بازدید سایت : ۲۴۵۴۶
رپرتاژ آگهی؛

◄ در ایران همه با قیمت های استثنایی مستقیم از چین خرید می کنند

در ایران، خرید کالاها و محصولات از چین به یکی از روش های محبوب برای مردم شده است. این روند خرید از چین به دلایل مختلفی از جمله ارزانی، تنوع محصولات و پوشش گسترده ای از کالاها رواج یافته است.

در ایران همه با قیمت های استثنایی مستقیم از چین خرید می کنند
تین نیوز

در ایران، خرید کالاها و محصولات از چین به یکی از روش های محبوب برای مردم شده است. این روند خرید از چین به دلایل مختلفی از جمله ارزانی، تنوع محصولات و پوشش گسترده ای از کالاها رواج یافته است. این موضوع به خصوص در حوزه های مختلفی از جمله الکترونیکی، پوشاک، لوازم خانگی و حتی مواد غذایی مشاهده می شود.

 

انواع روش های خرید از چین

چین با بودن دومین اقتصاد قوی جهان و همچنین بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات صنعتی، پوشاک، خوراکی و کالاهای متنوع به بازارهای جهانی تأثیر بسزایی دارد. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و بیشتر محصولاتی که در بازارهای مختلف ایران دیده می شوند، ساخت کشور چین هستند و دارای برچسب "Made In China" می باشند. احتمالا فکر می کنید که محصولات ساخت چین تنها در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار می گیرند، اما واقعیت این است که کشورهای توسعه یافته نیز از این محصولات استفاده می کنند. به عنوان مثال، آمریکا به عنوان اولین اقتصاد جهان و کشورهای صنعتی بزرگ مانند آلمان، بزرگترین واردکننده محصولات چینی به بازار داخلی خود هستند.

به دلیل افزایش منابع اولیه، هزینه کم نیروی کار و استفاده از زیرساخت های تجارت الکترونیک مانند وب سایت های علی بابا و علی اکسپرس، محصولات چینی با قیمت مناسب به بازارهای جهانی وارد می شوند. رابطه تجاری ایران و چین از گذشته تا کنون از طریق جاده ابریشم پایدار مانده است و همچنان روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور خوب است. 

محصولات چینی

چرا باید محصولات را از چین بخریم؟

 

خرید کالاها از چین می تواند برای افراد و کسب و کارها مزایای زیادی داشته باشد. چند دلیل اصلی وجود دارد که افراد برای خرید کالاها از چین ترجیح می دهند:

مقرون به صرفه بودن

طیف گسترده ای از محصولات

سفارشی سازی و انعطاف پذیری 

زنجیره تامین و زیرساخت قوی

خرید عمده از چین

اگر به عنوان یک تاجر در بازار ایران فعالیت می کنید، حتما متوجه هستید که خرید از چین به صورت عمده و واردات به کشور چقدر می تواند برای شما سودآور باشد. اصولاً، بی اهمیت است که از چین مواد اولیه بخرید یا محصول نهایی را وارد کشور کنید. به طور کلی، قیمت محصولات در مقایسه با بازار جهانی کمتر است و این باعث می شود که واردکننده ها سود قابل توجهی کسب کنند. همچنین، خرید عمده از چین از لحاظ هزینه حمل و نقل به طور قابل توجهی اقتصادی تر است نسبت به خرید با حجم کم یا خرید تکی کالا. تاجران ایرانی از اصطلاحی بهره می برند که به آن "هر کانتینری که از چین وارد می شود باید پر بازگردد" می گویند. این اصطلاح نشان دهنده اهمیت و سودآوری بالای خرید عمده از چین و واردات به ایران است.

تجارت با چین

خرید از سایت ها و فروشگاه های چینی

با توسعه فروشگاه های خود و ارائه مستقیم محصولات به همراه تمام جزئیات، تصاویر و ویدیوهای بررسی، چین فرصت مناسبی برای خریداران از سراسر جهان فراهم کرده است تا مشخصات محصولات را بررسی کرده، قیمت آن را مقایسه کرده و سپس به راحتی خرید نمایند. گاهی اوقات برای یک محصول در فروشگاه های آنلاین چینی بیش از یک تامین کننده وجود دارد که این شرایط انتخاب بین تامین کنندگان مختلف و خرید در یک بازار رقابتی با قیمت پایین تر را برای شما فراهم می کند.

بهترین سایت های خرید از چین برای خرید محصول:

  • سایت علی بابا (Alibab) برای خرید عمده

  • سایت 1688 برای خرید عمده

  • فروشگاه جوی بوی (JoyBoy) برای عمده فروشی

  • سایت خرده فروشی علی اکسپرس (AliExpress)

  • تائوبائو (Taobao) برای خرده فروشی

  • سایت مید این چاینا (Made-in-China) برای خرده فروشی

تمام این وب سایت ها دارای کاربردهای متنوعی می باشند که به نوع محصول مورد نظر شما وابسته است.

خرید مستقیم از تامین کنندگان و تولیدکنندگان چینی

بعضی از تاجران ترجیح می دهند که مستقیماً و بدون واسطه از تامین کنندگان خرید کنند. روش خرید مستقیم از چین که اغلب توسط واردکنندگان بزرگ انجام می شود، نسبت به روش های قبلی پیچیده تر است. با توجه به ابعاد گسترده و هزینه بالای خرید، منابع باید به خوبی بررسی شوند. در این روش، انتخاب تامین کننده نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا اگر همه چیز به خوبی پیش برود، رابطه بین خریدار و فروشنده ممکن است به مدت سال ها ادامه یابد و اعتماد شما به تامین کننده تضمین شود. در این روش، اهمیت بالایی به مباحث حقوقی و انعقاد قرارداد داده می شود و انتخاب تامین کننده مناسب ممکن است باعث بروز مشکلات برای شما شود.

اتاق بازرگانی ایران و چین

اتاق بازرگانی ایران و چین به عنوان سازمان های مربوط به تجارت و صنایع دو کشور، نقش مهمی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و چین دارند. این دو اتاق با برگزاری نشست ها، همایش ها و مراسم تبادل تجاری، فرصت های جدیدی برای همکاری و تبادل تجاری بین کسب و کارهای دو کشور ایجاد می کنند. همچنین، این اتاق ها به عنوان پلی برای تسهیل تبادل فناوری، تجارب و دانش بین کارآفرینان و شرکت های دو کشور عمل می کنند و به توسعه صادرات و واردات بین ایران و چین کمک می کنند.

در نهایت، می توان گفت که خرید از چین برای مردم ایران به یک روش محبوب تبدیل شده است که از مزایای مختلفی همچون قیمت ارزان، تنوع محصولات و پوشش گسترده ای ازغ کالاها برخوردار است. این موضوع نشان دهنده رشد روز افزون تجارت الکترونیکی و روابط تجاری بین ایران و چین است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.