◄ چاله های آزادراه قم کاشان اصفهان و حرف حساب میعاد صالحی
چاله ها و دست اندازهای آزادراه قم کاشان اصفهان آن قدر آزاردهنده شده است که مسافران و رانندگان را عصبی می کند. میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن درباره خرابی جاده ها سخنانی گفته که بسیار بجا و درست است.
چاله ها و دست اندازهای آزادراه قم کاشان اصفهان آن قدر آزاردهنده شده است که مسافران و رانندگان را عصبی می کند. میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن درباره خرابی جاده ها سخنانی گفته که بسیار بجا و درست است.
اگر گذرتان به آزادراه قم کاشان اصفهان افتاده باشد حتما از چاله های آن به ستوه آمده اید. این حجم از خرابی جاده می تواند هم به خودروها خسارت وارد کند و هم باعث تصادف شود. در این بخش از مجله تصویری تین نیوز، این موضوع را بررسی کرده ایم.
مطابق بررسی های انجام شده بخش عمده ای تخریب راهها مربوط به تردد وسایل نقلیه می باشد با توجه به محاسبات انجام شده با در نظر گرفتن آیتم هایی مانند سهم تردد کامیون ها ، نوع کامیون ها ، ضریب بار هم ارزی و... هر کامیون 5000 برابر هر وسیله نقلیه سواری تخریب آسفالت دارد !
لذا شرکت های معدنی ، فولادی پتروشیمی بیشترین سهم را در تخریب راههای کشور دارند در حالیکه تقریبا سهم چندانی به جز عوارض 9 درصدی راهداری نمی پردازند . ذکر یک عدد خالی از لطف نیست فقط سود فولاد مبارکه در یک سال 92 هزار میلیارد تومان بوده در حالیکه سهم وزارت راه و شهرسازی از منابع عمومی حدود نصف این مقدار بوده است !!
جام می ( برای صنایع فولادی و ... ) خون دل ( برای وزارت راه و شهرسازی ) هر یک به کسی دادند
در دایره قسمت اوضاع چنین باشد!