بازدید سایت : ۹۵۶۶۶

چین؛ بزرگ ترین مقصد کالاهای صادراتی ایران

گمرک جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی، آمار تجارت خارجی پنج ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد که براساس آن چین بزرگ ترین مقصد کالاهای صادراتی ایران در این بازه زمانی است.

چین؛ بزرگ ترین مقصد کالاهای صادراتی ایران
تین نیوز |

گمرک جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی، آمار تجارت خارجی پنج ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد که براساس آن چین بزرگ ترین مقصد کالاهای صادراتی ایران در این بازه زمانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، میزان صادرات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۶۰ هزار و ۵۱۲ تن و به ارزش ۲۱ هزار و ۹۳۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۷.۲۷ درصدی در وزن و افزایش ۱۰ درصدی در ارزش دلاری را نشان می دهد.

صادرات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور

مهم ترین شرکای صادراتی کدام اند؟

براساس این گزارش، طی پنج ماهه نخست امسال، بیش ترین میزان صادرات کشور به مقصد  چین  با رقمی بالغ بر پنج هزار و ۹۲۹ میلیون دلار و سهمی ۲۷.۰۳ درصدی از کل ارزش صادرت گمرکی ایران به کشورهای خارجی دارد.

همچنین، پس از چین، عراق با چهار هزار و ۵۷۹ میلیون دلار و سهم ۲۰.۸۸ درصدی،  امارات متحده عربی  با دو هزار و ۹۲۵ میلیون دلار و سهم ۱۳.۳۴ درصدی،  ترکیه  با دو میلیون و ۱۳۲ میلیون دلار و سهم ۹.۷۲ درصدی و در نهایت  افغانستان  با ۸۹۳ میلیون دلار و سهم ۴.۰۷ درصدی از ارزش کل صادرات ایران به کشورهای خارجی در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

گفتی است؛ طی پنج ماهه نخست سال جاری، میزان ترانزیت خارجی کشور به وزن ۹ هزار و ۶۱۰ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲.۸۶ درصد، رشد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.