◄ ابراز نگرانی رانندگان کامیون از نحوه صدور بارنامه در یک کانکس
ناگفته پیداست که مراکز صدور بارنامه های این چنینی سر منشا انجام کارهای خلاف قانون خواهند شد.
رانندگان کامیون با انتشار تصویری از یک کانکس جنب پلیس راه شاهین شهر ، کاشان جهت صدور بارنامه، نحوه صدور بارنامه از سوی تشکل مورد اشاره در تصویر را مورد انتقاد قرار دادند.
به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی فعال صنفی حمل و نقل جاده ای کالا در مورد این تصویر در شبکه های اجتماعی مطلبی منتشر کرد و نوشت: اول اینکه طبق چه ضوابطی چنین مجوزی به یک تشکل داده شده است چون طبق اصول اساسنامه تشکل ها نمی توانند به کارهای اقتصادی مبادرت نمایند و با این کار مبادرت به کار غیر قانونی نموده اند.
این راننده کامیون خاطرنشان کرد: همچنین باید در نظر داشت که آیین نامه تاسیس مراکز صدور بارنامه و شرکت های حمل و نقل در این مورد به هیچ عنوان رعایت نشده است.
شریعتی افزود: ناگفته پیداست که مراکز صدور بارنامه های این چنینی، سر منشا انجام اقدامات خلاف قانون خواهند شد.
وی تاکید کرد: برای مثال اگر یک باری سرقت و به یک ناوگان دیگر منتقل شود چگونه می توان آن را ردیابی نمود چون صدور این گونه بارنامه ها با کدهای پستی و کد ملی های غیر واقعی صورت می گیرد و بدون چک کردن بار بدون محل واقعی بارگیری و حتی قاچاق از این گونه بارنامه می توانند سواستفاده کنند.
شریعتی گفت: از طرف دیگر چرا و به چه دلیل یک تشکل می تواند با کمترین هزینه (یک کانکس یک خط تلفن و یک دستگاه کامپیوتر ) حداقل حدود ۱۰ درصد کرایه رانندگان را کمیسیون بگیرد؟
این فعال صنفی افزود: ممکن است گفته شود برای جلوگیری از فرار بارنامه این اقدام انجام شده است اما به طور قطع ضرر و زیان این گونه بارنامه ها برای منافع ملی کشور بیش از استفاده آن است.
شریعتی تاکید کرد: اگر سازمان راهداریو حمل و نقل جاده ای نسبت به ایجاد درگاه اعلام بار یکپارچه برای کل کشور و برای تمام کاربری ها پس از چند سال اقدام نماید نه تنها دست این گونه دلالان از سر حمل و نقل جاده ای کالا کوتاه می شود بلکه به میزان زیادی از درد و رنج قشر راننده کمتر شده و بیت المال هم به تاراج نمی رود.
وی اظهار امیدواری کرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین نیروهای انتظامی و امنیتی کشور به این گونه تخلفات ورود کنند.
سلام من یک راننده کامیون هستم از استان مازندران خواهشا این پیام مرا به گوش مسئولین مربوطه برسانید در بندر امیرآباد غیر نوبتی کمیسیون بالا رعایت نکردن عدالت درنحوه تقسیم بار گرفتن رشوه از رانندگان غیر بومی نداشتن سیستم مناسب واولویت بار با کسانی هست که کامیونها یا مربوط به شرکتهای حمل ونقل هست یا رانندگانی که شرا کت با شرکتهای حمل ونقل دارند همه کارکنان شرکتهای حنل نقل واسه خودشون کامیون خریدن بهترین بارها مال ماشینهای ملکی کارکنان فامیل بچه محل سفارش شده و.... است خواهشا به داد این قشر زحمتکش برسید 🙏🏽🙏🏽
پرسنل زحمتکش پلیسراه کامیونها را توقیف و بسمت کانکس مذکور دلالت میکنند.
این کانکس را گذاشتن اینجا که یکی بی بارنامه رسید پلیس راه کارش راه بیفته داستان درست نکنید
سلام واقعا سیستم بارنامه نویسی باید ی فکری به حالش کرد.شرکت های باربری اگه بار خودشان داشته باشند دو برابر کرایه کمیسون میگیرند و اگر خودت بار داشته باشی و بخوای بارنامه بگیری ۲۰ درصد کرایه کمیسون میگیرند.که اجحاف در حق عامه مردم و کامیون داران است.
