بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

اطلاع رسانی درباره قوانین گمرکی ۲ هفته پیش از اجرا ضروری است

لازم است قوانین و مقررات جدید گمرکی درباره صادرات و واردات انواع کالا با مشورت بهره برداران(ذینفعان)، تدوین و ۲ هفته پیش از اجرا، اطلاع رسانی شود.

اطلاع رسانی درباره قوانین گمرکی ۲ هفته پیش از اجرا ضروری است
تین نیوز

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: لازم است قوانین و مقررات جدید گمرکی درباره صادرات و واردات انواع کالا با مشورت بهره برداران(ذینفعان)، تدوین و ۲ هفته پیش از اجرا، اطلاع رسانی شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل گمرکات استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از رسول کوهستانی پزوه افزود: صاحبان کالا باید از قوانین و مقررات و حقوق مکتسبه خود در زمینه گمرک و صادرات و واردات مطلع باشند.

کوهستانی پزوه ادامه داد: در داخل کشور علاوه بر وزارتخانه ها و دستگاه های سیاستگذار در بازرگانی خارجی، انجمن های صنفی حمل و نقل، کارگزاران گمرکی، اتاق های بازرگانی، صاحبان صنایع و سایر تشکل های مردم نهاد و خدمت گیرندگان گمرک به مقررات و الزامات گمرکی حساس هستند و به آن توجه دارند.

وی با اشاره به مواد ۲۴ تا ۳۰ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تغییرات کلی آیین نامه اجرایی این قانون و جدول های ضمیمه مقررات صادرات و واردات را پیش از پایان هر سال، برای سال بعد و تغییرات موردی آنها را پس از نظرخواهی از دستگاه های مربوطه و اتاق بازرگانی با منظور کردن حقوق مکتسب، تهیه و پس از تصویب هیات وزیران برای اطلاع عموم منتشر کند.

کوهستانی پزوه با اشاره به دستگاه های مرتبط و ناظر بر تجارت و ترخیص کالا از گمرک خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ قانون و مقررات مرتبط با وظایف گمرک، بیش از ۴۰ کنوانسیون و موافقت نامه بین المللی گمرکی و ۴۵ وزارتخانه و دستگاه دولتی یا وابسته به دولت از طریق نظارت و اعمال کنترل و صدور مجوز یا همکاری به طور مستقیم با گمرک (صادرات، واردات و ترانزیت) در ارتباط هستند.
وی بیان کرد: ۸۶ نهاد، شورا، کمیسیون، کارگروه، وزارتخانه و سازمان برای وضع قوانین و ضوابط ورود، صدور، ترانزیت، ورود و تحویل و تحول کالا در کشورمان نقش دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر تبادل اطلاعات با دست کم ۲۵ سازمان مجوزدهنده به منظور ترخیص کالا، سازمان های نظارتی نظیر استاندارد، غذا و دارو، صنعت، معدن و تجارت، توسعه تجارت، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، انرژی اتمی، قرنطینه نباتی، حمل و نقل و پایانه ها، امورمالیاتی، بانک مرکزی، بیمه ها و شرکت های حمل و نقل نیز در پنجره واحد تجارت فرامرزی برای تبادل اطلاعات فعالیت می کنند.
اصفهان با دارابودن توانمندی های گوناگون تولیدی، کشاورزی صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جز مهمترین استان ها در زمینه صادرات کالا محسوب می شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.