بازدید سایت : ۹۷۰۰۴
سایز ویدئو: 61.10M | مدت زمان: 00:09:34 | دانلود ویدئو
قسمت 26 مجله تصویری تین نیوز

◄ خانم وزیر و 3 راهی انتخاب مدیرعامل جدید راه آهن

خانم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی روزهای داغی در حوزه های مختلف حمل و نقلی در پیش خواهد داشت که یکی از این حوزه ها بی تردید، حوزه ریلی است.

تین نیوز |

مجتبی کاوه - در سه سال اخیر حوزه ریلی یکی از حوزه های پرحاشیه صنعت حمل و نقل بوده است. کاهش برخی شاخص های مهم حمل و نقل ریلی به همراه مقابله و عدم تفاهم بین بخش بزرگی از شرکت های ریلی و خصوصا بزرگترین تشکل این حوزه، یعنی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی ، از یک سو، و شرکت راه آهن از سوی دیگر، احتمال تغییر مدیریت شرکت راه آهن را در دولت چهاردهم و وزیر جدید راه و شهرسازی افزایش داده است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بازیچه منفعت طلبی و خیانت ؛ عده ای صاحب شاسی بلند شده اند!​

فروش قسطی کامیون 6 و 12 تن به صورت 60 و 30 و تحویل 45 روزه

در این قسمت از مجله تصویری تین نیوز به انتخاب های پیش روی خانم فرزانه صادق برای مدیریت شرکت راه آهن پرداخته ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    خانم مهندس فقط مواظب باند پورسید آقایی باش اگه دنیا و آخرت رو میخای دست این باند رو از راهن کوتاه کن

  • ناشناس پاسخ

    راه اول یعنی نگه داشتن میعاد صالحی اساسا غیرعاقلانه است بنابراین به این خانم وزیر عاقل نمی‌خورد که این راه را انتخاب کند.

    • ناشناس

      خوبه تو فهمیدی که بهت یاد داد

  • علی پاسخ

    با نظر آقای تقی زاده موافق هستم. متاسفانه مدیریت های ما در جلسات کارشناسی به کارشناسان اجازه صحبت نمی دهند و در جلسات مدیریتی هم اگرجلسه ای برگزار شود می گویند جلسه مدیریتی است فعلا بحث کارشناسی نداریم. نیازی نیست مدیر عامل راه آهن در امور فنی تخصص داسته باشد بلکه مدیر توانمند با قدرت تشخیص بسیار بالا هم می تواند این کشتی به گل نشسته را به ساحل نجات برساند‌ و در تصمیم گیری ها از بدنه کارشناسی و مدیران خبره راه آهن استفاده کند. از قدیم رسم بر این بوده است که حتما باید مدیر عامل راه آهن سابقه ریلی داشته باشد و بفرموده آقای شفیع نادری حداقل ۲۰ سال سابقه کار در راه آهن باید پشتوانه مدیرعاملی اش باشد.راه آهن بیش از ۳۰ سال است با همین روال پیش رفته است و خصوصی سازی هم در دوره همین افراد با سابقه راه اهنی انجام گرفته است. همین مدیر عامل های باسابقه بودند قول دادند که ۳۰ درصد بار و ۱۵ درصد مسافر را از جاده به ریل منتقل می کنند.اما نه فقط این پیش بینی ها محقق نشد بلکه عملکر راه آهن از ۳۰ سال قبل هم بدتر شده است. بنابراین آقای دکتر صالحی که الان در نیر رس تهاجم بخش های محتلف حمل و نقل قرارگرفته اند هیچ فرقی با متخصصین ریز و درشت حمل و نقل ریلی که بعدا مدیر عامل شدند ندارند.بنابراین اگر دوباره همان روال گذشته تجربه شود. کمر راه آهن خمیده تر می شود‌.

  • ناشناس پاسخ

    سرکار خانم صادق مالواجرده

    وزارت محترم راه و شهرسازی

    قطعا پروسه تغییر مدیر عامل راه اهن به زمان نیاز دارد .

    که با این اوضاع اورژانسی راه اهن از هر زاویه ای ،ضررهایی به جان مردم و راه اهن وارد می کند.

    #میعاد صالحی را برکنار کنید و تا انتخاب مدیر عامل جدید با سرپرستی این کشتی به گل نشسته را به ساحل نجات ببرید.

  • ناشناس پاسخ

    چراغ سوزن بان در دست تو

    در میان این قطارم روز و شب

  • فلاح پاسخ

    سلام
    هر انتخابی میکنید ، لطفا مدیر عامل فعلی راه اهن رو به عنوان یک نمونه عبرت انگیز و رقت انگیز از مدیریت ناکارآمد و ریا کار در نظر بگیرید . یک مدیر لجوج و بی منطق که به جای مدیریت فقط و فقط با اعتبار دفاتر خدمات فروش ریلی بازی کرد. کاری که این مدیر جوان نابلد در حوزه فروش بلیت کردویروس کرونا ۱ درصدش هم نتونست انجام بده. میعاد صالحی تلخ ترین خاطره برای سالهای سال.

  • ناشناس پاسخ

    رسانه بخش خصوصی برای مصادره دولتی وارد می‌شود
    کارشناسان مرتبط به خصوصی که سالها ملت را با دلال بازی ارزهای خارجی بیچاره کردن وارد می‌شوند
    خدا رحم کند

  • ناشناس پاسخ

    خصوصی سازی پدر مردم را درآورد
    صنایع مس ما ماهیانه ۸میلیارد دلار صادرات دارد
    سهم دولتی۲۰تا۳۰درصد است به محض اینکه ارز عایده
    ازصادرات وارد می‌شود سهم۳میلیارد دلاری دولت بحسابش واریز می‌شود اما ۵میلیارد دلار سهم خصوصی با خریدوفروش ومعادله با دلار سهم ۵میلیارد دلار خودرا از جیب ملت گرسنه به ۶۰میلیارد دلار افزایش می‌دهد آنگاه حقوق نجومی ودهها ورزشگاه اختصاصی و دانشکده پزشکی خصوصی ایجاد می‌کند

  • همکارراه آهنی پاسخ

    بادرودواحترام وآرزوی موفقیت برای سرکار خانم صادق وزیر محترم جدیدراه شهرسازی.به نظربنده جناب آقای دکترسعیدمحمدزاده گزینه ی بسیار ایده آل برای صدرات راه آهن کشورباتوجه کارنامه موفق ایشان در این حوزه می‌باشند.توفیق الهی را برای وزیر محترم وزیر راه وسهرسازی ازدرگاه باریتعالی آرزومندم

