بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
سایز ویدئو: 5.71M | مدت زمان: 00:01:12 | دانلود ویدئو

فیلم | عارف: کدام عقل سلیمی می گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟

عارف: فعلا کاری نمی خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می خواهیم آزاد سازی انجام دهیم.

تین نیوز |

محمدرضا عارف تأکید کرد: کدام عقل سلیمی می گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ فعلا کاری نمی خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می خواهیم آزاد سازی انجام دهیم. واقعیت های بخش را می گوییم.

به گزارش تین نیوز به نقل از انتخاب، عارف، معاون اول رئیس جمهور گفت: کدام عقل سلیمی می گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ای گفت: باید مصرف سوخت را مدیریت کنیم، مسئله جدی ناترازی گاز طبیعی و فرآورده های نفتی و گازی است.

وی اظهار داشت: ما امروز ۱۱۰ میلیون لیتر تولید بنزین داریم که در روزهای اخیر به ۱۴۰ میلیون لیتر هم رسید. 

عارف تأکید کرد: کدام عقل سلیمی می گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ فعلا کاری نمی خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می خواهیم آزاد سازی انجام دهیم. واقعیت های بخش را می گوییم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    درسته
    ولی
    عقل سلیم، خیلی چیزهای دیگه ای هم میگه هااا

  • حامد

    بله
    کدام عقل سلیمی میگه خودروی ۱۰ هزار دلاری رو ۳۰ هزار دلار به مردم بفروشن

  • ناشناس

    عقل سلیم میگه هم پول اینترنت بدیم
    هم پول فیلترشکن

  • ناشناس

    عقل سلیم میگه واردات خودرو با مصرف سوخت متوسط ۴ تا ۵ لیتر (نصف مصرف خودرو های تولید داخل ) را آزاد کنید.

  • ناشناس

    عقل سلیم میگه در خودرو سازی های داخلی را تخته بفرمایید
    هم جان مان سالم خواهد ماند و هم مصرف سوخت کمتر و آلودگی کمتر

  • علی

    جناب عارف معاونومحترم رئیس جمهور
    با سلام واحترام به عرض حضرت عالی می زسانم.
    هیچ عقل سلیمی هم نمیگه خودرویی که با ضربه یک مشت بدنه اش آسیب می بیند و مصرف سوخت ش دو برابر خودرو های تولید خارج است بخورد مردم دهید‌ شما بزرگان اگر نمی توانید توجیهات اقتصادی برای هر پروژه تان داشته باشید حداقل از کارشناسان خبره استفاده کنید تا شما را در جریان درست یا غلط بودن طرح هایی که می خواهید پیاده کنید قرار دهند.نفتی که دولت ادعای مالکیت آن را دارد امانت ملت در دست دولت است. بطورکلی هر چه منابع زیر زمینی در کشور وجود دارد مال ملت است .
    کشور های اروپایی منابع نفتی ندارند ، وارد کننده نفت هستند. بنابراین نفتی که می خرند باید علاوه بر قیمت روز آن ، هزینه حمل مبدا خرید تا پالایشگاه را به قیمت خرید نفت اضافه کنند . تا اینجا قیمت تمام شده نفت خام تا پالایشگاه معلوم است. قیمت تمام شده نفت تا پالایشگاه + هزینه پالایش بنزین و گازوئیل و سایر فرآورده ها می شود هزینه کل.
    قیمت فروش سایر فرآورده های نفتی غیر از بنزین و گازوئیل محاسبه و از هزینه کلی کم می شود. با این ترتیب قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل معلوم می شود . دولت سود جایگاه ها + ماليات + هزینه حمل تا جایگاه ها را به قیمت تمام شده بنزین و گازوئیل اضافه و به مردم اعلام می کند. سود دولت هم مالیات هایی است که می گیرد.
    اما درکشور های نفت خیز دولت ها امانت مردم را استخراج می کنند و هزینه حمل نفت خام تا پالایشگاه که معلوم است. نفت خام ملت را پالایشگاه ها پالایش می کنند بنابراین هزینه پالایش هم مشخص می شود . تا اینجا هزینه استخراج + هزینه حمل تا پالایشگاه + هزینه پالایش را دارید . وقتی بنزین و گازوئیل پالایش شد باید هزینه حمل تا جایگاه ها + ماليات + سود جایگاه ها را به هزینه های بالا اضافه کنید . از هر بشکه نفت علاوه بربنزین و گازوئیل فراورده های دیگری هم استخراج می شود . مانند کشوردهای دیگر، قیمت فروش این فرآورده ها باید محاسبه و از کل هزینه ها کسر شود ، حاصل می شود قیمت تمام شده بنزین و گازوئیل .دولت تااینجا وظیفه دارد این مراحل را به مردم گزارش کند. این مراحل را همه کشور های نفت خیر طی می کنند. این تجزیه و تحلیل اقتصادی است نه تجزیه وتحلیل فرضی.چون قیمت سایر فرآورده ها غیر از بنزین و گازوئیل ، ارزش بالایی دار‌د. فرق کشورهای نفت خیز با کشور های اروپایی این است که کشور های نفت خیز مانند کشور های وارد کننده نفت پول خرید نفت پرداخت نمی کنند بلکه فقط هزینه استخراج و حمل و نقل و مالیات دارند. بنابراین نمی توانیم قیمت بنزین در ایران را با کشور های وارد کنند نفت مقایسه کنیم. برای مثال قیمت بنزین در آمریکا لیتری۷۲ سنت است . با توجه به حقوق ساعتی ۱۶ دلار هرکارگر ۷۲ سنت عددی نیست . لطفا با این تصمیمات و صحبت های روزانه به افزایش تورم دامن نزنید. اول صنعت خودروتان را آباد کنید بعد قیمت بنزین را افزایش دهید.

