بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

تخصیص بیش از ۳ میلیارد یوان فاینانس برای احداث خط ۲ متروی تبریز

شهردار تبریز از ابلاغ تخصیص سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس خارجی احداث خط ۲ متروی تبریز از سوی شورای اقتصاد خبر داد.

تخصیص بیش از ۳ میلیارد یوان فاینانس برای احداث خط ۲ متروی تبریز
تین نیوز

شهردار تبریز از ابلاغ تخصیص سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان فاینانس خارجی احداث خط ۲ متروی تبریز از سوی شورای اقتصاد خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یعقوب هوشیار اظهار کرد: بهره مندی از تسهیلات خارجی یکی از راهکارهای تأمین منابع مالی پروژه های ملی تبریز است که روند احداث این پروژه ها را شتاب می بخشد.

هوشیار افزود: در همین راستا درخواست استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط ۲ متروی تبریز سی ام خرداد سال جاری در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به تصویب رسید.

وی با اشاره به ابلاغ مجوز استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط ۲ متروی تبریز، اضافه کرد: مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز، هفته گذشته توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

هوشیار با اشاره به ابلاغیه جدید شورای اقتصاد مبنی بر تخصیص فاینانس خارجی برای احداث خط ۲ متروی تبریز، تصریح کرد: با مساعدت شورای اسلامی شهر و پیگیری های مجدانه مدیران استانی، درخواست تسهیلات خارجی شهرداری تبریز برای احداث خط ۲ متروی تبریز مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته و به تازگی ابلاغیه تخصیص آن از سوی شورای اقتصاد صادر شده است.

وی با اشاره به مبلغ این تسهیلات خارجی و نحوه بازپرداخت آن، تاکید کرد: مبلغ کل تسهیلات خارجی با احتساب سود، بیمه و سایر کارمزدهای آن سه میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان چینی است که دولت متعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این تسهیلات شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه این تسهیلات تنها برای هزینه در فاز اول خط ۲ متروی تبریز مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: ملاحظات زیست محیطی، پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی پروژه به عنوان آورده متقاضی تسهیلات، ارائه گزارش عملکرد شش ماهه وزارت کشور به شورای اقتصاد و نحوه بازپرداخت آن توسط شهرداری تبریز و وزارت کشور شروط ضمنی ابلاغیه شورای اقتصاد است.

هوشیار افزود: بر اساس زمانبندی انجام گرفته، فاز نخست خط ۲ متروی تبریز حد فاصل قراملک تا استانداری تا خرداد سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.