    • ناشناس

      فامیل ته

  • مجید بابایی پاسخ

    معتقدم داشتن تجربه ریلی اگر چه مهم است اما نبایست بعنوان پیش نیاز مطرح شود تا مبادا دایره محدودی برای انتخاب داشته باشیم. درک درست از اقتصاد و چشم انداز حمل و نقل، توانایی مدیریت ساختارهای بزرگ دولتی، درک بالا از بودجه و منابع در اختیار، توانایی مدیریت دوران گذار از ساختارهای بسته به سمت ساختارهای پویا که بازیگران متعدد در آن دخیل هستند، نگاه سیستماتیک به امور ریلی به منظور تحلیل و ارائه بسته های بهبود و توسعه، و البته توانایی چیدمان متخصصین و مشاورین برجسته در درون ساختار ریلی با رویکرد مشارکت و هم افزایی نیروها (دولت و بخش غیر دولتی)،
    البته تیم مدیریتی فعلی هم متشکل از افراد با سابقه در حوزه های فنی و اجرایی است و لذا اگر ایرادی به این مجموعه وارد است اولا به نوع رویکرد کلان هیئت مدیره در ارتباط با بازیگران بخش است و دوم به نحوه ارتباط با بدنه دولت برای تحقق برنامه هاست.
    االبته سوال این است که حتی اگر چنین پتانسیلی برای پذیرش مسولیت مدیرعاملی راه آهن در دسترس باشد، آیا ستاد وزارتخانه و شخص وزیر توان پاسخگویی به انتظارات بخش را دارند. بدیهی است که مدیران توانمند راسا برای بخشی از مسائل راهکارهای مستقل از دولت بدهند اما مسائل بنیادی عمدتا فرابخشی و نیازمند دخالت و حمایت دولت است.
    پیشنهاد بنده به وزیر محترم عدم تعجیل در جابجایی است تا فرصت تحلیل مستقل و غیر جانبدارانه را داشته باشد. در این فاصله شنیدن صدای متخصصین، انجمن ها و بخش غیردولتی می تواند به وزیر کمک فکری خوبی دهد.

  • ناشناس پاسخ

    ای کاش مدیریت جدید فروش بلیط قطار وهواپیمارا ازاین حالت انحصاری دفاتر خدماتی دربیاره ومردم بتونند به راحتی بلیط تهیه کنند

  • امیر پاسخ

    دولت سوم روحانی فریدون
    ایران ویران
    سفارشی های خاتمی فتنه گروطن فروش عامل سیا
    ملت بی بصیرت ۳بارازیک سوراخ
    علی برکت الله.

    • ناشناس

      دولت دوم احمدی نژاد چکار کرد ویران کردن مملکت کار شکاست

  • ناشناس پاسخ

    سلام هر چه سریعتر صالحی مدیر عامل بردارند و سرپرست تعین کند

    • ناشناس

      میعاد صالحی خوبه. نگهش دارید

  • مهندس ایثارگر سید محمد نوردادگر پاسخ

    با سلام سرکار خانم فرزانه صادقی تلاشهای بنده به موفقیت شما منجر گردید تمام مدیریت شما را به مجلس شورای اسلامی منعکس کردم موفق باشید التماس دعا مهندس ایثارگر سید محمد نوردادگر و فرمانده خط مقدم ایران و عراق در جنگ تحمیلی از تبریز قهرمان

    • ناشناس

      دیگه شما با این اوصاف ایثارگر نیستی فقط یک

  • ناشناس پاسخ

    مدیر راه آهن ناکارآمد و موجب نارضایتی کارکنان است بفرستید جای دیگر این لقمه براش بزرگه !!!

  • ناشناس پاسخ

    وزیر محترم خانم صادق، لطفا برای تردد زائران اربعین پیشنهاد میکنم از تهران تا نجف قطار استفاده شود تا هيچ کس با خودرو شخصی راه نیافته، هم کم هزینه و هم راحت و از تصادفات جلوگیری می‌شود وووو

  • ناشناس پاسخ

    همه وزرا دولت چهاردهم معاونین خود را انتخاب کردن به غیر از احمد میدری رفته خوزستان معاون خودش را بیاورد

  • نعمت احمدی پاسخ

    درود
    متاسفانه تمهیدات حمل و نقل لازم برای آندسته از مردمی که در طول مراسم اربعین درگیر مسائل کاری هستند و نیاز به خدمات حمل و نقل هستند اصلا دیده نشد و این را باید نشانه ضعف بزرگ یک سیستم در چینش و مدیریت مجموعه ای بزرگی همچون وزارت راه قلمداد می‌گردد که بازم متأسفانه سال به سال تکرار می‌گردد و مدیران ارشد آن سیستم و مجموعه تا بوده سعی بر توجیح بی منطق و پوچ داشته و دارند

  • ناشناس پاسخ

    مدیرعامل راه آهن تجربه ندارد.به هست مدیرلایق میخواد

  • ناشناس پاسخ

    تورو خدا یه فکری بحال این مردم محروم بیاندیشید چندسالی یکبار هم نمیتونن به سفر برن بخاطر این وضع فروش بلیت معلوم نیست کی بلیتارو در عرض نیم ساعت می‌خره دست دلال هارو کوتاه کنید خواهشا

  • من مادر ایرانی وترک زبان پاسخ

    سلام اولا به عنوان یک خانم تبریک میگم.. دوم اینکه اینقدر توانمند. به تنهایی با زحمت خودم. گذشتن از تمام چیزهایی که خدواند برای یک انسان دراختیارش می‌گذاره. گذشتن. بعداز فوت شوهرم. ازدواج نکردم. حتی به احترام بچه هام با کسی دوستی نکردم.. دختر. وپسر داشتم.. از کارگری شروع کردم.. تا معاونت دانشگاه پیش رفتم. درسال 1400 مدرک فوق دیپلم. غیر از مدرک هایی داشتم. در سن 55 گرفتم به عنوان دانشجویی نمونه ای کشوری انتخاب شدم.. الان دخترم دکتر دارو ساز تخصصی دریکی از کشورهایی اروپایی.. پسرم. طراح از هر انگشتش یک هنر. خودم. 25 سال در حیطه ورزشم.. اینقدر اذیت شدم.. زمین خوردم بلند شدم.. ولی.. منتها. چون همسر استاندار. فرماندار. آشنایی نداشتم.. همیشه تو حاشیه بودم.. خانمهایی وزیر. با کمک خانواده. همسر. خواهر. دوست. آشنا. پر وبال می‌گیرند.. آقای بنده در ستاد شما فعالیت کردم.. زمانی آقای طریف اومد زنجان. من انتظامات. بودم.. سرصندوق ناظر بودم.. یک نفر بودم. برای 2 صندوق.. حتی. میخاستم. رای‌ها. را یک. جوری. بالاخره. بحث کردم.. چرا اومدم ستاد شما.. بنده بزرگ شده آذربایجان غربی هستم. در زنجان زندگی. میکنم.. زحمتی که کشیدم حلالت باشه.. ولی یک تیم نگاه به زنان. مادران زحمتکش بی کس بکنید.. مهناز پورمیرزا زنجان....... موفق باشید

  • ناشناس پاسخ

    سلام خانم وزیر کسی رو انتخاب کن خدا ترس و به فکر حقوق بیت المال و کارکنان باشه نه اینکه مدیر عامل منصوبی الان فقط به فکر جشن تولد همکار ها و آبگوشت خوری با پول بیت المال باشه

  • همکار راه آهنی پاسخ

    بادرودواحترام.اشخاصی همچون ... کفایت صدرات مجموعه ای به این عظمت که مسیولیت های خطیردرمقابل جان ومال مردم را دارند راندارن کما اینکه درسانحه قطارتبریزمشهددرمحدوده سمنان سال۹۵این بی کفایتی و ناکارآمدی ... ثابت شدوهیچگونه جواب برای این فاجعه نداشت وسریع میدان خالی کرد چراکه خودش می‌دانست چه کارهایی کرده این مصیبت اتفاق افتاده..