  • ع. ب

    باهمان عقل سلیمی که 3میلیارو ارز 6ماه اول سال دادی دوتا خودروساز که قطعات خودور موتا ی وارد کنن به 3برابر قیمت دنیا بفروشن که میتونستی به یش 300هزار خودرو صفر آماده بیاری بازتولید 1300هزار دستگاه 300هزراتا میشد 40ددصد بازار البته اگر دولت از عوارظ100درصد ی ومالیات خودش بگزره (که نمیگزره)،! یا همون عقله سلیم یه که حریفه دوخ. در ساز میشید حداقل متور ماشین رو مثله تمام دنیا با مصرفه صدی 3 تولید کنن هموو عقله سلیمی که حقوق کارند 300دلار میدی که تمام دنیا حداقل کارگر ساده 30هزار لار شما حقوق ر..به دلار بده بنزین هم آزاد کن هرکی ماشین داشت استفاده کرد پولشو بده همون عقله سلیمی که هنوز قطارهای کشورش 60کیلومتر درساعت سرعت دارن ومردم برای یک تهران رفت باید 8ساعت ت قطار باشم که تو نیا مسافت 500کیلوتری را نهایتن 2ساعت میرن ماشین مصرف صدی 12دادی به مردم بعد ی مصرفر بنزین زیاده بابا موتور کم مصرف بذار ر ماشین صدی 3 مصرف میکنه بنزین گرون کم آخه چرا فقط به. مردم هی غور میزنی ماشین کم مصرف بدون کمرگی و درآمد دولت وارد کن 10میلیوم ماشینو موتورشون ر. عوظ کن مصرف از 120میلیون لیتر میاد 60 میلیون موتور برقی با 80درصدیارانه بقیشم وام کم بهره بده ارزون بده اون پیک موتوری بدبخت موترشو عوظ کنهببین چقدر آلودگی مصرف بنزین پایین میاد همش میخواهید مردم جور شمارو بکشن متاسفم

  • Abbas

    سلام مگه الان دارید حقوق ها رو ب دلار واریز میکنید حرف از بنزین دلاری میزنی