بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

افزایش ۱۳۸ درصدی صادرات از گمرک جلفا

مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال از این گمرک نسبت به سه ماهه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۳۸ درصدی صادرات از گمرک جلفا
تین نیوز

مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال از این گمرک نسبت به سه ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایرج جباری گفت: در سه ماهه سال گذشته ۶۱ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۸۳۱ دلار کالا از گمرک جلفا صادر شد گفت: صادرات سه ماهه نخست سال جاری ۱۰۹ هزار و ۱۴۷ تن به ارزش ۸۷ میلیون و ۳۰۳۰ هزار و ۳۲۰ دلار بود.

جباری همچنین از واردات ۶۸ هزار و ۸۶۵ تن کالا به ارزش ۱۸۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۴۵ دلار از طریق گمرک جلفا در سه ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: نسبت به واردات سه ماهه نخست سال گذشته از نظر وزن افزایش ۶ درصدی و از نظر ارزش کاهش یک درصدی اتفاق افتاده است.

وی موارد خارجی از مبدا جلفا را در سه ماهه امسال ۱۳۱ هزار و ۵۷۲ تن به ارزش ۲۰۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۳۲ دلار و در سه ماهه سال گذشته ۱۳۴ هزار و ۲۷۳ تن به ارزش ۱۸۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۴۸ دلار اعلام کرد و گفت: از نظر وزن کاهش ۲ درصدی و از نظر ارزش افزایش هفت درصدی را شاهد هستیم.

جباری در خصوص ترانزیت خارجی با مقصد جلفا هم گفت: در سال جاری ۲۱۳ هزار و ۷۴۶ تن کالا به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۶۸۰ دلار کالا به مقصد جلفا ترانزیت شده است که نسبت به ترانزیت ۲۰۹ هزار و ۷۴۲ تن کالا به ارزش ۴۰۴ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۵۶۰ دلار کالا در سه ماهه سال گذشته از نظر وزن ۲ درصد افزایش و از نظر ارزش سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک جلفا درآمد این گمرگ در بهار سال جاری را ۱۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۷۷۵ ریال اعلام کرد و گفت: نسبت به بهار سال گذشته با درآمد هفت هزار و ۴۹۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۳۵۷ ریال، افزایش ۳۹ درصدی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گمرک استان،  گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت ۵۰۰ هکتار از نظر امکانات و داشتن انبارهای بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است. این گمرک قبل از تاسیس جمهوری های مستقل مشترک المنافع در انتهای مسیر قطار شوروی جلفا قرار گرفته بود و حجم عظیمی از کالاهای ورودی به کشور از طریق راه آهن از این مسیر وارد کشور می شد. پس از تشکیل جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی این گمرک با جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.