  • همکار بازنشسته راه آهن پاسخ

    با عرض سلام و ادب ،مدیر عامل راه آهن باید از دانش آموخته ها و زجر کشیده های راه آهن باشد کار بلد باشه ،افسوس و صد افسوس که راه آهن با این همه در آمد ،هیچ وقت به فکر بازنشسته هاش نبوده ،فقط در راه آهن کار کردن و زیر آفتاب سوزان در ایستگاه‌های بین راه و بیابان روز و شب و نصفه شب زجر کشیدن ،دریغ از یک حمایت مالی کوچک در دوران بازنشستگی ،پدر من بازنشسته راه آهن هست همیشه هم پست های مدیریتی داشته و با حقوق ۱۲ میلیون تومان دوران بازنشستگی را سر می‌کند،هیچ موقع ندیدم کمک هزینه مالی یا بنی برایشان پرداخت کنند ،در مقابل هم همسر خودم بازنشسته ارگان دیگری است ،در کنار حقوق ماهانه دائما و به هر بهانه ای هوای ما را دارند و واریزی داریم کمک هزینه ورزشی ،کمک هزینه خرید لباس ،کمک هزینه خرید حبوبات، کمک هزینه رفتن به رستوران ،
    راه آهن گدا ترین ارگان کشور است و همچنین بی وجدانترین ارگان

  • همکار راه آهنی پاسخ

    درودواحترام.مشکل ومعضل بزرگ سازمان راه آهن که شریان حیاتی کشورهاست وعمده جابجایی حمل نقل بارومسافرازطریق این سازمان صورت میگیرداین است که همچون سازمان هایی مانند وزرات نفت وارتش و...دانشگاه تخصصی ومخصوص به خودرانداردکه افرادپس ازفارغ التحصیلی به استخدام سازمان درآمده وپس ازطی پروسه تجربیات درزمینه صنعت راه آهن ازاین افرادیکی رابه عنوان مدیرکل راه آهن انتخاب نمایند واینگونه است که موجب رکودپیشرفت راه آهن ایران نسبت به سایر راه آهن های دنیا حتی هندوستان شده است.

  • ناشناس پاسخ

    از ظرفیت چارپایان در حمل و نقل میشود استفاده کرد خانم وزیر

  • کوروش پاسخ

    خانم وزیر ورود شما به مدیریت یک نظام ... و ... اسلامی و ... مبارک و جای تعقل دارد اما
    ۴۶ سال گذشت یک راه اهن درست و ملی بار قطار ملی و پیشرفته و ساخت داخل نداریم و خیانت ... با تفکرات ۱۴۰۰ سال پیش ان هم ریاکارانه و فاقد هرگونه منشا علمی ایران نابود شد ... است مدیران خارجی هستند و خاین چه کار می خواهید بکنید
    تمام بودجه شما باید به تکمیل اتصال مراکز استانها
    دوخطه کردن و برقی کردن با اولویتها
    جاده های مرگ هم همینطوری
    ساخت قطارها ۳ و ۵ ستاره در داخل
    هر کسی بگوید امکان ندارد به او شک کنید
    همه اینها سه یا چهار سال شدنی است هر کس معطل کرد فاقد صلاحیت و خاین است این کارها ظرف این مدت باید انجام می شد که ...

  • ابراهیم ختمی پاسخ

    بنده حقیر فدایی رهبری هستم و خدمتگزار شما و ورزشکار ملی و بین‌المللی و دارنده 13مدال برتر جهان هستم نظر بنده این هست خانم وزیر بزرگوار کسانی بذارید سر کار کار بلد باشند بنده نقشه بردار حرفه ای راه آهن بودم متاسفانه متاسفانه باند بازی بود و اکثرن کار ما بلد بودن از ورزشکاران ملی مثل بنده یا کسانی که رزومه کار موفق دارن بذارید سر کار

  • محمدجعفرشرف الدین پاسخ

    سلام من بازنشسته سازمان حمل و نقل خوزستان هستم ازسرکار خانم صادق درخواست دارم نسبت به تفکیک راه ومسکن که‌ هرکدام مشکلات زیادی دارند درقالب همان دو وزارتخانه اهتمام جدی بعمل بیاورد

  • محمود نا م آور پاسخ

    خانم صادق صمن اروزی توفیق خدمت برای شما باید عرص کنم سیستم ریلی کشور پس از ۴۵ سال اسقرار نطام جدید هنوز بوی رصا شاه رامیدهد خصوصا سیستم مسافری ان برای جلب نطر گردشگران خارجی تعییر در ان صرورت اجتناب ناپدیر دارد .

  • ناشناس پاسخ

    با سلام سرکار خانم صادق عرض تبریک خدمت شما بنده 30سال لکوموتیوران قطارهای باری و مسافری بودم ونیز ترنست ران قطارهای پر سرعت مسافربری ما لکوموتیورانی وترنست ران چون همیشه هدایت قطاررا به عهده داریم اکثر اطلاعات راه آهن را داریم از کل قطار تا علایم و تجهیزات ریل وخط وقتی وغیر فنی قطارها از کیفیت مدیریت‌های راه آهن و شرکت قطارهای رجا که کلا در زمینه قطارهای مسافربری بود از مدیر عاملهایی که آمدند و رفتند طرحهایی که اجرا شد وسوانح را در راه آهن کم کرد همین دستگاه atc اتوماتیک کنترل ترن که رمان مدیر عاملی راه آهن آقای دکتر آقایی اجرا شد بسیار عالی بود وماراهببران قطار میدانیم چه سیستم حفاظتی خوبی است البته اول اجرایش بدلیل کاستی‌های سیستم وعدم دقت نیروی انسانی منجر به سانحه دلخراش قطار تبریز مشهد شد ولی بنده به عنوان یک راهبر قطار در مسیرهای مختلف راه آهن بمدت 30سال راهبری قطارها ومشاهده کم و کاستی های قطارها وسامان دادن مخصوصا قطارهای مسافری در زمان مدیریت دکتر آقایی در شرکت قطارهای رجا وبعد ازان در مدیر عاملی راه آهن واقعا فردی با توان ایشان را ندیدم نه آشنایی با ایشان دارم نه رفاقتی فقط کارها و توانایی‌هایشان را در عین راهبری قطارها به یقین دیده ام سیستم ریلی ما به چنین افرادی برای مدیریت نیاز دارد سیستم راه آهن ما بسیار فرسوده وخراب شده همه چیز درحال نابودی است هر کسی در رشته چکار خودش میتواند نظر دهد ما چون مستقیم درگیر همه موارد راه آهن بودیم متوجه این مشکلات وسوانح ایجاد شده وکم وکیفهای موجود می‌باشیم راه آهن وتمامی کارکنانش از اداری و عملیاتی همه خسته شده اند مدیریت این سیستم بزرگ و مهم وحساس نیاز به مدیریتی بسیار بالا کارکرده وقتی وبا استعداد دارد خواهشاً راه آهن را از وجود افراد بی اطلاع وبی ربط پاک سازی کنید بگذارید با اقل کسانی که مخصوصا در رده اجرایی و عملیاتی راه آهن کار میکنند با آرامش وفکری آزاد ادامه دهند درود بر غیرت و شهامت مدیران به حق خوب و ایران دوست ممنونم


  • ناشناس پاسخ

    باز نشسته باسلام واحترام خانم وزیر صمن تبریک از شما خواهش میکنم آقای دکتر صالحی از راه آهن هیچ گونه اطلاعی ندارد وجز خودخواهی ودستورات غیر راه آهنی هیچ نمی داند لطفا از راه آهنی های که تجربه دارند انتخاب نمایید صالحی در حدمدیر آمل راه آهن نیست

  • ناشناس پاسخ

    تجربه ثابت کرده مدیران اصفهانی فنی و با انضباط و کارا میباشند ومدیران آذری و ترک برشدار و قوی وقاطع عمل میکنند.
    خانم وزیر : با توجه به اهداف و برنامه ها ،طبق برنامه سالانه گزارش کار دوره ای از عملکرد مدیران میتونه نشانگر شایستگی و توان آنهاباشه.

