امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
ایرانایر در سالهای دهه 60، با وجود تحریمهای پی در پی، نتوانست هواپیمایی به ناوگان خود اضافه کند؛ تا اینکه در سالهای ابتدایی دهه 70 و پس از حمله موشکی به هواپیمای ایرباس ایرانایر بر فراز خلیج فارس، آمریکا دو فروند ایرباس 300 به عنوان غرامت به ایران ایر داد. سپس، هفت فروند فوکر 100 نیز از طرف هلندیها به ایران تحویل داده شد. اما پس از آن، کشمکش ایرانایر با شرکتهای تولیدکننده هواپیما ادامه دارد. کشمکشی که نتیجه آن، زمینگیر شدن برخی از هواپیماها و مشکلات بیشمار در حوزه تعمیرات است.
در این تصاویر که از مجموعه عکسهای بابک تقوایی، خبرنگار و عکاس مجله هوانوردی نظامی Combat Aircraft انتخاب شده، به سیر تاریخی نزول ایرانایر در سالهای تحریم و تاثیر قطع خدمات تعمیرات و لوازم یدکی در قدیمیترین ایرلاین ایران پرداخته شده است.
مراسم رونمایی از نخستین بسته حمل و نقل پاک با حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.
۸۰ درصد خودروها در ترکیه دیزلی و یا الانجی بودند و حدود ۲۰ درصد بنزینی.
روز چهارشنبه 24 بهمن ماه 1403 مراسم نکوداشت مهندس احمد خرم وزیر اسبق راه و شهرسازی در سالن همایش های کتابخانه ملی…
هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران سه شنبه ۲۳ بهمن با حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور و مشارکت …