وجود واگن های ۵۰ ساله در سیستم حمل و نقل ریلی کشور
عمده واگن هایی که داریم متعلق به ۵۰ سال پیش است.
مرتضی ملانژاد مدیرعامل واگن پارس گفت: وزیر سابق راه و مدیرعامل راه آهن مدعی شدند ۱۰۰۰ لوکوموتیو کم داریم.
به گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، این تولید کننده واگن افزود: با وجود مذاکره با شرکت های چینی یک لوکوموتیو هم اضافه نکردند. عمده واگن هایی که داریم متعلق به ۵۰ سال پیش است.
او تاکید کرد: چه سفارشی برای واگن به ما دادید که ما تولید نکردیم.
ملانژاد ادامه داد: چرا می گویید ما دیگر واگن باری نمی خواهیم، ۷ هزار نفر کارگر نگران معیشت خودشان هستند.
اون واگن ها هم به برکت سیستم دولتی موندن وگرنه همون چند تا رو هم محسن طی خصوصی سازی خودمونی میداد به دوست و رفقا
بیچاره مردم ایران بااین همه ثروت این مملکت اینه وضعشون
اگر کیفیت داشت خواهان داشت
آقای ملا نژاد شما در زمان اوضاع اقتصادی خوب کشور که شرایط تحریم را هم نداشتیم و وابسته به بخش خصوصی هم نبودیم سالها معاون اداره کل کشش ومدیر کل واگنهای باری و قائم مقام معاون ناوگان راه آهن بوده اید ،دربخشی از همین 50 سال که اشاره کردید شما چه کردید ؟وقتی همه چیز محیا بود ؟چرا در زمان خودتان که پول بود اختیارات بود و... کاری نکردید و حالا اعتراض می کنید؟
انتقاد از دیگرا خیلی ساده است اما ای کاش خودتان را هم نقد کنید و بفر مائید حاصل بیش از 30 سال حضور شما در صنعت ریلی کشور چه بوده و خروجی آن چه بوده چه در مقام کارفرمائی و چه در مقام پیمانکاری
طرفدار میعاد صالحی نیستم که منتقد ایشان هم هستم اما عملکرد شما و امثال شما ها که اسم نمی برم هم هیچ تفاوتی با میعاد صالحی نداشته است.
آقای ملا نژاد با خصوصی سازی 1500تا واگن فعال رجا در حال حاضر به حدود 700 واگن رسیده شما در راه آهن ایران 1000 تا واگن مسافری دارید که 1000 تا لوکوموتیو می خواهیددر ثانی بفرمائید لوکوموتیوهای آلستوم باکمتر از 5 سال کارکرد الان کجا هستند وزیمنس ها نیز 50درصد انها غیر فعال هستند برادر لوکوموتیو را با ماشین سواری اشتباه گرفتید آن وسیله ای که 5 سال کار می کنه واسقاط میشه ماشین سواری آن هم تو اروپا وامریکاست نه ایران
با سلام
عمر واگن مهم است البته اگر در محدوده طراحی کار کند نه واگنهای ما که با سرعت متوسط حدود ۷۰ کیلومتر و حداکثر حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ و استثنائا ۱۴۰ سیر میکنند
تجربه دیگران را هم ببینیم
عمر واگن های مسافری و تجربه راه آهن آلمان
https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-246046
بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در تیرماه 99، سهم حمل و نقل مسافر در سال 1397 به کمتر از 2 درصد رسید و نسبت به سال 1386 کمتر از نصف شده در حالی که قانون مدیریت سوخت، سهم 18 درصد را برای سال 1390 مقرر نمود.
با سلام من سفر را با قطار ترجیح میدادم ولی الان اگر بلیت رفت برگشت مفتی بدن سوار قطار نمیشم دیروز از اهواز به مشهد مقدس تو راه بودیم از بهداشت وسرویس دهی وامکانت رفاهی که نگویم بهتر واضافه بر ان لکوموتیو دو بار عوض شد بجای ۱۴و۳۰ ساعت ۱۷ رسید لطفا رسیدگی شود علت جیست؟؟؟