  • علیرضا نظری پاسخ

    به نظرم مهندس محمد انوری بهترین گزینه برای راه آهن باشد.
    با توجه به رویکرد تخصص و کارشناس محور رئیس جمهور محترم، مهندس محمد انوری که ۲۸ سال در حوزه های مختلف راه آهن به ویژه در اداره کل نیروی کشش از جان مایه گذاشته اند، به نظرم بهترین گزینه است.

  • ناشناس پاسخ

    به نظرم ریئس را ه آهن باید آقای خادمی باشد

    • همکار

      سلام.خیرالله جان. خوبی؟

  • محمود پاسخ

    یعنی ... نبود،قحط الرجال بود.آخه چقدر ما باید چوب این ننربازیا رو بخوریم.وزارت راه اسمش با خودشه یه آدم رو پا و شبانه روزی و پرانرژی میخواد این ...کجا و ... کجا.بقول این دوستمون دولت سوم روحانی نوبره.واقعا چند بار باید از یه سوراخ گزیده بشیم و ...

  • محمد پاسخ

    سلام خانم وزیر تورو جدد این مدیر عامل بنادر عوض کن

  • ناشناس پاسخ

    گسترش فساد و بکارگیری افراد مفسد در گلوگاه های مختلف از جمله مالی (فرد دو شغله که با بالاترین حقوق حضوری نداشت و در شرکت های ذیل وزارت نفت اشتغال همزمان داشت)، هوشمندسازی، برنامه ریزی و اقتصاد، کشش، رفاه و ... و همچنین تقابل شدید با بخش خصوص و افت شدید شاخص های بخش ریلی در ابعاد مختلف و آمارسازی برای ماندگاری و از بردن سرمایه های ریلی از جمله ... باند ... هست که لازمه در اسرع وقت از این سمت عزل و عملکرد سوء ایشان در مراجع قضایی تحت رسیدگی قرار بگیرد. ان شاالله.

  • Mohamad پاسخ

    نه فقط راه آهن که کل شبکه ی حمل ونقل ازجاده ای گرفته تا هوایی ودریایی همه فرسوده است؛دنبال چی میگردن بعضیا،فرزانه صادق که سهله خدا هم بیاد حریف مافیا نمیشه،فرقی هم نمیکنه کی مدیر راه آهن بشه؛صالحی بمونه ،رسولی بیاد یا پرسید آقایی؛راه آهن هم فرسودست هم ورشکسته

  • ناشناس پاسخ

    با سلام خدمت وزیر محترم سرکار خانم صادق. خانم دکتر عزیز ضمن آرزوی توفیق برایتان بنده حقیر بیست و چهار ساله دفتر صدور بلیط هواپیما و قطار ( آژانس ) دارم خواستم به محضر شریفتان عرض نمایم که این مدیرعامل راه آهن میعاد صالحی و وزیر راه سابق خیلی به آژانسهای مسافرتی ظلم کردند خدا ازشون نگذره در پیش فروش بلیطهای راه آهن سیستم دفاتر صدور بلیط قطار را قطع می‌کردند و کل ظرفیتها رو میدادن اینترنت و چند سایت خانم دکتر عزیز از سرکار عالی خواهشمندیم به این رویه ظالمانه پایان دهید بلیط قطار رو باید نمایندگیهای مجاز فروش بلیط بفروشند دیگه نه اینکه سیستمشونو قطع کنند.تمنا داریم دستور بدهید فروش بلیط قطار طبق روال سالیان گذشته و از طریق دفاتر صدور بلیط قطار انجام بگیرد. دعایتان میکنیم ممنون موید باشید

  • ناشناس پاسخ

    متاسفانه راه آهن بدبخت ترین و گداترین ارکان کشور است کارکنان راه اهن بدبخت ترین انسان های روی زمین هستند دریافتی هاشون بسیار بسیار ناچیز که فقط کفاف نان سفره شون رو می کند

  • ناشناس پاسخ

    با درود فراوان. خانم وزیر این میعاد صالحی و بذرپاش خیلی د رحق آژانسهای مسافرتی فروش بلیط ظلم کردند خیلی. امیدواریم سرکار عالی محبتتون رو از دفاتر صدور بلیط هواپیما و قطار دریغ نفرمایید. متشکر

  • ناشناس پاسخ

    وقت بخیر. خانم دکتر باید یک مدیرعامل کاردان و باسابقه و لایق برای راه آهن کشور انتخاب فرمایند. حال راه آهن کشور خوب نیست. دیزل ها خرابه.تعدادی از قطارها خوابیدن. امیدواریم با آمدن یک مدیرعامل خوب و کاربلد را آهن کشور جان تا زه ای بگیره

  • سیدمحمد پاسخ

    خداوکیلی خصوصا دراین سه سال بی نظن در فروش بلیط قطار بی نظمی در احیا و بازسازی واگن ها بی تظمی درتبانی شرکت های جانبی فروش بلیط و سرگردانی نردم در تهیه بلیط.خدمات کم و هزینه های گزاف ...عدم پیگیری وجذب بار و انبار توشه راه آهن ملموس است

  • محمد‌رضا پاسخ

    حانم‌دکتر‌صادق،لطفا.بررسی‌کنید،در‌سه‌سال‌گذشته‌اقای‌صالی،چقدر‌خسارت‌به.راه‌آهن.زده،.

  • کیان پاسخ

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر بابت پرداختن به موضوع راه آهن ،،،
    اینجانب بعنوان یک نیروی راه آهنی با حدود بیست و شش سال سابقه در بخش های مختلف فنی و مدیریتی راه آهن ، با نظر جناب مهندس نادری صد در صد موافقم.

  • مهدی پاسخ

    رئیس راه اهنی که خط ساخته نشده دوانده اهواز را افتتاح کرد باید برکنار کرد

  • آرش شکری پاسخ

    چقدر خوبه که چنین بستر و برنامه ای در حوزه حمل و نقل فراهم شده و میتونه به نکات مهم و مسکوت مانده این حوزه بپردازه...

