جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
ترافیک تهران گلوگاه هایی دارد که در صورت رفع شدن می توان به کاهش قابل توجه راه بندان ها امیدوار بود؛ از جمله احدث یک اتوبان با هزینه 5 هزار میلیارد تومان که 3 میدان و دو بزرگراه را به هم متصل می کند.
ترافیک تهران گلوگاه هایی دارد که در صورت رفع شدن می توان به کاهش قابل توجه راه بندان ها امیدوار بود؛ از جمله احدث یک اتوبان با هزینه 5 هزار میلیارد تومان که 3 میدان و دو بزرگراه را به هم متصل می کند.
شهرداری تهران در راستای برطرف کردن مشکل ترافیک ، پروژههایی را در دست اجرا دارد که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اجرای این پروژهها کاهش محسوس ترافیک را در معابر بزرگراهی خصوصا در غرب پایتخت شاهد خواهیم بود.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
فروش قسطی تریلی کره ای 44 تنی با اقساط 36 و 60 ماهه + جزئیات
◄ دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد
هادی حقبین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتوگو با «ایران» درباره این پروژهها توضیح داد: بزرگراه یادگار امام(ره) از شمال غرب تهران آغاز و پس از گذر از محلههایی نظیر سعادت آباد، شهرک قدس، مرزداران و خیابان آزادی به میدان جی منتهی میشود. پروژه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)، آن را به بزرگراه آزادگان وصل میکند تا سیر کاملی در غرب پایتخت برای تخلیه بار ترافیکی صورت گیرد و به همین علت در میدان جی، پروژه شاخه بزرگراه یادگار امام(ره) پس از یک دوره توقف عملیات عمرانی، در دوره ششم مدیریت شهری از سر گرفته شده است.
حقبین با بیان اینکه پروژه مذکور، میدان جی، میدان فتح، بزرگراه فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید را دربرمیگیرد، افزود: هزینه انجام عملیات عمرانی کلانپروژه اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است. البته وجود معارضان متعدد تأسیساتی، نهادی و ملکی از دلایل پیچیدگی و توقف پروژه بوده است.
به گفته او، تلاشها برای اتصال بزرگراه یادگار امام به آزادگان از دو جبهه در حال انجام است و بر همین اساس، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در جنوب این پروژه، محدوده بزرگراه آزادگان افتتاح شده و فاز بعدی هم در حال عملیات عمرانی است تا به آزادگان وصل شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد پلیس راهور پایتخت، کاهش محسوس ترافیک در غرب تهران بویژه محدوده میدان آزادی، بزرگراه آیتالله سعیدی، جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) و تا حدودی بار ترافیکی کنونی بزرگراه شهید چمران و نواب، از دیگر آثار بهرهبرداری از این پروژه است.
اتصال میدان جی به میدان فتح با تونل
حقبین با تأکید بر این نکته که برای حدفاصل میدان جی تا میدان فتح، تونلی به طول ۳۵۰ متر طراحی شده و در دستور ساخت است، گفت: پروژه اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان از اولویتهای عمرانی دوره ششم مدیریت شهری است و نظارتها بر استمرار عملیات عمرانی و رفع چالشهای اجرایی آن ادامه دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برای تکمیل این پروژه، شهرداری تهران با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش توافقهای مهم و اثرگذاری داشته و بر این اساس، گشایشهای مهمی برای اجرای عملیات عمرانی در محدوده میدان جی و میدان فتح ایجاد شده است. حقبین گفت: پروژه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) از جمله مهمترین پروژههای عمرانی غرب تهران در این دوره مدیریت شهری است و شامل روگذرها و زیرگذرهای متعددی است. بهعنوان مثال در منطقه میدان فتح یک تقاطع سه سطحی شامل پل، میدان و زیرگذر پیشبینی شده و در حال احداث است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تکمیل بزرگراه شهید بروجردی نیز توضیح داد: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی به بهرهبرداری رسیده و در حال حاضر فاز دو آن از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در دست اقدام است. کمربندی جنوب شرق و شرق تهران پس از سالها شکل میگیرد
حقبین افتتاح فاز نخست آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران را در سالجاری یکی دیگر از کلانپروژههای شهرداری تهران در جنوب شرق تهران عنوان کرد که با کاهش محسوس بار ترافیکی بزرگراه بسیج، به نوعی کمربندی جنوب شرق و شرق تهران را پس از سالها شکل خواهد داد.
بسیار عالیست راه برون رفت از آلودگی وترافیک زدن بزرگراه وباز کردن گره ترافیکیست نه اینکه مردم را از نان خوردن بیندازند هرکس مسعول پلیس میشه یا شهردار و شورای شهر میشه فورا گیر میده به مردم وطرخ ترافیک وآلودگی فلان وچنان مثل اینکه دیواری کوتاه تر از مردم ندیدند بجایی که به دولت گیر بدند به مردم فقیر گیر میدند
برآورد هزینه را انجام و رسماً اعلام نمایید و به پیمانکار با ۲۰درصد افزایش احتمالی واگذار کنید ، مثل پل و تونل صدر و نیایش نشود که ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کردید ولی چون پیمانکار و کارفرما تبانی کردند ، ۸۰۰۰ میلیارد تومان از جیب مردم تهران به سرقت رفت
ده سال پیش به وزارت راه و ترابری نامه ای نوشتم و از وزیر خواستم ، تونل زیر گذری در اتوبان کرج تهران احداث شود و خودروها از وردآور وارد تونل شوند. در مسیر این تونل اتوبانهای آزادگان ، باکری ، ستاری ، یادگار امام ، چمران ، مدرس فقط خروجی داشته باشد و از داخل شهر هیچ ورودی به آن نباشد و این تونل بعد از پل قنبرپور ( خیابان گاندی ) اتوبان همت نرسیده به بزرگراه حقانی خارج شود. و بالعکس خودروها از اتوبان همت قبل از حقانی وارد شوند و در،طول مسیر فقط خروجی مدرس ، چمران ، یادگار ، ستاری ، باکری ، آزادگان ، داشته باشد و در اتوبان تهران کرج از وردآور خارج شود.
