◄ احداث طولانیترین تونل البرز تا پایان دولت
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: بهرهبرداری از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با احداث طولانیترین تونل البرز تا پایان دولت در دستور کار است.
![احداث طولانیترین تونل البرز تا پایان دولت](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/o5m7Fz53cttQ/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLJxmIdCXEtyS/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85+%D8%A7%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85+%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA+%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84+%D8%B4%D8%B1%D9%82%DB%8C+%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%B2.jpg)
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: بهرهبرداری از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با احداث طولانیترین تونل البرز تا پایان دولت در دستور کار است.
به گزارش تین نیوز، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی خرداد ماه امسال در بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما به تکمیل آزاد راه تهران_ شمال اشاره کرد و گفت: ساخت منطقه یک آزاد راه تهران-شمال، پروژه دشواری بود که با موفقیت و توسط نیروهای داخلی به مرحله اجرایی رسید و افتخاری برای بخش مهندسی کشور به شمار میرود.
او بیان کرد: ادامه این مسیر و منطقه ۲ آن ۲۲ کیلومتر است. از این میزان ۲۲ کیلومتر هم در مسیر رفت و برگشت تونل و پل است که طولانیترین تونل جادهای کشور هم در این منطقه احداث شده است.
خادمی اظهار کرد: ۶.۵ کیلومتر طول تونل البرز است و طبق برنامهریزیهای انجام شده تا پایان دولت یک باند از این مسیر را به بهرهبرداری میرسانیم.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه هم اشاره کرد و گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که یک هزار میلیارد تومان از طریق سرمایهگذاری بنیاد مستضعفان تامین میشود و مابقی این منابع مالی هم از طریق سازمان برنامه و بودجه و به دستور رئیس جمهور در زمینه تکمیل این پروژه تامین خواهد شد.
او بیان کرد: یک باند رفت این پروژه ساخته میشود و از جاده فعلی هم به عنوان مسیر برگشت استفاده خواهد شد.