  • امیر پاسخ

    سلام
    سرکار خانم وزیر ضمن عرض تبریک.
    ... یکی از نمونه های بارز مدیریت با رانت دوگانه جناحی و رفاقتی است. لطفا فردی با رزومه ی قوی و شایسته بجای این فرد قرار دهید. متشکرم

  • رهگذر پاسخ

    عجب آشفته بازاریست هر کس سنگ خودش را به سینه میزند قدرت تمیز و تشخیص می خواهد حل این معما
    خداوند به خانم وزیر مدد عنایت بفرماید تا به نحو احسن آن را حل کند

  • جواد از نیشابور پاسخ

    با سلام ضمن عرض تبریک به خانم فرزانه صادق جهت سکانداری وزارت راه و شهرسازی
    فقط خواهش بنده اینه که از مستاجرها یادتون نرا من یکی دیگه طاقت جابجایی از این خونه به اون خونه رو ندارم

  • محمود پاسخ

    نه خیر جناب اصلا خصوصی سازی در ایران فایده ندارد دلیلش واضح است فرضا برای ۵سال قراردادنوسته میشودپیمانکار درمدت پنج سال فقط برای خودش تلاش میکند وبرای راه آهن هیچ نفعی ندارد وبهمین منوال اون یکی پیمانکار همین کار را انجام میدهد وبعد مدتی یک ارکان مثل راه آهن ورشکست میشودچون خصوصی سازی با طبع ومحیط ایران وقانون ایران نمی تواند سازگار شود فکر میکنه راه آهن یک جایی هست که باید بخور بخورباشد

  • ناشناس پاسخ

    وزیر سفارشی،باید معاون و زیردست سفارشی‌ هم انتخاب کند ،اصل سپردن کار به کاردان باید رعایت شود،

  • ناشناس پاسخ

    بعنوان یک کارگر در راه آهن از وقتی صالحی مدیر عامل شده قشر ضعیف بدبخت تر شده واقعا هیچی بلد نیست همه برنامه ها رو خراب کرده

  • ناشناس پاسخ

    باسلام ، وخسته نباشید به وزیر راه دولت آقای دکتر پزشکیان ، محبت کنید برای برکناری هر چه سریعتر مسعولین سازمان هواپیمایی هم اقدام کنید که فرودگاه مهرآباد زیر نظر ایشان است و در فرودگاه مهر آباد ظلمی که به کارگر و پرسنل از طرف مدیران میشود بیش از حد و محرز میباشد

  • محمد پاسخ

    خانم وزیر
    لطفا در اولین اقدامات، فقط و فقط یک بار شیوه پیش فروش بلیت قطار رو رصد بفرمایید.
    البته ۸ ماه هست که مدیرعامل راه اهن با تصمیمات خلق الساعه و به بهانه رفاه مردم ، تمام دفاتر خدمات فروش بلیت قطار رو از کارکرد قانونی خودشون حذف کرده و یه عده مافیا دارن بلیت قطار رو هم احتکار و اختلاس میکنن.
    اگر رفاه مردم هست چرا خانواده شهدا و جانبازان باید حضورا برن دفاتر بلیت بگیرن ؟؟؟؟ اگر رفاه هست یه کاری میکرد بلیت نیم بهای این عزیزان بصورت غیر حضوری ارائه بشه ....جانباز ۷۰ درصد باید غیر حضوری بلیت بگیره یا مردم عادی؟؟؟
    اگر هدف واقعا رفاه مردم بود بلیت قطار بازار سیاه فروخته نمیشد.
    نه به میعاد صالحی

  • ناشناس پاسخ

    اکبر نیکزاد رو بزار تا راه اهن رو برات جمع وجور بکنه هم کاریه هم دست پاک هم مومن هم انقلابی ...

  • فاطمه پاسخ

    ناوگان هواپیمایی بسیار فرسوده است
    مخصوصا شرکت هواپیمایی اسمان شیراز که اصلا ای تی ار نداردیک فوکر صد که این هم داغون برای رضای خدا فکری برای اسمان شیراز بکنید ممنوناز خانم وزیر محترم

  • ناشناس پاسخ

    مدیر عامل راه آهن باید از مدیران وکاررشناسان خود راه آهن انتخاب شود آمدن افراد نا آشنا به امور راه آهن مانند همین آقای حافظ قرآن فقط موجب سر گردانی وتکرار چرخیدن دور خود می باشد در دوره آقای صالحی فقط آمار سازی شد جهت رسد آمارهایی که در عمل منفی بود ولی در امر مثبت

  • ناشناس پاسخ

    خانم وزیر بنده به نوبه خود از انتخاب شما خوشحالم ولی وزارت راه لبریز شده از مدیران رسوب شده در بدنه این وزارتخانه کلیدی.مدیرانی همچون خادمی و تیم زیر مجموع او که سالیان دور است با تکیه بر نفوذ تعدادی از نماینده مجلس هیچ وزیری جرعت تودیع آنها را نداشته.امیدوارم که شما به مصلحت دولت و مردم بیندیشد.نه مصلحت صندلی خود.....

  • ناشناس پاسخ

    اولین قدم وزیر ساماندهی نیرو های اداره خط و ابنیه که رکن اساسی راه آهن هستش و حذف تمامی شرکت های پیمانکاری ، دوم برچیدن تیم مافیا با نفراتی مثل عاشوری ،داوودی و ضیایی مهر. هستش سوم مدیر انتصاب مدیر عامل قوی از درون سازمان و آشنایی و اشرافیت کامل به نگهداری خط و ....

  • صفایی پاسخ

    خانم وزیر با سلام من بازنشته هستم 32 سال لکوموتیوران فیش حقوق بنده را نگاه کنید 11640000 تومان حکم بنده است اگر باور ندارید زنگ بزنید تا حکمم بفرستم عدالت اجتماعی که میگن اگر اینه من اعتراض ندارم ممنون میشم

  • یوسف پاسخ

    راه آهن هیچ وقت درست نمیشه چون انعطاف ناپذیره و به زیر مجموعه اش ارزش قائل نیست فقط تا سطح مدیر کل و معاونان ارزش قائله وبقیه رو برده میدونه این ساختار باید تغییر کنه با تغییر مدیر عاملها درد درمان نمیشه بلکه پنهان میشه

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    به نظر می رسد راه آهن دیگر فرصت سعی و خطا ندارد .خانم وزیر می بایست یک تصمیم درست در این حوزه بگیرد.راه آهن واقعا خسته است .امیدوارم انتخاب مدیر عامل با درنظر گرفتن تمامی آیتم ها صورت گیرد که از همه نظر رشد ، توسعه ، رفاه و بالندگی ایجاد شود

