عباس قربانعلی بیک
عباس قربانعلی بیک متولد 1340، تهران، همراه 09123840349
تحصیلات: مهندسی مکانیک، MBA و DBA از دانشگاه تهران
سابقه کار فنی از سال 1361
تخصص: حمل و نقل ریلی و صنایع مربوطه
- مربی تربیتی و تدریس در منطقه 10آموزش و پرورش تهران
- مسئول بسیج دانش آموزی منطقه 10آموزش و پرورش تهران
- کارشناس گروه مكانیك جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و تهران
- کارشناس گروه مكانیك مركز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد سازندگی
- كارشناس و قائم مقام گروه موتور مجتمع صنعتی شهید همت
- معاون نمایشگاه خدمات خودكفایی وزارت صنایع
- تدریس درس طراحی فنی ومشاوره در رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران
- مشاور كنترل كیفی در دفتر مشاور مدیر عامل راه آهن
- معاون مدیر كل نیروی كشش راه آهن
- مدیر كل مركز تحقیقات راه آهن
- مدیر كل خط و ابنیه فنی راه آهن
- معاون اجرایی شركت قطارهای مسافری رجا
- معاون برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن
- مجری طرح برقی كردن راه آهن
- مشاور رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و رئیس کارگروه صنایع ریلی
- مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران
- معاون پروژه های نفت و گاز شرکت فناوران پارسیان
- مجری طرح برقی کردن راه آهن تهران مشهد و مشاور عالی مجتمع صنعتی اقتصادی گل نرگس
- همکاری با سازمان توسعه منابع انرژی در زمینه سوخت های زیستی و مصنوعی
و نیز عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی در دو دوره، عضو هیئت مدیره شركت تاو متعلق به واگن پارس، رئیس كمیته بهره وری راه آهن، عضویت كمیته های تحقیقات و ارتقاء ایمنی راه آهن، عضو هیئت مدیره شرکت RTI، عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید، عضو کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضوهیئت مدیره توربین توان گستر ایرانیان، رئیس هیئت مدیره شرکت خط و ابنیه فلق، تعاونی تبسم و نیز شرکت آذرخش ریل آریا
تجربیات و سوابق عباس قربانعلی بیک
متولد 1340، تهران، همراه 09123840349
- لیسانس مهندسی مکان یک از دانشکده فنی دانشگاه تهران، ورودی 1358 فارغ التحصیل 1366
- طی دوره های مدیریت بهره وری، استراتژی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت خدمات، مدیریت تعمیرات
- MBA و DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- مسلط به زبان انگلیسی، خواندن، نوشتن و مکالمه و مذاکرات فنی و اقتصادی
- ارائه بیش از هشت طرح مهم با صرفه جویی مستقیم و محقق شده بیش از یک میلیارد دلار مانند افزایش کشش لکوموتیوها
- آشنایی با تکنولوژی صنعت حمل و نقل بویژه راه آهن کشورهای مختلف و پیشرفته در 5 قاره جهان
- نگارش چندین کتاب در زمینه مدیریت (نقشه راه بلوغ، مراتب و منازل کمال)، راه آهن برقی، نوآوری در راه آهن، لکوموتیو، قیمتها و هزینه ها در راه آهن، استراتژی راه آهن 1404، نقشه راه تولید ملی و پیشنهاداتی برای تصویب در مجلس مانند ماده 12
- دارای چندین مقاله و نظریه اثبات شده در زمینه روشهای افزایش بهره وری در راه آهن
- چند اختراع ثبت شده در زمینه پلتفرم مشترک لکوموتیو برقی و دیزلی، خوروهای دو منظوره ریلی، موتورهای دیزلی و ...
