بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

استارت آپ اینجا، استارت آپ آنجا، استارت آپ همه جا

در ایران بیش از 40 میلیون نفر گوشی هوشمند دارند و هر روز شاهد رشد استفاده از خدمات اینرنتی و شرکت های استارت آپی هستیم.

استارت آپ اینجا، استارت آپ آنجا، استارت آپ همه جا
تین نیوز |

در ایران بیش از 40 میلیون نفر گوشی هوشمند دارند و هر روز شاهد رشد استفاده از خدمات اینرنتی و شرکت های استارت آپی هستیم.

 

اگر چهار سال پیش همه با دیدن بیلبردهای بزرگ تبلیغاتی دی جی کالا با دیده شک به خرید اینترنتی فکر می کردند و خیلی ها گارد بسته جدی نسبت به آن داشتند اما حالا همه چیز به شکل عجیبی تغییر کرده است و هر روز شاهد رشد خرید و فروش اینترنتی و گرفتن خدمات از شرکت های استارت آپی این چنینی هستیم تا جایی که سعید محمدی یکی از بنیانگذران دیجی‌کالا آبان 1395 یعنی 8 ماه پیش در جریان دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجی‌کالا را برای اولین بار اعلام کرد و گفت:« در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا ۲۰۰۰ سفارش با متوسط ۶۰۰ هزار تومان است که با یک ضرب به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰تومان در روز می رسیم.» و این در شرایطی است که 10 سال پیش این مجموعه کارش را تنها با 5 نفر نیرو شروع کرد و حالا به بزرگ ترین فروشگاه اینرنتی کشور تبدیل شده است تاجایی که در سال 2015  مجله معتبر اقتصادی اکونومیست آن را به عنوان بزرگ ترین استارت آپ اینترنتی ایران معرفی کرد و ارزش تقریبی آن را 150 میلیون دلار تخمین زد که حتما طی دو سال گذشته با رشد بسیاری رو به رو بوده است.

اما برای درک بهتر نفوذ خرید اینرنتی ( خرید کالا و خرید خدمات) و به صورت کلی گرفتن خدمات از شرکت های استارت آپی فقط کافی است سری در بین اعضا خانواده، دوستان، همسایگان و یا محل کار و... بچرخانید و به استفادیشان از خدمات این چنینی دقت بیشتری کنید تا به خوبی متوجه گسترش روز افزون تقاضا برای استفاده از این خدمات شوید، تقاضایی که با خود عرضه بسیاری را هم به همراه داشته است. یکی از زنان میان سال ساکن جنوب تهران چند روز پیش برای عروس خود تعریف می کرد که چگونه یک ست قابلمه ترکیه ای را از سایت دیوار به قیمت 90 هزار تومان پیدا کرده و خریده است، او که پیش از این همه خریدهایش را از بازار تهران انجام می داد، می گفت:« چند ماهی است که دیگر کمتر به بازار می رود و هر چیزی که احتیاج دارد را از سایت های اینترنتی که روی موبایلش نصب کرده است، خرید می کند.»

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران نشان می‌دهد که در ایران به ازای هر دو نفر، یک نفر دارای گوشی هوشمند است و این یعنی بیش از 40 میلیون نفر در ایران کاربر این گوشی ها هستند، گوشی هایی که یکی از خدمات مهمشان استفاده از اپ هاست. سلجوقی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات چندی پیش گفته بود: «از هر دو نفر در کشورمان حداقل یک نفر گوشی هوشمند در اختیار دارد که برآورد می‌شود شمار کاربران گوشی‌های هوشمند به ۴۰‌ میلیون نفر می‌رسد.» او ادامه گفته بود: «رسیدن آمار دو میلیون گوشی هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰‌ میلیون گوشی در سال ۹۳ نشان‌ دهنده فراهم‌ شدن ابزار دولت موبایل است و رسیدن این عدد در سال ۹۴ به ۴۰‌ میلیون و از ابتدای سال ٩٥ تا به الان حدود ٥٠‌ میلیون گوشی هوشمند در کشور نشان از افزایش رو به رشد استفاده از گوشی همراه در کشور دارد.»

 نگاهی به زندگی روز مره ساکنان شهرهای بزرگ کشور همچون تهران نشان می دهد که استفاده از خدمات شرکت های استارت آپی با سرعت بسیار زیادی رو به گسترش است؛ حالا شما اگر ساکن شهرهای بزرگ کشور به خصوص تهران باشید می توانید روزانه بخش مهمی از کارهایتان را به شرکت های استارت آپی که معمولا از طریق اپلیکیشن های موبایلی یا اینترنتی خدمات ارائه می کنند، واگذار کنید. مثلا از همان شروع صبح می توانید خرید نان و مایحتاج زندگی همچون میوه و... را به استارت آپ هایی که در این زمینه ها فعال هستند بسپارید، در مرحله بعد با گرفتن اسنپ، تپسی و یا کارپینو به سر کارتان بروید، جا به جایی های مالی را با گوشی های هوشمند و استارت آپ های مالی انجام دهید، ناهارتان را به شرکت های استارت آپی مانند زود فود، مامان پز و... سفارش دهید و عصر هم بعد از پایان کار برای تفریح و یا خرید بلیط های ورزشی و... سری به سایت های تخفیف بزنید و موقعیت های خوبی را برای امتحان کردن به دست بیاورید؛ همان طور که می بینید زندگی روزانه بسیاری از ما این روزها با شرکت های استارت آپی گره خورده است. حالا سایه دره سیلیکون به عنوان مهم ترین نقطه جهان از نظر فناوری را در تهران می توان به خوبی حس کرد.

 

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.