◄ بازنگری در سهمیه گازوئیل جایگاه های سوخت؛ ضرورتی که فراموش شد+ فیلم
اگرچه مسئولان شرکت بخش بر عدم وجود مشکل جدی در توزیع گازوئیل تاکید دارند اما رانندگان کامیون در رسانه های اجتماعی همچنان از مشکلات فراوان در تامین سوخت و سوختگیری خبر می دهند.
اگرچه مسئولان شرکت بخش بر عدم وجود مشکل جدی در توزیع گازوئیل تاکید دارند اما رانندگان کامیون در رسانه های اجتماعی همچنان از مشکلات فراوان در تامین سوخت و سوختگیری خبر می دهند.
به گزارش تین نیوز، در کنار مشکلاتی همچون اتمام سوخت گازوئیل در برخی جایگاه ها، صف های طولانی برای سوختگیری، خاموش بودن پمپ ها در ساعاتی از شبانه روز و اخذ انعام اجباری از رانندگان در ازای ارایه سوخت، به تازگی مشکلی دیگر نیز از سوی رانندگان در رسانه های اجتماعی مطرح شده است.
بر اساس آنچه در چند هفته اخیر از سوی رانندگان کامیون مطرح شده، برخی جایگاه های سوخت به بهانه کمبود گازوئیل مانع از سوختگیری رانندگان غیر بومی شده و عنوان می کنند با توجه به محدود بودن میزان سوخت، فقط به رانندگان بومی گازوئیل ارایه می دهند.
رانندگان نام و تصویر برخی از این جایگاه ها را نیز همراه با زمان و مکان این رخداد در رسانه های اجتماعی منتشر و عنوان کرده اند حتی با شماره ارایه شده از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی در این مورد تماس گرفته و خواستار پیگیری موضوع شده اند.
در این مورد یک جایگاه دار سوخت به خبرنگار ما گفت: عصبانیت راننده، درگیری با اپراتور جایگاه و... به علت نبود سوخت گازوئیل یا کارت آزاد، با وجود وعده مسئولان برای حل این معضلات همچنان ادامه دارد و هر دو گروه راننده و جایگاهدار را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: علاوه برتنش و درگیری، بروز مشکلات مالی ناشی از کمبود سوخت از جمله مواردی است که نیازمند عزم و اراده مسئولان برای حذف موضوع سهمیه گازوئیل برای جایگاهداران است.
او با بیان این که به هر جایگاه سوخت مقدار مشخصی سهمیه گازوئیل تعلق می گیرد که همین امر موجب بروز مشکل می شود، عنوان کرد: این کار با هدف کنترل بیشتر چگونگی فروش گازوئیل و جلوگیری از احتمال قاچاق سوخت توسط جایگاه ها صورت می گیرد در صورتی که با وجود ابزارهای کنترلی که در اختیار شرکت پخش قرار دارد نظارت بر چگونگی فروش سوخت، بسیار آسان و در دسترس است.
این جایگاه دار تاکید کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده مدیران شرکت پخش فرآورده های نفتی و اتحادیه ها باید هرچه سریعتر فکری برای کارت های آزاد در اختیار جایگاه ها کرده و برای افزایش سهمیه جایگاه ها و یا افزایش سهمیه رانندگان اقدام نمایند تا از بروز تنش بین راننده و متصدیان جایگاه ها و همچنین کاهش درآمد جایگاه ها جلوگیری شده و چرخ اقتصاد جاده ای و مشاغل و خدمات مرتبط به گردش درآید.
فیلم پیوست مربوط به صف طولانی کامیون ها برای سوختگیری گازوئیل است.
باسلام
مسئول جایگاه محترم پمپ ..
راننده از چی باید عصبانی شود ؟!
به نظر شما چه چیزی راننده را در پمپ گازاییل عصبانی می کند ورانندهوجایگاه دار را درگیر می کند ..
نبود گازاییل ؟!
بومی گری پمپچی وباز کردن راه کامیونهلی بومی هر منطقه وسوخت گیری جلو راننده ای که چندین ساعت را در صف پمپ گازاییل معطل است ؟؟!
جناب مسئول پمپ راننده کامیون هم انسان است شعور دارد..
عقیده دارد راضی نیست که خدایی نکرده کوچکترین اچلطمه ای به کسب وکار افراد دیگر واردشود ..
وقتی نابرابری وناعدالتی را در پمپ گازاییل شما مشاهده می کند ودادرسیرنیست قطعا واکنش نشان خواهد داد ..
راننده خود می داند که اگرپمپی خاموش است یا اینکه گازاییل نیست ویا اینکه به دلایلی قانونی پمپ روشن نیست ..
دلیلی ندارد عصبانیت خود را به سر جایگاه دار پمپ خالی کند ..
ولی وقتی مشاهده می کند که کارگر پمپ برای دادن دویست لیتر گازاییل مبالغی را از راننده طلب می کند ..
ویاراهذرا باز می کند و افراد بومی منطقه راجهت سوخت گیری وبدون نوبت وارد پمپ می کند قطعا عکس العمل نشان خواهد داد ..
بحث کمبود سوخت ویا شارژ کارت سوخت اصلا به جایکاه دار مربوطی نیست
بامسئول شرکت نفت وپخش فراورده های نفتی است که انشاالله ومدیران حمل ونقل با برنامه ریزی وپی گیری مشکل کمبود سوخت وشارژ کارتهای سوخت گازاییل را نیز حل کنند ..
یا علی مدد
سلام
میشه گفت
"کرم از خود درخته"
افراد زیادی از هر قشری حتی تا اون بالاها موافق قاچاق سوخت هستند.
چوبش را افرادی میخورند که صادقانه دنبال نان حلالند
سلام من خاور مدل ۶4 خریدم تازه پلاک کردم رفتم پلیس +۱۰ کارت سوخت ثبت نام کنم میگه فرسوده است اگه فرسوده بود چرا پلاک کردن