◄ شاخص تن-کیلومتر در مقایس جهانی چقدر است؟
چرا رانندگان باید کامیون و لاستیک و یاطاقان و رینگ و پیستون چینی را گران بخرند و بار ارزان حمل کنند؟
یک راننده کامیوندار با توجه به اظهاراتی که در مورد لزوم ارزان بودن کرایه حمل کالا با توجه به ارایه یارانه سوخت به رانندگان مطرح می شود، گفت: بارها و بارها از ارزان بودن قیمت سوخت سخن گفته می شود و مقایسه آن با قیمت جهانی، چماقی برسر رانندگان و مصرف کنندگان است.
به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون با انتشار تصویری از اعلام بار یک شرکت خارجی در شبکه های اجتماعی، در توضیح آن افزود: یارانه سوخت از جیب ملت برداشته شده تا به ملت داده شود اما در بین راه چه بسیار هیولاهایی بخشی از آن را می بلعند.
وی ادامه داد: به جز سوخت همه هزینه های یک کامیوندار برابر یا بیشتر از مقیاس جهانی است به طوری که قیمت کامیون، لاستیک، روغن، لوازم موتوری و... بالاتر از مقیاس جهانی و البته بسیار بی کیفیت تر از کالای خارجی است.
بیشتر بخوانید:
او عنوان کردک این تصاویر سه نمونه اعلام بار در مقیاس جهانی جهت محاسبه شاخص تن-کیلومتر در مقیاس جهانی است. بار ۱۹ تنی (۴۲۰۰۰ پوند) در مسیر ۴۰۰ مایلی ۱۷۵۰ دلار. اگر تبدیل واحدها درست انجام گیرد، شاخص تن کیلومتر چیزی حدود ۳۸۲۵۰ خواهد شد. یعنی بیش از ۱۰ برابر شاخص تن کیلومتر در کشور ما.
این راننده کامیوندار گفت که حال 2 سوال مطرح است:
۱- چرا رانندگان باید کامیون و لاستیک و یاتاقان و رینگ و پیستون چینی را گران بخرند و بار ارزان حمل کنند؟
۲- آیا یارانه سوخت به جیب کامیوندار می رود یا دستاویزی جهت حمل و نقل مفتی است ؟؟
همانطور که در متن ذکر شده مرجع اعلامبار خارجی است.
در صورت تمایل شماره واتساپ بدهید تا سایر اعلامبارها برایتان ارسال شود.
آرش جلیلی