  • فرداد فرهودی پاسخ

    با سلام
    پس از انتخاب رئیس جمهور و دولت جدید همه توجهات به تغییرات معاونان وزرا معطوف شده است خصوصا در حوزه ریلی و انتخاب جدید و یا ابقای مدیر عامل راه آهن ،آنچه در این راستا خیلی مورد بحث قرار میگیرد شاخص های انتخاب نفر برای مدیر عاملی راه آهن است بطور مثال تجربه در حوزه ریلی و یا تجربه در حوزه مدیریتی و موارد مختلف در حوزه های تخصص و مدیریتی در این خصوص مطرح می شوند.
    لیکن آنچه کمتر مد نظر قرار میگیرد اینست که قرار است به مدیر عامل بعدی راه آهن یا مدیر عامل فعلی راه آهن که شاید ابقاء شوند چه امکاناتی داده شود و چه حمایت هائی انجام پذیرد.
    آنچه تجربه سالهای گذشته نشان می دهد اینست که تنها انتخاب یک نفر نمی تواند در راه آهن تغییر و جهش ایجاد کنه بطور مثال اگر شما به اواخر دهه هفتاد و انتخاب مرحوم رحمان دادمان به عنوان مدیر عامل راه آهن نگاه کنید در آن زمان با انتخاب ایشان و با نظر ایشان حدود 70 درصد مدیران و معونین راه آهن تغییر کردند و همگی از نفراتی انتخاب شدند که توسط شخص ایشان و از صنایع دیگر وارد صنعت ریلی شدندکه باعث جهش نسبی در راه آهن بود حتی معاونین راه آهن هم اغلب از صنایع بیرونی به راه آهن تزریق شدند اینکه مدیر عامل اینقدر اختیار داشت که چنین تغییراتی را ایجاد کند خود نیازمند حمایت بالائی بود که شاید در حال حاضربه دلیل قوانین دست و پاگیر وجود ندارد،از سوی دیگر در آن زمان شرایط اقتصادی و فشار های تحریم به میزانی که امروز شاهد هستیم وجود نداشت و راه آهن به راحتی برای خرید های بین المللی خود با شرکت های اروپائی وارد مذاکره می شد و با بازگشائی اعتبارات اسنادی مستقیما نسبت به تامین مصالح اقدام می کرد نه از طریق واسطه ها.
    اما در حال حاضر نه روابط بین المللی ما به واسطه تحریم های ظالمانه مانند آن زمان است و نه خبری از بازگشائی اعتبارات اسنادی و ارتباط مستقیم با تامین کنندگان است.
    مشابه شرایط زمان آقای دکتر دادمان را در زمان آقایان سعید نژاد و آقائی هم داشتیم اما جهش زیادی در حوزه ریلی انجام نشد و در برخی پارامترهای توسعه ای جهش منفی هم به چشم خورد.
    در حال حاضر مهمترین چالش هائی که راه آهن با آن مواجه می باشد را شاید بتوان به شرح زیر بیان نمود:
    1-مشکل فقدان پرسنل متخصص و متعهد به کار ،ساده بگوئیم پرسنل با کیفیت.
    2-خلاء نیروی انسانی کار آمد جهت تصدی پست های مدیریتی به دلیل کم کاری تاریخی در کادر سازی برای سازمان در بیست وپنج سال گذشته.
    3-پائین بودن سطح دستمزد های پرداختی به کارکنان به طوری که متوسط میزان دریافتی پرسنل راه آهن به هیچ وجه با زحماتی که توسط ایشان کشیده می شود قابل مقایسه نیست و این باعث خروج کارکنان با کیفیت از سیستم در سالهای اخیر شده است.
    4-سامان دهی واگذاری امور در راه آهن به بخش خصوصی از سیستم کمی به سیستم کیفی به زبان دیگر از نفر محور به کیفیت محور برای بالا بردن بهره وری.
    5-ایجاد سیستم های جدید و راهکار های جدید برای افزایش درآمد سازمان برای بالا بردن پرداختی به کارکنان چهت حفظ کارکنان با کیفیت.
    6-لزوم تثبیت ساختار سازمانی موثر و منسجم در راه آهن در راستای کنترل عملکرد بخش های خصوصی همکار.
    7-ایجاد روش های درست و قانونمند برای ارتقاء افراد به پست های کلیدی و احراز از اعمال سلیقه های سیاسی و فردی در ارتقاء افراد.
    8-توجه ویژه به اموزش موثر پرسنل نه آموزش های فیک و بی حاصل.
    9-ایجاد ساز کار های مناسب جهت برخورد فیمابین کارفرما و پیمانکار به گونه ای که منافع هر دو طرف در این راستا حفظ شود.
    حال سوال اینست که فارغ از اینکه چه کسی مدیر عامل راه آهن خواهد شد آیا مقام عالی وزارت قادر میباشد برای حل مشکلات ذکر شده حمایت های لازمه را از مدیر عامل منصوبه خود به عمل آورد؟
    تکالیف قانونی راه آهن در گرو عمل به قوانین از سوی مجلس محترم شورای اسلامی می باشد و آیا تا کنون قوانین درست اجرا شده است،اگر اجرا شده باشد چرا باید حالا شاهد شرایطی باشیم که عملا راه آهن نتواند از عهده تکالیف خود برآید؟
    آنچه مشخص است مدیر عامل فعلی راه آهن سعی خود را برای جبران عقب ماندگی های تاریخی راه آهن که بخشی از آن به علت سوء مدیریت ها گذشته و بخشی از آن به علت عدم اجرای قوانین مصوب مجلس به وجود آمده است انجام داده لیکن بایستی برای نفر بعدی یا حتی ابقاء ایشان در نظر داشته باشیم که حمایت های ویژه از سازمان راه آهن لازم است،بطور مثال افزایش اعتبارات سالیانه(به دلیل افزایش نرخ ارز)،مجوز های خاص جهت جذب و تزریق نیرو های کار آمد و هچنین بالا بردن سطح دریافتی پرسنل راه آهن در نظر قرار گیرد.همچنین پائین آوردن سطح توقعات نمایندگان مجلس که عموما خارج از برنامه های مصوب می باشند.
    در غیر اینصورت حتی انتخاب بهترین مدیر عامل با بیست سال سابقه راه آهنی و یا مدیر عامل با سابقه مدیریتی کارساز نخواهد بود ،در زمانی که نتوانیم منابع مالی ومنابع انسانی را برای مدیر عامل انتخاب شده فراهم کنیم.

  • سد میعاد پاسخ

    خواهشا هرکی رو میخاین بیارین فقط شر میعاد رو از سر راه اهن و راهنی کم کنین .با تشکر

  • ناشناس پاسخ

    با سلام و درود. خانم وزیر عزیز. لطفا یک مدیرعامل خوب و کاربلد برای مدیریت راهن انتخاب فرمایید این صالحی راه آهن رو خیلی خراب کرد و باعث بیکار شدن دوهزار آژانس فروش بلیط قطار شد. خواهشاً این ظلم رو جمع کنید و کما فی السابق فروش بلیط قطار رو به دفاتر . نمایندگیهای مجاز فروش بلیط قطار واگذار فرمایید. موفق باشید

  • ناشناس پاسخ

    خانم وزیر با درود. این صالحی راه آهن رو نابود کرد و دفاتر صدور بلیط قطار رو به خاک سیاه نشوند خواهشاً یک مدیرعامل جدید کاربلد و کارکشته برای مدیر عاملی راه آهن انتخاب فرمایید و به دفاتر صدور بلیط هواپیما و قطار و آژانسهای مسافرتی توجه و عنایت ویژه ای داشته باشید ممنون

  • حجت پاسخ

    من بعنوان کارشناس برنامه ریزی راه اهن با این نظر که با بخش خصوصی باید همه کاره در راه اهن باشد مخالفم درست است که شرکتهای خصوصی بخش اعظم فعالیتهای حمل و نقل ریلی را بر عهده دارد اما اصولا مدیران دولتی بخش تنظیم گری و نظارت را باید عهده دار باشند. راه اهن اصولا دارای بدنه کارشناسی خوبی است اما قرارگرفتن یک شرکت پیمانکاری در نوک فعالیت ریلی نباید به معنی همه کاره بودن این شرکت در صنعت ربلی و تفاوت فاحش حقوقی میان کارکنان ان با خود شرکت راه آهن باشد
    در ضمن چرا اصولا یک نفر خود را در صنعت ریلی خود را عقل کل و همه کاره بداند و با احاطه بر شرکتهای ریلی از نفوذ خود سو استفاده کرده و تءوری های و نظرات خود را از طرق مختلف به کل بدنه راه آهن بسط دهد.

