چرا راه آهن ایران به جای شرق به غرب از شمال به جنوب کشیده شد؟
این فیلم روایتی است از دلیل ساخت راه آهن شمال-جنوب و نقش نفوذ سیاسی انگلیس در دستگاه تصمیم گیری ایران برای ساخت این خط ریلی
فیلم زیر در یک کانال تلگرامی و در رسانه های اجتماعی منتشر شده است.
به گزارش تین نیوز، این فیلم روایتی است از دلیل ساخت راه آهن شمال-جنوب و نقش نفوذ سیاسی انگلیس در دستگاه تصمیم گیری ایران برای ساخت این خط ریلی.
اگر شرق به غرب میکشیدند بد بود و انگلستان از طریق بصره به هندوستان وصل میشد بعدش چرا بعد از این همه سال از شرق به غرب راه اهن نکشیدند
چرا هنوز بعد از صد سال راه آهن شلمچه بصره متصل نشده است؟
این حرفهای عوامانه برای تحریک بیسوادان به ضد شاه شدن. اگه شرق به غرب میکشید که میگفتید انگلستان به مستعمرهاش هند وصل کرد. در ضمن چرا آلمانها باید خطی به نفع انگلستان در ایران بکشند
به نظر من ساخت راه اهن شمال، جنوب از بندر انزلی که از زمان قاجار، دروازه اروپا محسوب میشد آغاز میگشت و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، قم، اصفهان، شیراز به بندرعباس و بندر بوشهر میرسید بهترین و موثرترین مسیر بود.
از زمانی که هخامنشیان و داریوش کبیر به دریای مدیترانه رسیدند.روم ها (غربی ها) دیگر اجازه ندادند تا ایرانیان دوباره به دریای مدیترانه برسند.1-وایرانی ها دگر بار در دوران معاصرخواستند تا از طریق راه آهن ترکیه به دریای مدیترانه برسند.وراه آهن تبریز تا استانبول را بسازند که ترک ها وغربی ها اجازه ندادند تا راه آهن دور دریاچه وان ساخته شود برای دسترسی مستقیم به دریای مدیترانه!! 2-وسپس آلمان ها در عراق راه آهن ساختند وتا ده کیلومتر ی مرز ایران یعنی خانقین آمدند و دیگر این راه آهن را تا کرمانشاه ادامه ندادند.تا ایران از طریق راه آهن عراق و سوریه به دریای مدیترانه برسد.3-و اکنون نیز غربی ها و اسرائیل اجازه نمیدهند تا راه آهن شلمچه به بصره تا لاذقیه ساخته شود . برای رسیدن ایران به دریای مدیترانه با تشکر از تین نیوز
تهیه کننده این کلیپ کسی نیست جز دایی جان ناپلئون