بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

سه طرح حمل ‌و نقل برون‌ مرزی در آستارا فعال است

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: سه طرح ریلی برای توسعه حمل و نقل و تجارت داخلی و خارجی در این شهرستان مرزی در حال اجراست و با تکمیل آنها تحول بزرگی در نقل و انتقال کالا و اقتصاد برون مرزی روی خواهد داد.

سه طرح حمل ‌و نقل برون‌ مرزی در آستارا فعال است
تین نیوز |

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: سه طرح ریلی برای توسعه حمل و نقل و تجارت داخلی و خارجی در این شهرستان مرزی در حال اجراست و با تکمیل آنها تحول بزرگی در نقل و انتقال کالا و اقتصاد برون مرزی روی خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کامبیز لقمانی مقدم اظهار کرد: پل تقاطع ریل و جاده در ورودی بارانداز راه آهن، بار انداز و تاسیسات جانبی آن و ریل گذاری مسیر آستارا - رشت پروژه های فعال برای توسعه ریلی و تقویت ترانزیت داخلی و خارجی در این شهرستان به شمار می روند.

وی افزود: طرح پل تقاطع ریل و جاده برای جلوگیری از ترافیک خودروهای محور آستارا - اردبیل و گذر قطار ریل آستارا - آستارا از زیر آن با رکود نسبی مواجه شده بود و علت آن، معطلی برای تایید نقشه های فنی و مهندسی و کمبود مقطعی مصالح رودخانه ای بود.

وی ادامه داد: بارانداز راه آهن آستارا با حدود ۶۰ هکتار وسعت در حال اجراست و ریل گذاری مسیر آستارا - رشت نیز برای تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب کشورمان، به طور کامل فعال است.

لقمانی مقدم بیان کرد: اعتبارات اجرایی این طرح های عمرانی و مهم از فاینانس و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان و منابع ملی تامین شده است و تکمیل این طرح ها در سال جهش تولید از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا در خصوص تامین مصالح طرح های ریلی از رودخانه ها اظهار کرد: شن و ماسه مورد نیاز این طرح ها از لایروبی رودخانه مری آستارا چای تامین می شود و تا نیمه اردیبهشت ماه به علت فصل تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها، ورود ماشین آلات به رودخانه و لایروبی بستر آن متوقف شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل سه طرح ریلی یاد شده، به حدود یک میلیون متر مکعب مصالح رودخانه نیاز است در حالی که میزان تولید مصالح در رودخانه مرزی آستارا سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب است و از آن، برای سایر طرح های عمرانی نیز استفاده می شود.

لقمانی مقدم افزود: آستارا با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان، ظرفیت ویژه ای در تجارت خارجی دارد و با تکمیل ریل گذاری ها و فعال شدن کریدور ریلی شمال - جنوب ایران، نقش مهمی در این مسیر ریلی و تجارت برون مرزی ایران ایفا خواهد کرد.

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه ۹۷ افتتاح شد و اکنون بار قطارهای روسی و آذری در بارانداز آستارای استان گیلان تخلیه و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و با اتصال راه آهن آستارا - رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب کشورمان، امکان حمل و نقل ریلی کالا از آستارا تا جنوبی ترین بندر  و انتقال به خارج از کشور میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع عشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.