  • ناشناس پاسخ

    سرکارخانم صادق تبریک میگم به شما وآرزوی توفیق برایتان دارم هرچه سریعتر فکری هم برای مدیر عامل شرکت فرودگاهها کنید متاسفانه تحمیل افراد نا کارآمد خارج از شرکت به سیستم حمل ونقل هوایی وفرودگاهی کشور در یکسال گذشته باعث مشکلات زیادی در این صنعت شده است.افراد نا کار آمد بی تخصص که فقط بیت المال به هدر دادند وبا تصمیمات کارشناسی نشده وعزل ونصب های نابجا ضربه های مهلکی به این حوزه وارد کردند،هر چه سریع تر به داد شرکت برسید

  • ناشناس پاسخ

    خانم وزیر عزیز. و بزرگوار لطفا یک مدیرعامل کاربلد و کارکشته برای راه آهن انتخاب فرمایید این مدیرعامل فعلی و وزیر سابق راه خیلی راه آهن رو خراب کردند دیزل ها خوابیدن قطارها کم شدن لطفا به وضعیت نابسامان راه آهن رسیدگی جدی فرمایید

  • رضا پاسخ

    تنها چیزی که در آن نه میتوان دروغ گفت نه سفسطه کرد ریاضیات است. کافی است سری به دیلی لکو بزنید سامانه ای که هر روز تعداد لکوموتیو در حال کار راه آهن را ثبت می کند. در دسترس همه است و به راحتی می توان دید. همه راه آهنی ها به آن دسترسی دارند مهر هزار و چهارصد که آقا اومد با شعار این که دولت قبلی ناوگان رو فرسوده کرده 76 درصد آماده به کاری رو هم در خصوصی ها هم در راه آهن تحویل گرفت مدتی از طریق صندوق پس انداز تلاش کرد از دالیان چین دیزل بیاره رانتی که خدا میدونه اگر اتفاق افتاده بود راه آهن بیچاره میشد هر روز با چینی ها جلسه و بازدید داشت و خوشبختانه گاد فادرای راه آهن نذاشتن البته کمپانی چینی هم به این آقا اعتماد نکرد و مپنا زورش چربید .
    امروز آماده به کاری 48 درصده و حدود 6 دیزل رو کلا از رده خارج کرد و معلوم نیست کجان. با انتصاب های عجیب و غریب صندوق پس انداز رو به فنا دادن. توی بزرگترین شرکت صندوق در یک هفته 7 مدیر میانی رو به بهانه این که رانت خوردن و رو برکنار کرد و دوستان خودشون رو جایگزین کردن کل حافظه شرکت رو پاک کردن.که بتونن امروز سفارش دویست قلمی خرید خارج بذارن. برید ببینید تمام این قطعات در طول سال ها ساخت داخل شدن اما این آقایون برای سود و رانتی که با واردات به دست میارن دارن چنین کاری می کنن. قطعاتی داره خرید میشه که اصلا نیاز نیست . اسناد مناقصه خرید خارج شرکت راه آهن کشش رو ببنید . یه نفر بره مقایسه کنه خوب توی ده سال گذشته چنین قطعاتی ساخت داخل بوده چرا الان واردات میکنی اون هم با چه قیمتی اون هم فقط از کمپانی اصلی . ریا کاری . دزدی . دورویی و دروغ از بارزه های مدیران فعلی راه آهنه.
    توی حوزه مسافر و خرید بلیط هم که همه دارن لمس میکنن چه اوضاعیه.اون هم که از اوضاع بیمه تکمیلی اش. این هم از اوضاع واریز حقوق ها. من نمیدونم واقعا باید چه اتفاقی بیافته که یه مدیر رو عوض کنن. اگر این آقا رو تا دو ماه آینده برندارن چنان تعهد مالی برای راه آهن درست کنه که دیگه نشه جمع اش کنی . لطفا زودتر اقدام کنید .

  • ناشناس پاسخ

    اقای صالحی واقعا ظلم کردن در حق پرسنل و کارگران و کارمندانی که شبانه روز در تلاشند با حقوق بسیار کم نسبت به مشاغل دیگر و خطرات و اتفاقات بسیار زیاد نسبت به مشاغل دیگر در سطح کشور هر شخصی که به جای ایشون میاد واقعا باید خاک راه اهن را خورده باشه تا بفهمد که این کارگران و کارمند واقعا حقشون بیشتر از این هاست

  • کارمند پاسخ

    اقای میعاد صالحی واگذارت کردیم به خدا

  • ناشناس پاسخ

    یعنی جناب بابک احمدی قبول نمیکنه بیاد راه آهن؟ یا وزیر نیرو ایشون رو بُر زدن؟ اگه قرار باشه یه نفر بتونه صنعت ریلی رو نجات بده اونم مهندس بابک احمدی هستند که گویا مدیرعاملی راه آهن رو قبول نکردند و به نظر من همونطور که وزرا با حکم دستوری منتخب شدن با توجه به شرایط حاد صنعت ریلی بهتره ایشون هم به صورت دستوری در این زمینه مشغول به کار شوند.

  • میلاد پاسخ

    واقعا خجالت بکشید همه اتان به خصوص این اخیر تیم صالحی چه بلایی سر نماد توسعه کشور راه آهن آوردید من که استعفا دادم تا یک نخبه کشی دیگر اتفاق بیفتد اما شماها باید خجالت بکشید تمام مدیریت راه آهن باید عوض شود حتی مدیر کل و معاون ها والا همین روال ادامه پیدا خواهد کرد راه آهن پتانسیل های زیادی دارد اما شده حیات خلوت دزدها

