه محور آغاز خواهد شد یکی محور دریاچه به سمت شرق، دریاچه به سمت غرب و محور جنت آباد به سمت شرق، علاوه بر این خط ۹ نیز امسال آغاز می شود؛ به گونه ای که تی بی امی که از جنوب خط 6 خارج می کنیم خط ۹ را از دولت آباد به سمت شمال آغاز خواهد کرد که فرصت های جدیدی برای پیشرفت و توسعه خطوط مترو را فراهم می کند.

زاکانی تاکید کرد: امسال ۱۴ ورودی جدید نیز به بهره برداری رسید و برای خط ۱۱ و ۸ مترو با مجموعه ای از شرکت های خارجی وارد مذاکره شدیم و تفاهم اولیه ای صورت گرفته که برای سال آینده احداث آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت. در سفر آینده ای نیز که طراحی شده امیدواریم برای این موضوع به جمع بندی های دقیقی برسیم.

شهردار تهران در تشریح توسعه ناوگان خطوط مترو نیز با اشاره به وجود ۴۲ رام قطار دی سی تحت عنوان قطارهای قدیمی و ۱۲۹ رام قطار ای سی تحت عنوان قطارهای به روزتر، گفت: به صورت سرجمع ۱۱۹۷ واگن در خطوط مترو داریم که طی سال های گذشته ارائه خدمات به شهروندان را بر عهده داشته است.

وی عنوان کرد: این در شرایطی است که ناوگان قطارهای دی سی به صورت خاص است که بیش از ۲۰ درصد خدمات نمی توانند ارائه کنند و نیاز به بازسازی های اساسی دارند. چهار رام قطار سه واگنه نیز در خط فرودگاه ارائه خدمات دارد.

وی ادامه داد: در خط ۵ نیز ۲۶۰ واگن به همراه ۶۶ لکوموتیو وجود دارد که در مجموع در طول تاریخ مترو ۱۴۶۹ واگن وجود داشته که تا امروز ۲۸ واگن از مدار خدمت رسانی خارج شده اند و قابل استفاده و بازسازی هم نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی گزاوندی 5 2

    افتتاح شود مترو پرند افتتاح گردد مترو پرند حضورتان ایفا می‌گردد باتشکر راه اندازی مترو پرند درخواست تسریع افتتاح مترو پرند را داریم از مسئولین شهری
    باتشکر

  • ناشناس 8 2

    چقدر برای افتتاح متروی پرند، دروغ میگین. مجبورین اینقدر دروغ بگین

  • ناشناس 4 2

    لطفا برای مسعودیه هم مترو احداث کنید خیلی دور از دسترس و دارای جمعیت زیادی میباشد

  • شیرین 4 0

    میشه انقدر دروغ نگین بی خیال ما را به لطف تو امیدی نیست مترو پرند هم جزئی از دست نیافتنی ها شد مثل مسکن مهر شاید خدا فرجی کند

  • سعید 6 0

    مردم پرند مظلوم ترین مردم ایران هستند.
    20ساله وعده افتتاح مترو پرند رو میدن ولی هنوز افتتاح نشده..
    یک سالم هست که هفته ای دو سه بار مصاحبه میکنن و میگن هفته ی بعد یا یک ماهه دیگه افتتاح میشه ولی این یک سال هنوز هفته دیگه یا ماهه دیگه نرسیده..
    دیگه ما مردم پرند خسته شدیم از این وعده و وعیدهایی که هیچ وقت عملی نمیشه.
    مثل مرد اگه قرار نیست افتتاح بشه وعده ندین.

  • من 8 0

    اقا مترو بخوره تو سرمون نخواستیم لا اقل یکیتون پاشه بیاد این مسکنای مهری که نگه داشتین همزمان با متروتحویل بدین رو تحویل بدین همه رو اواره کردین با این وعده وعیداتون

  • خانمی که از اهالی شهرپرنده 2 0

    همشهری که میگه به فکر مسعودیه هم باشید،،، قربان دل پاکت، اینهایی که زاییدند بزار بزرگ کنند،،،

  • ناشناس 1 0

    بزک نمیر بهار میاد قمپزه با خیار میاد

  • نیلوفر۳۱۳ 2 2

    بزرگ زاده گان وعده می دهند و عمل می کنند..با وعده های شان فریب می دهند.
    در این هوای دروغ آلود پرند،
    دلم صدای اَناالمهدی می خواهد.
    🥺❤

  • نیلوفر۳۱۳ 3 1

    حیفه این مردم نجیب و محروم پرند!
    که ... نانجیب برای غارت در اون چنبره زدن!
    و بودجه های عمرانی رو هاپولی می کنن و در شان این مردم امکانات نمی سازن!!!!!!!!!!!!!🤦‍♀️🤦‍♀️
    اللهم عجل لولیک الفرج

  • مهدی گزاوندی 1 0

    🔻تلاش برای رفع مشکل برق مترو پرند / وعده راه اندازی تا آبان

    شهردار تهران:
    🔹عملیات عمرانی در پرند به اتمام رسیده و با مشکل برق مواجه بود که رفع این مشکل، ظرف یک یا دو هفته آینده و شاید هم زودتر به نتیجه خواهد رسید.

    🔹وزارت نیرو  ۹ روز قبل ایستگاه را به ما تحویل داد و قرار شد اتصال انشعابات را پیگیری کنیم که اتصال آن زمان خاص خود را می‌طلبد.

    🔹اقدامات نهایی به صورت ۱۰۰ درصدی در روزهای آینده به اتمام می‌رسد. امید داریم مترو پرند تا آبان به صورت قطعی راه‌اندازی شود.

  • ناشناس 0 0

    چین در موقع کرونا با یک هفته بیمارستان هزار در هزار تختخوابی درست کردن . در دوره اون روحانی که هیچ کاری برای هیچ جای ایران نکرد این هم از شما که فقط بلدین مسائل رو به حاشیه ببرین

  • ناشناس 0 0

    پدری خواست از دنیا بره به بچه هاش وصیت کرد سردر خانه پول گزاشتم بعد مرگم بردارید وخرج کنید بعد مرگ پدر کندن ودیدن از پول خبری نیست وبعد بچه ها کسی رازی نشد سر در خانه رادوست کند بعد فهمیدن پدر با این حرف به آنها خواست بفهماند که این خانه را برای شما گزاشتم آیا کسی هست بعد من فقط سردر خانه را آباد کند