ماجرای توقف 2 ساعته قطار مسافری قم مشهد در بیابان چه بود:
◄ چرخ راه آهن با کارکنان متعهدش می چرخد، نه مدیریت مدیرانش در توییتر
به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی و گروه های مرتبط با راه آهن منتشر که در آن مشاهده می شود یک قطار مسافری دچار مشکل شده و رئیس قطار برای حفظ ایمنی مسافران جان خود را به خطر انداخته است.
به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی و گروه های مرتبط با راه آهن منتشر که در آن مشاهده می شود یک قطار مسافری دچار مشکل شده و رئیس قطار برای حفظ ایمنی مسافران جان خود را به خطر انداخته است.
به گزارش تین نیوز ، انتشار این فیلم بازتاب زیادی در بین فعالان این حوزه داشته که تعدادی از آنها در یک کانال تلگرامی مرتبط منتشر شده است.
در یکی از این پیام ها نویسنده با تاکید بر این که تعهد در مقابل مردم و فرزندان ایران، بیشتر از جان برای کارکنان قطار ارزش دارد، عنوان کرده است: فیلم مورد نظر، مربوط به تاریخ 24 خرداد ماه است که قطار مسافری ۱۹۶ قم به مشهد به علت سرد شدن دیزل در بلاک نمکزار به علی آباد سرد شده و دیزل ۲۴۲ جهت امداد به محل در کیلومتر ۸۵+۵۰۰ عزیمت کرد که متاسفانه زنجیر قلاب دیزل به سالن جمع نمی شد. (خرابی قلاب، قلاب کاملا شل بود و سابقه منفصل شدن در حین حرکت و خروج از جایگاه را داشت)
پس از اطلاع از توقف بالای دو ساعته قطار مسافری و گرمازدگی کودکان در قطار مسافری، آقای بهزادیان با این حالت بسیار خطرناک که در فیم دیده می شود با استفاده از پای خود محل اتصال قلاب زنجیری را تا ایستگاه نمکزار هدایت کرد.
در این پیام تاکید شده است: چرخ راه آهن این روزها با عشق و تعهد پرسنل متعهدش می چرخد، نه مدیریت مدیرانش در پارمیس و فیروزکوه و مشهد و توییتر و اینستاگرام.
در پیام دیگری عنوان شده است: قطار مذکور طبق گفته های رئیس قطار مسافری بیش از ۲ ساعت (بین ساعت ۱۵ تا ۱۸) در بلاک منتظر درست شدن دیزل بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این امر باعث شد مسافران قطار فوق دچار گرمازدگی در بیابان شوند.
لکوموتیوران و کمک دیزل امداد با دیدن حال بد مسافران و وضعیت قلاب دیزل که به احتمال قوی در حین حرکت منفصل می شد و با توجه به این که لازمه اصول ایمنی کار این بود که دیزل دیگری جهت امداد مراجعه کند و یا همین دیزل ۲۴۲ به ایستگاه قمرود مراجعه و دوار می شد و سپس امداد صورت می گرفت، تصمیم گرفتند فارغ از به خطر افتادن جانشان و با رعایت بیشترین تدابیر ایمنی بین کمک و لکوموتیوران، بین قلاب زنجیری هر دو دیزل و واگن انتهای مسافری، قرار گرفته و پای خود را بین قلاب زنجیری قرار دهند تا قلاب زنجری منفصل نشده و بتوانند قطار را از کیلومتر ۸۵ تا ۹۵ ایستگاه نمکزار امداد کنند.
سپس مجددا همین دیزل ۲۴۲ را در ایستگاه نمکزار از قطار جدا کرده و به سمت جلوی دیزل سرد مسافری هدایت کردند که متاسفانه باز به علت خرابی کریپاژ قلاب سمت عقب دیزل آلستوم از ایستگاه نمکزار مقداری گازوییل تهیه کرده تا قلاب رو از حالت زنگ زدگی خارج نمایند و در نهایت قطار آزمایش ترمز شد و به سیر خود تا ایستگاه تهران ادامه سیر داد.
در ادامه این پیام با تاکید بر این که آقای بهزادیان، رئیس قطار باری راه آهن است که با تدبیر ایشان و کمک لکوموتیوران چنین اقدامی برای کمک به مسافران صورت داد سوالاتی به شرح زیر مطرح شده است:
- چرا باید دیزل آلستوم به امداد قطار مسافربری برود؟
- آیا دیزل آلستوم توانایی تامین برق سالن های مسافربری را دارد؟
- چرا باید قلاب دیزل به عنوان مهمترین و اساسی ترین وسیله نقلیه کشور معیوب باشد؟
- این همه سرد شدن و خرابی دیزل چرا؟
- در ناحیه قم چه خبر است؟
- چرا باید انتصابات مدیریتی راه آهن در نواحی قم و تهران و اصفهان و کرمان و ...، با احتیاط کامل و به ضرر منافع کشور باشد؟
- آقای صالحی، شما هم بخشی از پروژه مدیران سابق راه آهن هستید؟
فیلم این رویداد را ببینید:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.