  • احمد خوشنودی پاسخ

    اکثریت دوستان می دانند و با تجربه ای که دارند، بدقت اینرا درک کرده اند که :
    "تغییر ِ یک آدم"
    حداقل طی ۲۶ سال گذشته که بنده دیده ام
    مشکل اساسی صنعت ریلی را حل نخواهد کرد!
    تغییر یک طرز فکر شاید در محدوده و شعاع تاثیر که آن طرز فکر دارد حکمرانی می کند
    چند مدیر ارشد را تغییر دهد
    که آنهم، مجددا، هیچ مشکلی از ۹۸ درصد پرسنلی که چرخ ها و بوژی های حرکت اند حل نخواهد کرد
    اگر کرده بود
    این حجم از نارضایتی و مشکلات بغرنج ساختاری، اقلا، در یک دوره باید کمتر می شد
    مساله منابعی ست که نیستند!
    و چینش درست همان منابع اندکی که هستند و درست اختصاص داده نشده اند
    خیلی پیچیده تر است از وجود یا عدم وجود یک نفر!! در این ساختار عجیب غریب پیچیده و تا حد بسیاری نابهنجار
    متاسفانه
    تا این چالش درک نشود
    این تَکرارِ بی خود و بی جهت
    مکررا ادامه خواهد داشت
    مثلا تلفیق وزارت مسکن و راه
    اشتباه مهلکی در محو بخش حمل و نقل بود
    بالاخص با بخش مسکن ی که فقط خدا می تواند ازین وضعیت مرگبار نجاتش دهد
    بخش مسکنی که اگر تمام خزانه ی ما و خزانه ی چند کشور همسایه را، به آن اعتبار دهید
    بجای آنکه اوضاعش بهتر شود
    احتمالا درام تر خواهد شد
    خب، در این وضعیت چه جای تخصیص بودجه به حمل و نقل است؟
    تورم بخش مسکن ۴۳ درصدی را ببینید!
    مثل میدان گازی مشترک می ماند بین ما و همسایه مان این ترکیب مهجور مسکن و حمل و نقل
    شکم بخش مسکن بر آمده از رکود تورمی
    تنه ی نهال حمل و نقل، نازک و آسیب پذیر، اصلا شکم ندارد نسبت به شریکش، مسکن
    ایندو اگر بخواهند با هم از اعتباری مشترک، میدانی مشترک، تغذیه کنند
    سو تغذیه مزمن راه و ترابری یعنی حمل و نقل را ، می کُشد!
    این فقط یک مثال ساده است
    و در اینجا باز هم به تغییر اشخاص برآب رفع مشکل بزرگی می رسیم که در آن افراد عملا بی چاره و بدون راه حل اند
    اگر بایاس ها ی شخصی که به تصمیم گیری های ویرانگر می انجامد را به این اشخاص هم بیافزایید
    نتیجه می شود این که الان هست
    اگر این کشور وزارت مسکن نداشت
    اصلا نداشت
    و کار مسکن را مثلا به سازمان محیط زیست یا انرژی اتمی و یا حتی به سازمان باغ وحش های تهران سپرده بودید
    آیا وضع مسکن در این کشور، نابسامان تر از اینکه هست می شد؟
    باه؟
    چقدر نابسامان تر؟
    ما کلی بودجه فقط برای حقوق و مزایای تخس شده بین کارمندان این وزارت بی اثر تقسیم می کنیم!
    که چه بکند؟
    که بنگاه‌داری و معاملات پلکی خودش، ادعای کزیر بودن بکند در کشور؟؟؟ نه که ادعا، عملا هر بنگاهی خودش یک شاه است بجای وزیر!
    سامانه تعریف کرده اند تا قراردادها ی اجاره مسکن در آن ثبت شود
    کو الزامی برای اجرای این قانون؟ کو پشتوانه اجرایی؟ کجاست وزارت مسکن؟
    اینجوری است که وقتی نظارتی نیست، وجود ناظر بی اهمیت می شود یعنی حالت don't care
    آنقدر که برای تغییر افراد، بحث و جدل می کنیم که انکار نه انگار هیچ چیز مشترکی بین ما بعنوان همکار، هم وطن، و کلا آدمیزاد، وجود دارد گه در زمان تفریق و اختلاف، به آن متوسل بشویم و یکجا جمع مان کند برای تصمیم‌گیری درست و واحد
    این تغییر
    اگر در سیاست ها، چشم اندازها، رفتارها(حتی رفتار ها) رخ ندهد
    هیچ تغییری
    در هیچ جا
    رخ نخواهد داد

  • کارشناس وزارت راه پاسخ

    دکتر ذاکری گزینه خوبی هست، سالها معاون راه آهن شرکت ساخت بوده و رییس دانشکده راه آهن و رییس دانشگاه علم و صنعت. انسان فرهیخته و مدیر توانمندی هم هستند

  • همکار بازنشسته پاسخ

    با سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم صادق بنده ۳۲ سال سابقه کار در راه آهن و دارم در این مدت ۳۲ سال چندین مدیرعامل امدن و رفتند در این مدت چندتا مدیرعمل دلسوز و کار بلد از جنس خود راه اهن اقای دکتر رادمان جناب دکتر افشار جناب دکتر تقی زاده و دکتر اقابی واقعا هر کدام در زمان خود کارهای خوبی الخصوص دکتر اقائی فرارداد با شرکت مپنا و وارد کردن دبزلهای زیمنس بخش مسافری را واقعا دگرگون کردن لوکموتیوهای فرسود و تحریم و نداشتن قطعات باعث شد با خرید ۱۰۰ لکوموتیو راه اهن و نجات بدن دستشون درد نکنه هر کجا هستند موغق و پایدار باشند

  • ناشناس پاسخ

    هرکسی را انتخاب کنید هزار بار بهتر از این صالحیه این فرد راه اهن مملکت را نابود کرد چون تخصص نداره
    یک نفر انتخاب بشه که 20 سال حداقل سابقه کار تو راه اهن داشته باشه نه اینکه فردی مثل صالحی رو از صندوق بازنشستگی بیارن مدیر عامل راه اهن بکنند

  • ناشناس پاسخ

    حال و روز راه آهن کشور خیلی خرابه دیزلها خرابن بلیط قطار پیدا نمیشه

  • ناشناس پاسخ

    خانم دکتر صادق . باسلام . لطفا به باند حاکم بر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم سری بزنید

  • ناشناس پاسخ

    واقعاً از کدوم بخش خصوصی درباره راه آهن حرف میزنید؟ مگه بخش خصوصی وجود داره در ایران؟ اگر منظور شما یکسری شرکت های خصولتی وابسته به نهادها و سازمان های حاکمیتی هست که این بخش خصوصی نیست. در حوزه ریلی کدام شرکت واقعاً خصوصی است؟ از جمع شرکت های باری کدام یکی شان؟ از جمع شرکت های مسافری کدام؟

  • ناشناس پاسخ

    زن عقده ای

  • نقل محافل پاسخ

    با سلام و احترام ؛
    مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین ناوگان حمل کالا و مسافر در هر کشوری راه آهن اون کشوره چراکه هم از ایمنی بالا و نیز کیفیت بالا می دونه برخودار باشه.
    اگر نقشه ی جغرافیایی ایران را که خطوط ریلی در آن ترسیم شده است را نگاه کنید این خطوط ریلی همانند رگ ها و شریان های کشور هستند که اگر در یکی از این خطوط مختل و ناهماهنگی ایجاد شود می تواند باعث انسداد و از کار افتادگی به جرات می تونم بگم که حداقل شصت درصدی حمل و نقل کالا و مسافر شود
    آقای میعاد صالحی به مثابه یک مدیر نالایق و ناکارآمد و بیسواد در حوزه حمل و نقل ریلی بودند که مدیریت خود را مدیون انتشار فیش های حقوقی افراد خاص در زمان تصدی گری سازمان تامین اجتماعی بودند که در دولت روحانی اخراج شدند ولی در دولت آقای رییسی مزد خود را با تصاحب مدیریت راه آهن گرفتند.
    تنها مدیری که از کارگران و کارمندان و حتی نیرو های شرکتی از عملکرد خوب و سنجیده ی ایشان بهره مند شدند و تا سال های سال راه آهنی ها از قدردان زحمات و خدمات ایشان خواهند بود کسی نیست جز دکتر سعید رسولی مدیر عامل اسبق راه آهن سراسری که امیدوارم جناب آقای دکتر جبارعلی ذاکری نیز رهروی ایشان باشند تا راه آهن دوباره از حضور یک مدیر دلسوز و فداکار و کارآمد بهره‌مند شود.
    از نظر حقوق و مزایا راه آهنی ها حداقل ها را نسبت به سایر ارگانهای وابسته به وزارت راه و شهرسازی دریافت می کنند و این اصلا عادلانه نیست که امیدوارم در زمان تصدی گری وزارت سرکار خانم دکتر فرزانه صادق مالواجرد و درایت و دانایی دکتر ذاکری و هیأت مدیره جدید راه آهن این مسیر نیز هموار شود.
    من الله التوفیق.

  • ناشناس پاسخ

    اگر خانم وزیر بتواند درخطوط ریلی وکمبود لگومتیو مشگل را حل کنید میلیاردها دلار درسوخت صرفه جوی خواهیم کرد وسالانه چند هزار نفر درجاده ها جانشان از دست نمی‌دهند