امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
ایرانایر در سالهای دهه 60، با وجود تحریمهای پی در پی، نتوانست هواپیمایی به ناوگان خود اضافه کند؛ تا اینکه در سالهای ابتدایی دهه 70 و پس از حمله موشکی به هواپیمای ایرباس ایرانایر بر فراز خلیج فارس، آمریکا دو فروند ایرباس 300 به عنوان غرامت به ایران ایر داد. سپس، هفت فروند فوکر 100 نیز از طرف هلندیها به ایران تحویل داده شد. اما پس از آن، کشمکش ایرانایر با شرکتهای تولیدکننده هواپیما ادامه دارد. کشمکشی که نتیجه آن، زمینگیر شدن برخی از هواپیماها و مشکلات بیشمار در حوزه تعمیرات است.
در این تصاویر که از مجموعه عکسهای بابک تقوایی، خبرنگار و عکاس مجله هوانوردی نظامی Combat Aircraft انتخاب شده، به سیر تاریخی نزول ایرانایر در سالهای تحریم و تاثیر قطع خدمات تعمیرات و لوازم یدکی در قدیمیترین ایرلاین ایران پرداخته شده است.
متروی شانگهای ۵۸۷ کیلومتر طول دارد و در شهر شانگهای چین واقع شده است. این مترو صدر فهرست بزرگترین و طویل ترین خطوط…
پل هوایی متروکه ای که چندین کیلومتر درازی دارد در مرکز شهر سئول به محل پرورش و نگهداری از بیش از ۲۴ هزار گیاه، درختچه…
براساس استانداردها هر ایستگاه مترو حداقل باید ۲ ورودی داشته باشد تا دسترسی مردم به این مد از حمل ونقل عمومی آسان تر…
بحرین از سه پروژه موسوم به ساختارهای «هرم وارونه»، «مینیاتوری مرداب صخره ای» و «جاده سفید» در جزیره ریف خود رونمایی…
این فقط یک رویداد علمی است که بالغ بر 50 متخصص و نخبه علمی کشور همزمان در آن حضور دارند و کشور فعلا از خدمات آنها…