بازدید سایت : ۹۵۶۶۶
سایز ویدئو: 7.63M | مدت زمان: 00:03:48 | دانلود ویدئو

خنجر کریدور لاجورد در شرق ایران

اتفاقاتی که در شرق می‌افتد به قدری خطرناک است که کریدور زنگزور در مقایسه با آنها تازه خوب محسوب می‌ شود.

تین نیوز |

 مدیر اندیشکده احیای سیاست گفت: ممکن است از آسیای میانه نیز خنجر بخوریم. اسرائیل از سمت شرق برای ایران خواب ها دیده. اگر بیدار نشویم ممکن است مشهد را ۳۰ سال دیگر از دست بدهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خط انرژی، مهدی خراتیان افزود: اسرائیل در تاجیکستان و ترکمنستان دارد کار می کند و شب و روز ندارد. اتفاقاتی که در شرق می افتد به قدری خطرناک است که کریدور زنگزور در مقایسه با  آنها تازه خوب محسوب می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس وزارت راه

    قابل توجه سازمان برنامه و بودجه که اعتقادی به کریدور ریلی شرق کشور نداره و برای بخش زاهدان مشهد هیچ تخصیصی ابلاغ نمیکنه
    علی رغم اینکه جزو طرح های تهاتری هم هست

  • ناشناس

    توضیح نداده اند که داستان خنجر چیست
    تین نیوز که معما و چیستان منتشر نمیکند
    خبررا ولو‌مختصر بفرمایید
    اثر خبر رابه نظر خودتان
    عکس العملهای ضروری طرف ایران را پیشنهاد فرمایید

  • ناشناس

    با این سیاست های غلط وکاسبان تحریم کمر به نابودی ایران بستند

  • ناشناس

    میلیون ها نفر افغانستانی در ایران زندگی می کنند بدون آنکه شناسایی اثر انگشت ، چهره و ... داشته باشند یا خطی به نام شان باشد یا سکونتگاه رسمی داشته باشند اکثرا خانواده هایشان هم ایران نیستند نه اینکه افغانستانی ها بد باشند اما این وضعیت ، از هر جنبه ایی ، سیاسی ، نظامی امنیتی ، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی تعریف فاجعه است وقتی من ایرانی به بهانه های مختلف ، دائما احراز هویت می شم که درست هم هست چرا وضعیت مهاجرین باید به شکل کاملا متفاوت باشد ؟ الان گویا دارن کارهایی می کنن اما سال های زیادی از دست رفته و بنظر می رسد حرکت کنونی هم کند باشد راه حل نهایی هم مذاکرات با طالبان برای استفاده از معادن این کشور در ازای صادرات گسترده خدمات فنی مهندسی خواهد بود تا این جمعیت اتوماتیک برگردند و دیگر همان جا در کشورشان بمانند .
    در مورد کشورهای آسیای میانه ما به اهرم فشار و کنترل نیاز داریم که همان ریل و آزادراه شرق و دسترسی به آب های آزاد خواهد بود و همچنین یکسری مزایا مثلا زمین هایی در پس کرانه های بندر چابهار به این ها بدیم همان جا تولید یا فرآوری و همان جا صادر کنند این تیپ فرمول ، جواب می دهد چون برای بستن روابط با دشمن ایران و اتخاذ سیاست تنش با همسایه ، هم هزینه سنگین خواهند داد هم از مزایای فوق العاده ایی می افتند که صرفا ما می توانیم در اختیارشان بگذاریم باز روند ساخت ریل و آزادراه شرق باید جلوتر از اینی باشد که هست .
    ما نمی توانیم بنشینیم و صرفا مرثیه خوانی کنیم و سیاست های سایر کشورها را به بوته نقد بکشیم دنیا سرتاسر معاملس اگر حتی یک جزیره ۱۰ هزار کیلومتر دورتر وسط اقیانوس ، پیشکشی با ارزش برای آسیای میانه داشته باشد و ما منفعل باشیم طبیعتا روابط با آن جزیره را انتخاب خواهند کرد انقدر که ما مرثیه می خوانیم و نقد می کنیم اگر عملا سمت آزادسازی پتانسیل ها می رفتیم سرعت کارهای میدانی را بالاتر می بردیم اصلا وضعیت میدان جور دیگری می شد پتانسیل ها آزاد شود هیچ کشوری نمی تواند ما را ندید بگیرد هیچ کشوری هم نمی تونه راحت سمت کار کردن با دشمنان ما بره چون براش دیگه نمی صرفه .