- تشکیل چندین کنسرسیوم با حضور شرکتهای بزرگ صنعتی و سرمایه گذاران داخلی برای اجرای پروژه های ریلی BOT
مشاغل و مسئولیتها:
99 تاکنون- مشاور مدیرعامل توگا (توربینهای گازی مپنا) در پروژه موتور دیزل
98 تا 1402- مشاور عالی مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا در امور فنی
96-94- رئیس هیئت مدیره شرکت برسان مدیریت
93-92- همکاری با سازمان توسعه منابع انرژی در زمینه سوختهای زیستی و مصنوعی
92-90- مجری طرح برقی کردن راه آهن تهران - مشهد و مشاور عالی مجتمع صنعتی اقتصادی گل نرگس
90- معاون پروژه های نفت و گاز شرکت فناوران پارسیان
90 تاکنون- رئیس هیئت مدیره شرکت آذرخش ریل آریا، آراکو
90-89- مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران
89-88- مشاور رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و رئیس کارگروه صنایع ریلی
88-85- مجری طرح برقی کردن راه آهن
85-82- معاون برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن
و نیز عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی در دو دوره، عضو هیئت مدیره شرکت تاو متعلق به واگن پارس، رئیس کمیته بهره وری راه آهن، عضو یت کمیته های تحقیقات و ارتقاء ا یمنی راه آهن، عضو هیئت مدیره شرکت RTI، عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید، عضو کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیئت مدیره توربین توان گستر ایرانیان ..
- بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند
- جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
- جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
- لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
- ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می کند
- اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی های اینترنتی
- سرویسدهی رایگان خط ۲ قطارشهری مشهد
- فیلم| حرکت غول جاده های ایران به سوی کرمان
- نحوه محاسبه اضافه بار هواپیما
- هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
- تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
- فرودگاه بینالمللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می شود
- دولت سیزدهم طلسم بهره برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
- بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
- پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می شود
- منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا باشیم؟
- نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
- این خودروها پلاک ملی نمی گیرند
- افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
- کلید رشد آینده خودروهای برقی در کجاست؟
- کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
- تسلا خواستنی نشد که نشد!
- ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
- نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
- فروش فوق العاده ۵ برند معروف لاستیک دولتی آغاز شد!
- میزگرد "بهره وری در حمل و نقل ریلی"
- ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
- رویکرد ترافیک زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
- قرارداد خرید اتوبوس از چینی ها کجاست؟
- اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
-
یک شرکت تولید کننده کامیون و کشنده طرح فروش قسطی تریلی کره ای را در اقساط 36 ماهه و 60 ماهه آغاز کرده است. البته برای خرید این تریلی ها پیش پرداخت هم در نظر گرفته شده است.
-
بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.
-
ترافیک تهران گلوگاه هایی دارد که در صورت رفع شدن می توان به کاهش قابل توجه راه بندان ها امیدوار بود؛ از جمله احدث یک اتوبان با هزینه 5 هزار میلیارد تومان که 3 میدان و دو بزرگراه را به هم متصل می کند.
-
احداث راه آهن لرستان مطالبه ۳۰ ساله مردم است و حالا این ابرپروژه با حضور استاندار جدید در آستانه ریل گذاری است.
-
نحوه درخواست ابطال و غیر فعال کردن کارت هوشمند رانندگان اعلام شد.
-
بارنامه های جعلی زیادی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه گازوئیل قاچاق شود.
-
حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی کامیون برای رانندگان جدید الورود و تازه کار باید دیپلم باشد.
-
با این اوصاف سرنوشت مختوم بخش سواری کرایه چیزی جز اضمحلال و از بین رفتن آن نیست.
-
گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.
-
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.
-
بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.
-
یک شرکت تولید کننده کامیون و کشنده طرح فروش قسطی تریلی کره ای را در اقساط 36 ماهه و 60 ماهه آغاز کرده است. البته برای خرید این تریلی ها پیش پرداخت هم در نظر گرفته شده است.
-
بارنامه های جعلی زیادی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه گازوئیل قاچاق شود.
-
احداث راه آهن لرستان مطالبه ۳۰ ساله مردم است و حالا این ابرپروژه با حضور استاندار جدید در آستانه ریل گذاری است.
-
تعلل در بروز رسانی نرخ کرایه های حمل و بکارگیری سامانه جامع حمل و نقل در توزیع عادلانه بار و پرداخت آنلاین کرایه های حمل رانندگان وکامیونداران چیست؟
-
ترافیک تهران گلوگاه هایی دارد که در صورت رفع شدن می توان به کاهش قابل توجه راه بندان ها امیدوار بود؛ از جمله احدث یک اتوبان با هزینه 5 هزار میلیارد تومان که 3 میدان و دو بزرگراه را به هم متصل می کند.
-
گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.
-
رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.
-
نحوه درخواست ابطال و غیر فعال کردن کارت هوشمند رانندگان اعلام شد.
-
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.