آغاز عملیات اجرایی احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت- ارزوئیه- حاجی آباد
معاون ساخت و توسعه راه ها: با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی جنوب کشور و اتصال ایمن تر و کوتاه تر استان های کرمان و هرمزگان، عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد آغاز شد.
معاون ساخت و توسعه راه ها: با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی جنوب کشور و اتصال ایمن تر و کوتاه تر استان های کرمان و هرمزگان، عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد آغاز شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد رضا کدخدا زاده از آغاز عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد به طول 22.6 کیلومتر در استان کرمان خبر داد و گفت: ساخت این بزرگراه با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی در جنوب کشور و اتصال شهرستان بافت در جنوب غربی استان کرمان به شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان طراحی و احداث می شود.
وی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان کرمان، تکمیل راه های مواصلاتی استاندارد و ایمن در این منطقه از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در توسعه بزرگراه ها است و با در نظر گرفتن گردشگر پذیر بودن شهرستان بافت که به دلیل ارتفاع 2 هزار و 300 متری از سطح دریا به بام کویر ایران شهرت دارد رونق گردشگری و اقتصادی در منطقه را نیز به همراه دارد.
معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به استانداردسازی شبکه راه های شهرستان بافت ادامه داد: بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد 165 کیلومتر است که 150 کیلومتر آن در استان کرمان و 15 کیلومتر دیگر نیز در استان هرمزگان قرار دارد و بهره برداری از این بزرگراه کاهش بار ترافیکی در محور کرمان-سیرجان- حاجی آباد را نیز به ارمغان می آورد.
کدخدا زاده ضمن تاکید بر کوهستانی بودن بخش هایی از مسیر اعلام کرد: محدوده هایی از مسیر نیز در پهنه کوهپایه و حوزه آبریز بزرگ منطقه ارزوئیه قرار دارد که به دلیل توپوگرافی منطقه صعوبت های در اجرا به همراه دارد.
وی در توضیح احجام پروژه بیان داشت: 860 هزار متر مکعب عملیات خاکی این بخش از پروژه است که 250 هزار متر مکعب خاکبرداری و 610 هزار متر مکعب خاکریزی آن است و حجم اساس و زیراساس پروژه 95 هزار متر مکعب و بتن ریزی آن 27 هزار متر مکعب خواهد بود.
کدخدا زاده ضمن اعلام 465 هزار تن حجم قیر مصرفی پروژه ادامه داد: اجرای یک لایه 15 سانتی زیراساس، یک لایه 15 سانتی اساس و آسفالت به ضخامت 11 سانتی متر از دیگر مشخصات فنی این پروژه است.
معاون ساخت وتوسعه راه ها اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه را 490 میلیارد تومان اعلام و محل اجرای آن را محدوده ارزوئیه- سه راهی ثار الله-گیجوئیه اعلام کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.