بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ نرخ بلیط اتوبوس در سفرهای اربعین مشخص شد

نحوه محاسبه نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای جابجایی زائران اربعین اعلام شد.

 نرخ بلیط اتوبوس در سفرهای اربعین مشخص شد
تین نیوز

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، نحوه محاسبه نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای را برای جابجایی زائران اربعین اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، سید مجتبی میراحمدی در پاسخ به نامه داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: برای اربعین سال جاری، نرخ جابجایی زائران اربعین حسینی با وسایل حمل و نقل عمومی با لحاظ نمودن نرخ تردد یکسر خالی مورد موافقت قرار می گیرد.

 متن نامه تاریخ 16 تیر ماه 1403 معاون وزیر کشور  را در ادامه بخوانید:

بازگشت به نامه شماره .... مورخ 27 خرداد ماه 1403 موضوع نرخ جابجایی زائران اربعین حسینی با وسایل حمل و نقل جاده ای از اول تا پایان ماه صفر با لحاظ نمودن نرخ تردد یکسر خالی مطابق سال های گذشته، به آگاهی می رساند برابر مصوبه قبلی ستاد مرکزی اربعین، برای اربعین سال جاری نیز، نرخ جابجایی زائران اربعین حسینی با وسایل حمل و نقل عمومی از اول تا 25 صفر با لحاظ نمودن نرخ تردد یکسر خالی صورت می گیرد.

قابل ذکر است داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چند روز پیش ( 19 تیر ماه ) اعلام کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به تعهدات سال گذشته است و مابقی برای تأمین زیرساخت ها در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کمبود ۶ هزار ناوگان اتوبوس برای اربعین امسال، خاطرنشان کرد: امسال قرار است از سایر ظرفیت های موجود در کشور از جمله ناوگان در اختیار نیروهای مسلح، سرویس مراکز صنعتی، پتروشیمی و غیره در چهار روز مربوط به ایام اربعین استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بودجه های سنواتی دو سال گذشته، واردات اتوبوس های با کارکرد کمتر از پنج سال اجازه داده شد که با تلاش های انجام شده گره های کار باز شد و ثبت سفارش این اتوبوس ها آغاز شده است.

وی افزود: از ۲ هزار دستگاه اتوبوسی که برای واردات در نظر گرفته شده و تاکنون فقط ۷۰ دستگاه اتوبوس توسط یکی از شرکت های داخلی وارد شده و در این زمینه و رفع نیازها، قرار شد از ناوگان طرف عراقی نیز استفاده شود.

نامه معاون وزیر کشور به داریوش امانی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.