بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

◄ مرکز کنترل ترافیک شهر اصفهان راه اندازی شد/۲ رام قطار به متروی شهر اصفهان اضافه شد

در پرتو به روزرسانی سامانه ثبت تخلف مرکز مانیتورینگ از ابتدای مهر جاری بطور جدی با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

مرکز کنترل ترافیک شهر اصفهان راه اندازی شد/۲ رام قطار به متروی شهر اصفهان اضافه شد
تین نیوز |

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: مرکز کنترل ترافیک شهر اصفهان همزمان با بازگشایی مدارس برای کنترل ترافیک شهری راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ اصغر زارع روز چهارشنبه در آئین آغاز فعالیت ستاد مهر شهر اصفهان افزود: این مرکز که یکی از مهمترین اقدامات راهور در راستای افزایش ایمنی معابر، کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی و کنترل سرعت خودروهای متخلف اعمال قانون می کند، در شهرک آزمایش اصفهان مستقر است.

زارع با اشاره به اینکه موتورسیکلت سواران و عابران پیاده سهم زیادی از بروز حوادث منجر به تلفات تصادفات شهری را به خود اختصاص می دهند، ادامه داد: از زمان نصب نیوجرسی در اتوبان های شهر اصفهان، میزان وقوع تصادفات شهری نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به برخی از تخلفات شهری از جمله مسدود شدن راستگردهای معابر و اصناف ترافیک زا تصریح کرد: در پرتو به روزرسانی سامانه ثبت تخلف مرکز مانیتورینگ از ابتدای مهر جاری بطور جدی با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

وی ادامه داد: ایجاد سه ایستگاه پلیس راهور به منظور گرفتن کروکی از صحنه تصادفات و ۲۵ سایبان برای پلیس راهور در چهارراه های مهم شهری از دیگر اقدامات پلیس برای کنترل ترافیک شهر اصفهان است.

زارع گفت: با توجه به سیستم های ثبت تخلفات هوشمند، حضور پلیس در سطح شهر کمرنگ شده است زیرا این سیستم ها کارایی دقیق تری دارد اما در صورت نیاز در محل های مقتضی نیز نیروهای پلیس را مستقر می کنیم.

وی اضافه کرد: برای نظارت بیشتر ۲۱ دستگاه موتورسیکلت پلیس راهور تعمیر شد و به چرخه فعالیت بازگشت.

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز دراین آئین گفت: امسال در ابتدای مهر ۳۸۰ هزار نفر دانش آموز سال، تحصیلی جدید را آغاز می کنند و در این راستا تعاملات بسیار خوبی بین مسوولان برای آغاز مهر پرشکوه صورت گرفته است.

امینه سادات طباطبایی افزود: سامانه سفیر مهر برای ثبت نام سرویس مدارس اصفهان یکی از موفق ترین سامانه ای کشوری محسوب می شود بطوریکه سایر استان ها که در زمینه سرویس مدارس با مشکلات زیادی مواجهند از اصفهان الگوگیری می کنند.

بنابر اعلام پزشکی قانونی اصفهان، از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۸۰ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری استان جان باخته و بیش از هفت هزار نفر مصدوم شده اند.

۲ رام قطار به متروی شهر اصفهان اضافه شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با افزودن ۲ رام قطار به متروی اصفهان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری در این کلانشهر کاهش پیدا کرد.

خط یک مترو اصفهان به طول ۲۱.۲ کیلومتر بیش از۲۰ ایستگاه دارد که برای رسیدن به سرفاصله زمانی ۲.۵ دقیقه باید ۳۲ رام داشته باشد که اکنون این تعداد کمتر است.

حسین حق شناس افزود: با افزوده شدن ۲ رام(هر رام شامل هفت واگن) به مترو اصفهان، سرفاصله زمانی قطارها کاهش می یابد و بدین ترتیب در ساعات اوج رفت و آمد نیز می توانیم قطار فوق العاده نیز اعزام کنیم.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۸۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در بخش های خصوصی و دولتی، ۸۰ دستگاه اتوبوس تعمیر شده، هشت دستگاه بازسازی شده و ۱۶ دستگاه ون آماده خدمت رسانی به شهروندان اصفهانی است.

وی افزود: در مجموع اکنون ۹۰۸ دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل شهر خدمت رسانی می کنند که این تعداد تا پایان سال به یک هزار و ۵۰ دستگاه می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در ابتدای مهر هر سال با افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در سطح شهر مواجه می شویم، ادامه داد: هر سال به حجم ترافیک موجود شهر سه الی چهار چهار درصد افزده می شود که بر اساس شاخص چهار ساله، این رقم به ۱۵ درصد خواهد رسید.

وی با تشریح اقدامات معاونت حمل و نقل شهری در آستانه بازگشایی مدارس گفت: قراردادهای جدیدی برای خرید اتوبوس های دیزلی، «بی آر تی» و برقی و افزایش تعداد رام قطار شهری منعقد شده است که در آینده نزدیک به این ناوگان اضافه می شود.

وی ادامه داد: همچنین برای۳۰۰ باب مدرسه اصفهان گیره های دوچرخه دانش آموزان نصب شده است و دوچرخه های بازسازی شده شهرداری در مناطق کم برخوردار شهر نیز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

زارع گفت: همچنین ۸۰ چراغ راهنمایی معیوب سطح شهر و تقاطع ها با همکاری پلیس راهور تعمیر و فعال شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: نخستین بار، سه ناوگان برای ثبت تخلف خودروهای باری تجهیز و بکارگیری شده است که این سامانه به کاهش تصادفات و ترافیک ناشی از خودروها کمک خواهد کرد.

وی، پایش ترافیک از مرکز کنترل و اعمال جریمه متخلفان، راه اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه ریزی برای اتمام عملیات عمرانی و جمع آوری کارگاه های عمرانی را از دیگر اقدامات ستاد مهر شهر اصفهان اعلام کرد و افزود، طرح تعمیر رایگان دوچرخه دانش آموزان در چهار ایستگاه سطح شهر، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن سازی و اجرای طرح های ترافیکی در ۳۳۲ مدرسه و زیباسازی و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات این ستاد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.