طرح تکمیلی و توضیح تکمیلی خواستند و ارسال کردم بعد از چند جلسه حضوری ، دیگه خبری نشد و به دست فراموشی سپرده شد.
اگر چنین اتفاقی می افتاد و فقط ۳۰ الی ۴۰درصد خودروهای کرج تهران وارد این تونل میشدند ، چقدر میتوانست از حجم ترافیک اتوبان همت و حکیم و شیخ فضل الله کم کند و عبور و مرور را روان کند.
جز راه های مواصلاتی بین شهری در تهران اتوبانی نیاز نیست این هزینه صرف مترو شود ارزشمند تر است
جز تهران،سایر نقاط این مملکت مشکلاتی به مراتب کوچکتر دارن که با هزینه هایی خیلی کمتر قابل حل است،همه مردم ایران حق برخورداری از درآمدهای نفتی،گاز،پتروشیمی،معادن و....را دارن
احداث ۳ پروژه مهم :
۱ . ادامه یادگار امام و مجموعه پل ها و تونل های فتح
۲ . زیرگذر استادمعین (که قبلا ساخته شده)
۳ . تونل ۲.۵ کیلومتری از خیابان برادران رحمانی از زیرلشگری و زیرفرودگاه مهرآباد به فتح
نه تنها بحث ترافیک را در این منطقه و به رینگ های دورتر حل می کند امنیت را به این مناطق می آورد کمااینکه میدان فتح از خطرناک ترین نقاط تهران برای رانندگیست این امکان را هم به شهر می دهد که یک میدان آزادی داشته باشد برای برگزاری مراسم های ملی مذهبی دور از نگرانی های ترافیکی چون بار ترافیکی از شرق و غرب میدان به راحتی عبور خواهد کرد یعنی جمعیت میلیونی می تواند از بالای میدان فتح مستقر شود تا بالای میدان و سمت جناح ، بلحاظ پدافندی امنیتی هم دغدغه ها کم خواهد بود فرودگاه مهرآباد را اینجا داریم که در وضعیت اورژانسی می تواند کمک دهد نگرانی هم بابت تنگی جا و گیرافتادن جمعیت وجود ندارد حالا می ماند ساخت یکسری زیرساخت در این محدوده مثلا ساخت ۲ مسجد ویژه در جنوب و شمال میدان ، یکسری سرویس بهداشتی ، اتاق های مادرکودک و ...
تهران همچنین نیاز ویژه دارد به ساخت تونل بزرگراهی ۱۴ کیلومتری از میدان سپاه تا بزرگراه بعثت که هزار مشکل کهنه شهر را در یک پکیج حل کند درد اصلی تهران این است که در مرکز خود بزرگراه ندارد و ترافیک فرامنطقه ایی سنگین در خیابان های کم عرض محلی و پشت چراغ قرمزهای رگباری گیر می افتد .
اجرای این پروژه ها می تواند دوره ایی درخشان در شهر تهران شکل دهد که مشکلات عمیق و کهنه شهر حل شود .
یه مشت بی سواد دارن جاده میسازن این تاثیر آنچنانی برترافیک و رفاه مردم نخواهد داشت...فقط مردم رو تو جاده ها سرگردون میکنن ووقتشون ازدست میره تا یه کوچولو ترافیک کم باشه.راه اصلی وفرمول دست منه.
باباکمپولاینمردم روبخورید
اول برید اتوبان پردیس به پاکدشت رو تکلیفش رو معلوم کنید که با بیت المال ساختید گذاشتید واسه خودتون. مملکت نیست.جیب مارو نزن نمیخاد....
عقل تون کجا رفت.
اون سیبیلای پشت لبتون کجا رفت.
پولای مردم و مالیات و خرج حاتم طایی تون کجا رفت.
اون نقد سیاسی و اقتصادی تون کجا رفت.
اصلا میدونید پول نفتاتون کجا رفت.
خیلی هم خوب وعالی.
هزاری پل واتوبان ساخته شود.جواب روزی هزاروهفصداهنپاره میچسبانن میرزن خیابان آنهایی که میدن شهرستان میادتهران.شده پارکینگ ماشین.زلزله بیا مردم نمیتونن فرارکنن
بزرگراه شهید شوشتری برای کاستن ازحجم باراتوبان بسج حائز اهمیته باافتتاح آن گره بسیج باز میشود
فقط تونل چهار تونل لازم است از اتوبان باقری شرق تهران به یادگار امام بینشون چهار ایستگاه ورودی از امام علی ع خنوب به شمال تا نجریش هر چهار تونل همه رفتو بر گشت تمام تونل ها هر کدام چند تا ورودی وجروجی داشته باشه مشکل تهران یا پل هوایی یا تونل حل میکنه فقط نگید نمیشه که شما استاد تونل هستید
جمعیت تهران کم بشه همه چی درست میشه وگرنه هرچی تونل بزنید جمیت زیاد شه بازم باید تونل و راه بزنید