سلام بهتره که دفاتر بیمه بارنامه رو بنویسن که خود عهده دار بیمه بار هستن ودست دفاتر حمل ونقل ودیگران کوتاه بشه این سامانه ها هم جم بشه کارت هوشمند وکارت سوخت هوشمند وهرچه هوشمنده یک طرفه همه چی بر ضرر ماک خودرو وراننده هاکشور های پیش رفته وبی نفت یا کم نفت کارت هوشمند نداره بازنشسته وغیره رو نداره
حالا کارت راه انداخته بارنامه بهت میدن بده....شما دیگه کی هسین
به نظر من خیلی هم خوب است اولا راحتی راننده است دوم دست دلال کوتاه میشود بعد اس ام آی میاد دست آخر اینکه هر راننده ای خلافکار نیست
همش به ضرر راننده بدبخت بیچاره است
بارنامه قانونی میگیری وقتی اتفاق میفته جواب نیست
سلام پیگیری کنید چرا رانندگان کامیون سرفاصله به خاطر نداشتن کارفرما نباید از سختی کار محروم شود مگر نمیشود باکمی محبت به قشر چندین هزار رانندگان با۹۸درصدحمل با جاده ای پر اضطراب همان پایانه ازبرنامه درصد میبرد کارفرمای ماراننگان شود که دیگر شاهد یک هوا ودو قانون نشویم به خداقسم تازه آن رانندگان استخدام ی به هیچ عنوان حتا یک درصد اضطراب ودلهره مامانم ندارند
سلام درسته شاید خلافی صورت بگیره ولی بیشتر زیانش برای باربریهایی هستش که ۲۰ در صد کمیسیون میگیرن و باید کیلومترها بریم برسیم دفترشون و منت بکشیم بارنامه بدن،این مطالب رو هم صد در صد باربریه دیگه ای گذاشته نه راننده،هرچی باشه خلاصه بارنامه ای که مینویسه زیر نظر یه دفتر هستش الکی نمیتونه بارنامه صادر کنه
از صحبتهاتون معلوم هست درد شماراننده ها نیستند درد دلتانو بگید که راننده از ایجاها بارنامه پلیس راهی میگیره به شما کم میرسه
تعداده این کانکس ها کم نیست تنها خوده من بیشتر از ده تا از این گونه کانکس ها فقط تو همین مناطقه اصفهان هست ...به راستی چه کسی این مجوزها رو به اینها میده که به کمترین هزینه با کرایه ماشین شریک بشن حتی من چندتا میشناسم همین کانکسم ندارن با سواری تاب میخورن و جلو ماشین ها میگیرن اگر کسی هم ازشون بارنامه نگیره درجا امارشو میده پلیس راه....واقعن متعسفم برایه مردمه شریف و با اصالت کشورمون که مسولینمون حتی نمیتونن کارمندانه خودشونه جوری تامین کنند که نیاز نداشته باشند که در هیچ صورتی از جایگاهشون سواستفاده کنند ...وای وای وای از دسته بیسوادانه دارایه سمت .
آفرین بهمکارانباقیرت دردمازحمتکشهاهمینه که اشاره کردین چراهمچینبایدباشد
با سلام وخسته نباشید خدمت رانندگانی که ۲دانگ از۶دانگ ماشینشان رابا کارمندان باربری ها شریک هستند چون از ۵میلیون کرایه 1میلیون را برای بارنامه و۱۰۰هزار پول چای وغیره باید بدهند
بیچاره راننده هر چی در میاره رو باید به کمیسیون و انبار دار و بار گیری و باسکول و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه بده آخرش برایش چقدر میمونه خدا داند
اعتراض رانندگان یا دلالان مفت خور
به نظر من خیلی خوب هست چون دیگه نمیخواد گاهی وقتها ۳۰ کیلومتر بری برای یه بارنامه و با صد منت و۲۰ درصد کمیسیون آیا بده یا نه ای کاش بنادر هم چنین کانکس می داشتن لطفا داستان درست نکیند
کاش میشد بارنامه رو از طریق گوشی میگرفتیم
راننده عزیز ،من خودم راننده هستم شما یک بار میزنید درهمان نزدیک پلیس راه باید برای بارنامه به شاهپور بروی وبعد اینهمه مسیر برگردی پس انتقاد نکن 🧐
تنها نگرانی این کانکس اینه که بارنامه اش قانونی باشه !
چون فقط یه کانکس هست با یه دونه بنر !! و اینکه تشکل های صنفی اصلا به این نوع کارها ورود نمیکنند .
لذا ممکنه یه روز بیای ببینی غیب شده !!
بعد هم بگن : این بارنامه هایی که از اینجا گرفتی در سیستم احراز نشده !
وگرنه بسیار هم خوبه ,, ضمنا در بهترین نقطه ممکن در مسیر از لحاظ دسترسی و راحتی قرار گرفته .
غیر از این باید بری شاهپور .
در مجموع چیزی که از دید راننده اهمیت داره اینه که این کانکس , هویت درست و بارنامه اش قانونی و مورد تایید سازمان راهداری باشه .
باسلام خدمت رانندگان عزیز
باستحضار رانندگان عزیز برسانم که کانکس ها که در مسیر مشاهده میکنید بعضا استانها تماما زیر نظر سازمان راهداری است هم از لحاظ موقعیت مکان استقرار که از طرف اداره ایمنی و ترافیک تأیید شده هم از سازمان مجوز دریافت گردیده آن شرکت با توجه با دارابودن محل استقرار در مرکز هر شهرستان با هماهنگی انجمن آن شهرستان هماهنگی میکنند پس از چندین ماه دوندگی و ایجاد کد فعال مدیر و مدیرفنی معرفی میشود جهت صدور بارنامه جهت دسترسی سریعتر و کاهش سوخت و مسائل فنی و سرعت زمان .فرار بار خارج ازحوزه و
دلایل دیگر پس جای نگرانی برای رانندگان نیست تمام موقعیت مکان در اپلیکیشن ثبت میگردد از لحاظ بحث کمسیون دریافتی هم بصورت شفاف در بارنامه مبالغ درج میگردد بحث دیگر دررابطه با وجود دلال و بارجور کن و مبالغ که دلالان از راننده ها میگیرند برمیگردد به تعدادی محدود از رانندگان که به خاطر پاره ای از مشگلات خودتان دلال پروری میکنند که انشالله با وجود سامانه ها شاهد حذف دلال واسطه میََشوند بهترین گزینه بار نگرفتن از دلال و ترک گروههای مجازی که توسط دلالان ایجادشده
در تبریز. هم زمانی چنین کانکسی را به نام خدمت به. رانندگان گذاشتند که بعدا بوی گند اش در اومد و ۷ سال حق بیمه رانندگان زحمتکش را دزدیدند و آخرش هيچ کس به گردن نگرفت