بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

◄ چگونه در فارکس ترید کنیم؟

معامله در بازار فارکس خرید یا فروش ارزش یک ارز معاملاتی در برابر ارز دیگر است که به این کار ترید کردن گفته می شود.

چگونه در فارکس ترید کنیم؟
تین نیوز |

معامله در بازار فارکس خرید یا فروش ارزش یک ارز معاملاتی در برابر ارز دیگر است که به این کار ترید کردن گفته می شود. در بازار فارکس امکان معامله و کسب سود در دو جهت صعود و نزول وجود دارد به عبارتی دیگر در این بازار می شود هم از بالا رفتن و هم از پایین آمدن قیمت سود گرفت؛ به همین دلیل پیچیده بودن نحوه معامله در فارکس است که شما باید ابتدا آموزش نحوه معامله در فارکس را ببینید.

 ورود به فارکس

ورود به بازار فارکس به معنای گام نهادن به دنیایی پیچیده و پرچالش از بازارهای مالی بین المللی است. برای شروع، ثبت نام در فارکس از طریق یک کارگزاری معتبر انجام می شود. کارگزاران فارکس معمولاً حساب های آزمایشی (Demo) را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید در بدو ورود به بازار فارکس، بدون استفاده از سرمایه واقعی، با محیط معاملاتی آشنا شده و مهارت های لازم را کسب کنید. پس از آشنایی کافی با فرآیند معاملات، شما می توانید یک حساب واقعی ایجاد کنید.

مراحل ثبت نام در حساب واقعی فارکس معمولاً شامل ارائه اطلاعات شخصی، انتخاب نوع حساب معاملاتی و میزان سرمایه اولیه، انتخاب روش های واریز و برداشت و تأیید قوانین و مقررات بروکر است. پس از طی این مراحل، می توانید به سرمایه گذاری و معامله در بازار اقدام کنید.

انتخاب پلتفرم معاملاتی

برای معامله در بازار فارکس، پلتفرم های معاملاتی مختلفی وجود دارد که بسته به کارگزاری و روش معاملات خود باید آن ها را انتخاب کرده و در آن ها معامله کنید. مهم ترین پلتفرم های معاملاتی به شرح زیر هستند:

  •  متاتریدر 4: مشهورترین پلتفرم معاملاتی جهان است که کد باز طراحی شده و بیشترین ابزار تحلیل را در اختیار تریدرها قرار می دهد و استفاده از آن کاملاً رایگان است.
  • متاتریدر 5: نسخه جدید متاتریدر است که هنوز نتوانسته محبوبیت آن را به دست بیاورد اما برای افرادی که معاملات الگوریتمی انجام می دهند، ورژن بسیار بهتری است.
  • سی تریدر: سی تریدر نیز یک پلتفرم معاملاتی حرفه ای با گرافیکی بسیار قوی تر از متاتریدر است که برخی از بروکرها آن را ارائه می دهند. البته وضعیت کد نویسی، ابزار معاملاتی و تحلیلی در سی تریدر به گستردگی متاتریدر نیست.

مفهوم Buy و Sell در معاملات فارکس

همان طور که گفتیم بازار فارکس یک بازار دوطرفه است، یعنی هم می توان با خرید یک نماد کسب سود کرد و هم با فروش یک نماد. برای درک این مفهوم بهتر است به مثال زیر توجه کنید:

شما در فارکس نماد را به صورت دوطرفه دارید مثلاً EUR/USD، حالا اگر معتقد هستید که قیمت یورو در برابر دلار آمریکا بیشتر می شود باید دکمه Buy را بزنید. اما اگر اعتماد دارید قیمت دلار آمریکا نسبت به یورو زیاد می شود، پس باید دکمه Sell را بزنید، یعنی یورو را در برابر دلار فروخته اید یا به تعبیری دیگر دلار را در برابر یورو خریده اید.

معاملات فارکس

 

حد سود و حد ضرر در معاملات فارکس

نکته مهم بعدی درباره معاملات این است که حتماً باید حد سود و ضرر برای معاملات خود تعیین کنید. یعنی زمانی که معامله شما باز می شود مشخص کنید که در چه قیمتی با ضرر بسته شود و در چه قیمتی با سود بسته شود. حد سود و ضرر بخشی از مدیریت مالی و ریسک است، پس کمک می کند که اگر حتی خودتان آنلاین نبودید، به صورت خودکار معامله بسته شود.

  • حد سود: حد سود که به آن Take Profit می گویند به معنای قیمت بسته شدن معامله با سود است.
  • حد ضرر: حد ضرر که به آن Stop Loss می گویند، به معنای قیمت بسته شدن معامله با ضرر محدود است.

انواع سفارش گذاری برای معامله در بازار فارکس

برای اینکه بدانید هر کدام از این موارد چه کاربردی دارند، به تصویر زیر نگاه کنید تا توضیحات را بهتر متوجه شوید:

آموزش معاملات فارکس

 

  • Buy Stop: سفارش شما را بالای قیمت فعلی چارت قرار می دهد و اگر قیمت از پایین به سفارش شما برخورد کند و آن را رد کند، سفارش در جهت خرید برایتان باز می شود.
  • Sell Stop: سفارش را زیر قیمت حال حاضر قرار می دهد و زمانی که قیمت از بالا به پایین حرکت می کند، با برخورد به سفارش شما و رد کردن آن، سفارش فروش برای شما باز می شود.
  •  Buy Limit: زمانی که قیمت بالای سفارش شما باشد، رو به پایین حرکت کند به سفارش شما برخورد کند و دوباره بالا برود، Buy شما نیز فعال خواهد شد.
  •  Sell Limit: زمانی که قیمت زیر محل سفارش شماست، بالا می آید و با برخورد به سفارش شما دوباره به سمت پایین حرکت می کند سفارش Sell برای شما باز می شود.

در این روش سفارش گذاری باید تمامی فاکتورهای دیگر معامله را مشخص کنید. مثلاً در بخش Volume باید حجم معامله مدنظرتان را وارد نمایید. در بخش Stop Loss باید حد ضرر را وارد کنید و در بخش Take Profit حد سود اولیه خود را مشخص نمایید. تا معامله شما با تمام مشخصات فنی اصلی اجرا شود.

نحوه مدیریت معامله در فارکس

حالا که به نحوه معامله در فارکس آشنا شدید، شیوه مدیریت معامله را نیز باید حتماً بیاموزید، زمانی که شما یک یا چند ترید باز می کنید، معاملات شما در زیر صفحه چارت به صورت آنلاین نمایش داده می شوند. با کلیک روی هر کدام از سفارشات می توانید حد سود و ضرر آن را جابجا کنید، با اینکه مثلاً بخشی از معامله که در سود یا ضرر است را ببندید و اجازه دهید حجم باقی مانده معامله را ادامه دهد. یا اینکه با زدن روی دکمه ضربدر سمت راست به طور کامل معامله را ببندید.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم که بازار فارکس یک بازار دوطرفه است، به همین دلیل می توانید هم روی یک نماد از بالا رفتن آن و هم از پایین رفتن آن کسب سود کنید. برای ترید در فارکس حتماً باید در یک بروکر ثبت نام کرده و یک پلتفرم معاملاتی دانلود نمایید. استفاده از پلتفرم ها رایگان است و با استفاده از همین پلتفرم می توان معاملات خودکار با استفاده از ربات انجام داد. به دلیل پیچیدگی معامله در این بازار، حتماً قبل از شروع ترید، آموزش کامل نحوه معامله در فارکس را یاد بگیرید.

برگرفته از عصر ایران - یوتیوب

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.