بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

شادترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴

محققان داده های نظرسنجی جامع از ۱۴۶ کشور در چهار سال گذشته را برای تعیین شادترین کشورها تجزیه وتحلیل کردند و ۹ کشور را برگزیدند.

شادترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴
تین نیوز

فنلاند، دانمارک، ایسلند، هلند، سوئد، نروژ، سوئیس، لوکزامبورگ و نیوزلند شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، در دنیایی که گاهی شادی به عنوان معیاری برای موفقیت یک ملت ارزش گذاری می شود، گزارش سالانه جهانی شادی نگاهی اجمالی به کشورهایی ارائه می دهد که در ارتقای رفاه و رضایت در میان شهروندان خود برتر هستند.

محققان داده های نظرسنجی جامع از ۱۴۶ کشور در چهار سال گذشته را برای تعیین شادترین کشورها تجزیه وتحلیل کردند و ۹ کشور را برگزیدند که نمونه ای از رویکردهای منحصربه فرد برای تقویت شادی به شمار می روند. این تجزیه وتحلیل بخش های عملکردی تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت از رفاه اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی انتخاب زندگی، سخاوت عموم مردم و درک سطوح فساد را به طور ویژه سنجید.

 

فنلاند در گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ با امتیاز ۹۵.۶۷ از ۱۰۰، به عنوان شادترین کشور جهان رتبه بندی شده است. محققان این رقم را به حمایت قوی جمعی، اعتماد متقابل، اعتقاد راسخ به آزادی شخصی و حداقل سوءظن نسبت به فساد دولتی نسبت دادند.

شادترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴1

دانمارک با امتیاز ۹۵.۳۱ دومین کشور شاد جهان است. ارزش های این کشور مشابه فنلاند است و اغلب از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه، سخاوت و فساد پایین از آن پیشی می گیرد.

ایسلند با امتیاز ۹۵.۲۹ سومین کشور شاد جهان در ۲۰۲۴ است. حمایت اجتماعی قوی، رضایت از زندگی بالا و جامعه دوستانه به رتبه بالای آن کمک می کند. ایسلندی ها همچنین از استاندارد بالای زندگی و خدمات اجتماعی قوی برخوردار هستند که این امر آمار کلی شادی آن ها را بیشتر می کند.

 

هلند در ارزیابی شادترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴، امتیاز ۹۵.۰۷ را به خود اختصاص داد. سطح بالای شادی کشور به حمایت اجتماعی عالی، احساس قوی پیوند میان جامعه و کیفیت بالای زندگی نسبت داده می شود. شهروندان هلندی همچنین از آزادی های شخصی قابل توجه و سیستم رفاه اجتماعی توسعه یافته برخوردار هستند که به رضایت کلی آن ها کمک می کند.

شادترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴2

سوئد با امتیاز ۹۴.۶۵ بعد از هلند قرار دارد و این جایگاه را به دلیل اعتماد اجتماعی بالا، سیستم های رفاهی قوی و تمرکز بر تعادل بین کار و زندگی به دست آورده است. سوئدی ها از استاندارد زندگی بالا، مراقبت های بهداشتی قوی و تحصیلات عالی برخوردار هستند که به طور قابل توجهی به شادی کلی آن ها کمک می کند.

نروژ با امتیاز ۹۴.۶۲ رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است. این رتبه بالا حاصل حمایت اجتماعی قوی، استاندارد بالای زندگی و سیستم های بهداشتی و آموزشی عالی است. نروژی ها همچنین از سطوح پایین فساد و سیستم رفاه اجتماعی قوی بهره می برند که به شادی کلی آن ها کمک می کند.

 

سوئیس با امتیاز ۹۴.۳۵، لوکزامبورگ با امتیاز ۹۴.۶۱ و نیوزلند با امتیاز ۹۴.۱۴ سه رتبه پایانی لیست را از آن خود کرده اند.

سوئیس رتبه بالای شادی خود را مرهون ثبات اقتصادی قوی، مراقبت های بهداشتی عالی و استاندارد بالای زندگی است. شهروندان سوئیسی همچنین از آزادی های شخصی قابل توجه و سطوح پایین فساد برخوردار هستند.

شادترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴3

لوکزامبورگ سطح بالای شادی خود را از اقتصاد قوی، استاندارد بالای زندگی و خدمات اجتماعی عالی دارد. مردم لوکزامبورگ همچنین از درجه بالایی از آزادی شخصی و سطوح پایین فساد برخوردار هستند.

نیوزلند که به واسطه مناظر خیره کننده و کیفیت زندگی شناخته می شود، از حمایت اجتماعی قوی، حس همبستگی بالا و حکومتی مؤثر بهره مند است. تأکید این کشور بر تعادل بین کار و زندگی، همراه با تعهد آن به پایداری زیست محیطی، موجب افزایش شادی کلی در میان شهروندان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.