اینفوگرافیک | ارزان ترین پاسپورت های جهان در ۲۰۲۴
در حالی که گذرنامه ها قفل جابه جایی های جهانی را باز می کنند، میزان هزینه ای که کشورها برای این مدرک شناسایی ضروری…
امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
ایرانایر در سالهای دهه 60، با وجود تحریمهای پی در پی، نتوانست هواپیمایی به ناوگان خود اضافه کند؛ تا اینکه در سالهای ابتدایی دهه 70 و پس از حمله موشکی به هواپیمای ایرباس ایرانایر بر فراز خلیج فارس، آمریکا دو فروند ایرباس 300 به عنوان غرامت به ایران ایر داد. سپس، هفت فروند فوکر 100 نیز از طرف هلندیها به ایران تحویل داده شد. اما پس از آن، کشمکش ایرانایر با شرکتهای تولیدکننده هواپیما ادامه دارد. کشمکشی که نتیجه آن، زمینگیر شدن برخی از هواپیماها و مشکلات بیشمار در حوزه تعمیرات است.
در این تصاویر که از مجموعه عکسهای بابک تقوایی، خبرنگار و عکاس مجله هوانوردی نظامی Combat Aircraft انتخاب شده، به سیر تاریخی نزول ایرانایر در سالهای تحریم و تاثیر قطع خدمات تعمیرات و لوازم یدکی در قدیمیترین ایرلاین ایران پرداخته شده است.
در حالی که گذرنامه ها قفل جابه جایی های جهانی را باز می کنند، میزان هزینه ای که کشورها برای این مدرک شناسایی ضروری…
پاول به سختی کار می کرد و با پس انداز خود اولین اتومبیل خود را که یک فولکس واگن سوسکی (بیتل) بود خرید و بین سال های…