◄ فیلم| کابوس فرار سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی از صنعت ریلی
هشدارهای کارشناسان درباره گریز سرمایه ها از بخش ریلی به واقعیت تبدیل شده و یک هدلینگ معدنی قصد دارد سرمایه 5 هزار میلیاردی خود را از این صنعت خارج کند.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، آنچه کارشناسان از مدتها قبل درباره آن هشدار می دادند اکنون اتفاق افتاده است و سرمایه گذاران در حال خروج از بخش ریلی هستند. خروج احیا ریل می تواند سرآغازی برای فرار دیگر سرمایه گذاران از صنعت ریلی باشد اگر فکری به حال مشکلات و بیماری های مزمن این صنعت نشود. در این فیلم موضوع نامه شرکت احیا ریل به وزیر راه و شهرسازی و مطرح کردن احتمال خروج سرمایه های این شرکت از . بخش ریلی مورد بررسی قرار گرفته است.
جنایتی که مدیریت راه آهن به صنعت ریلی میکند
الفاظ باند دزد ها را ببینید ..جنایت...دزد ها همه جا هستند و جوسازی و فحاشی می کنند این مسیر صحیح را نشان میدهد که داد دزدها در امده
فعلا برکناری میعاد صالحی از نظر رییس جمهور و وزیر راه واجب است اما این تصمیم بین این دو نفر دارد پاسکاری میشود چرا که هر کدام میخواهد هزینه اش را خودش ندهد
متاسفانه مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا بجای افزایش بهره وری، با ارائه امار دروغ و جنگ با بخش خصوصی کمر به نابودی صنعت حملونقل ریلی کشور بسته و انصافا تا کنون موفق هم بوده.
اصل اول بازار و تجارت این اصل ساده است:" پول، پول را می جویَد" در واقع شامه ی سرمایه، شامه بازار بوی ِ سود را از هزار فرسخی حس می کند!
در کشوری که ذهن تجاری و سرمایه گذاریهای قریب به اتفاق مردمان، ذهنی کوتاه مدت است، سرمایه گذاری بلند مدت در صنایعی که دیر به بهره می رسند، نوعی از خودگذشتگی محسوب می شود
قاعدتا همگان می دانند که امروز، در وضعیت اقتصادی بیمار کشور، سود کجاست!
که هر کجا هست از نظر درصد و مقدار، در صنعت و تولید نیست(فکت)
شما تصور کنید ۱ همت سرمایه دارید
آیا آنرا در ملک و زمین و مسکنی که هر روز n برابر می شود سرمایه می کنید یا در حمل و نقل؟
سرمایه گذاران هم عین همه ما آدمیزاد ند
و بهره وری را ملاک قرار می دهند
جز این است؟ آنها لشکر فرشته های نازل شده از آسمان بر زمین نیستند ، من و شما هم نیستیم ، مساله حداکثر منطقی سود است(بزبان ساده، بدون نمودار و فرمول)
مساله حد اکثر شدن حاشیه امنیت سرمایه گذاری ست
اگر در چنین اوضاعی سیگنال های بازار مسکن را که می گوید :" یک کارگر برای آنکه صاحب خانه ای ۶۰ کتری در جنوب تهران باید ۲۰۰ سال صبر کند" را ببینیم و بعنوان یک سرمایه دار، هست و نیست مان را در آن هزینه نکنیم و دست از سود آوری فوری بی دغدغه اش برداریم و همان سرمایه را در بخشی که نوعی ریسک بلند مدت و زیانده تلقی می شود قرار بدهیم
قطعا از خود گذشتگی کرده ایم
اینکه سیگنال های بازار چه می گویند، کار زیاد سختی نیست
شرکت ایرانسل، دقیقا با همان سیگنالها موفق شد استفاده از سیمکارت را که زمانی آرزوی مردم بود، همگانی کند! و ازین میانه، ایرانسل بشود(مطالعه موردی)
حالا رفتار علمی تجاری با این سرمایه ی وارد شده به بخش ریلی چگونه باید باشد برای حفظ آن، تشویق دیگر بخش ها به ورود به پروژه های ریلی بلند مدت، و...چه سیاست های کلانی نیاز است؟ چگونه این ذی نفع را تشویق کرد تا بماند و بهره وری هم بماند و...
کار کسانی ست که قدر سرمایه را می دانند و ارج و قرب برای سرمایه گذار قائل اند
این یک کار علمی و آکادمیک است با نگاهی تجاری به بازار، مشتری_محوری را ایجاد می کند
که در بازار امروز جهان، همه گردِ سرِ مشتری می چرخند
جذب آنها نیاز به سرمایه گذار دارد...