بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

راه اندازی کریدور حمل و نقل بین المللی دریای خزر دریای سیاه؛ به زودی

توافقنامه چهارجانبه بین دولت های رومانی، گرجستان، آذربایجان و ترکمنستان برای ایجاد کریدور حمل و نقل بین المللی دریای خزر دریای سیاه در حال نهایی شدن است.

راه اندازی کریدور حمل و نقل بین المللی دریای خزر دریای سیاه؛ به زودی
تین نیوز

توافقنامه چهارجانبه بین دولت های رومانی، گرجستان، آذربایجان و ترکمنستان برای ایجاد کریدور حمل و نقل بین المللی دریای خزر دریای سیاه در حال نهایی شدن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، پیش بینی می شود مراسم امضای احتمالی این توافقنامه چهارجانبه در سپتامبر 2024 در بخارست، رومانی برنامه ریزی شود.

مطالب پربازدید امروز را بخوانید:

 

رانندگان کامیون و تخلفاتی که کارت هوشمند را غیرفعال می کند

 

 فروش قسطی کامیون و تریلی 26 تن چینی با پیش پرداخت یک سوم و اقساط 48 ماهه

به گفته آژانس حمل و نقل دریایی و رودخانه ای ترکمنستان، این توافق به دنبال جلسه آنلاینی است که در 30 می 2024 برای بحث در مورد پیش نویس توافقنامه برگزار شد. در این دیدار ترکمنستان حمایت قاطع خود را از ایجاد این مسیر حمل و نقل بین المللی اعلام کرد. این هیئت همچنین تمایل خود را برای مشارکت فعال در نهایی کردن توافقنامه ابراز نمود.

 برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقلی، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

انتظار می رود مسیر حمل ونقل دریای سیاه دریای خزر که شامل رومانی، گرجستان، آذربایجان و ترکمنستان بوده مزایای قابل توجهی را برای منطقه به همراه داشته باشد. ایجاد این معاهده فرصت های جدیدی را برای توسعه روابط تجاری بین کشورهای منطقه، افزایش گردش کالا در مسیر دریای خزر دریای سیاه و کاهش هزینه های حمل و نقل و زمان تحویل را فراهم خواهد آورد.

این کریدور تجارت بین کشورهای مسیر را تسهیل می کند و انتظار می رود که منجر به افزایش بار در مسیر دریای خزر دریای سیاه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی پوراحمد

    ربطی به دریای خزر نداره چون تنها کشورهایی که می‌توانند در دریای خزر کشتیرانی کنند ایران و روسیه هستند . دیگر کشورها فقط اجازه تردد در ساحل خود هستند .‌

    • ناشناس

      خخخخخخ ایران رو همه دور میزنن

  • محمد

    استان آذربایجان شمالی ایران شهر باکو فعال شده

  • ناشناس

    دو هزار پانصد سال پیش ایرانیان ترعه سوئز را از دریای سیاه حفر وبه دریای مدیترانه وصل کردند ول یونانی ها نتوانستند چنین کانالی را در دریای اژه تمام کنند و صد سال پیش آنرا بین دو دریا گشودند اگر ایرانی ها را دعوت کنند دریای خزر به سیاه حتما کانال زده میشود بهمنشیر در کنار اروند که ایرانی ها بوده از کرخه تا چغازنبیل چهار هزار سال پیش کانال ایرانی ها زده دریای خوزستان را ایرانی در جلو صدام احداث کردند که از تصرف اهواز باز ماند توسط کردان های آبی به فرماندهی دکتر سرداری طرح او این است از خلیج فارس تا مدیترانه کانالی بزند

  • ناشناس

    آن مسیر دریای خزر کم عمق وقابل کشتی رانی مطمئن نیست

  • علی

    دریای همیشه مازندران

  • علی

    اسم این دریا از اقوام کاسپ گرفته شده ودر دنیا به دریای کاسپین (اسم باستانی قزوین) عربها وافغانها هنوز به ان دریای قزوین میگویند ولی خود ما 10سال قبل از استقلال اذربایجان وترکمنستان اسم این دریا را دریای خزر(بقولی اجداد...) گذاشتیم و یگانه کشوری بودیم که ان را دریای خزر مورد خطاب قرار میدادیم که با پیدا شدن مدعیان دریا از این اسم جدید کاملا به نفع خود بهره برداری کردند ومیکنند

  • اصغر

    آقایون باید قبل از ایجاد این کریدور و سرریز شدن آب دریای سیاه به خزر حتما باید سد بزرگ در حاشیه دریای خزر ( استان های مازندران و گیلان) ایجاد کنند تا باعث پیشروی آب نشه و خرابی به بار میاره
    زیاد هم پول برای زیبا سازی غیر اصولی در حاشیه هزینه نفرمایید چون به زودی خراب میشه
    فقط بودجه بگیرید و تا میتوانید سد را درست کنید

  • ۷

    نبایداین‌کارراانجام‌دهند.وی اینکه‌این‌سه‌کشورک‌اصلاصلاحیت‌چنین‌تصمیمی‌رادارند دوم‌اینکه‌چراایران‌وروسیه‌شدن‌سیبزمینی‌سوم‌دیاچه‌خزر‌تنهادریاچه‌بزرگ‌بسته‌دنیاست‌اگر چنین‌کاری انجام شود برایاکوسیستم این بزرگترین دریاچه بسته دنیاباعث‌تاثیرات ناشناخته‌برای‌این‌چند کشورک وکل دریاچه می‌شود.

  • رامین

    سلام این چه قردادی بود که به ضرر مردم ایران بود کنوانسیون خزر جز وطن فروشی چیز دیگری نبود الان از سهم ایران کریدور میزنن آذربایجان نفت استخراج میکند ملت ایران کنوانسیون خزر را قبول ندارد چگونه مسوولان بی لیاقت خزر را دادی رفت چون مجلس تأیید نکرده میتونیم برگردیم به نقشه قبل جای تاسف دارد نگ نگ بر خیانت کار وطن فروش

  • م

    عزیزانیکه نظر میدهید برداشت شماها از اخبار خیلی سطحی و غلط است. منظور خبر از توافق چهار کشور برای ایجاد کریدور از ترکمنستان به سواحل رومانی یک مسیر ترکیبی دریا و خشکی با استفاده از کشتی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی می‌باشد و قرار نیست کانالی بین دریای خزر و دریای سیاه زده شود.

  • بهادر بهاریراد ۰۹۱۴۴۶۳۶۸۳۵منتظر جواب هستم باتشکر

    سلام اب به تمام اسیا خاور میانه از اقیانوس ارام میسر میشود