رفتارهای متولی دولتی بخش حمل و نقل ریلی خشن و ناعادلانه است
به عنوان سرمایه گذار انتظار داریم بازده سرمایه جذاب باشد.
رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: پیرو شعار سال تعیین شده از جانب مقام معظم رهبری، بایستی در بخش حمل و نقل ریلی سرمایه و فکر و اراده مردم وارد این حوزه شود که شاهد جهش تولید در بخش حمل و نقل ریلی به ویژه جهش تولید خدمات حمل بار و جابجایی مسافر باشیم.
به گزارش تین نیوز سبحان نظری در بخشی از گفت و گوی خود با پرتال حمل و نقل، افزود: به عنوان سرمایه گذار انتظار داریم بازده سرمایه جذاب باشد.
وی گفت: در بخش حمل و نقل ریلی بسیاری از مشوق ها برای سرمایه گذاری عملیاتی نشدند.
به گفته وی، رفتارهای متولی دولتی بخش حمل و نقل ریلی خشن و ناعادلانه است.
او تاکید کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکلات موجود، واگذاری لوکوموتیوها به بخش خصوصی است.
فیلم این گفت و گو در ادامه آمده است:
خدا نگذرد از حامیان میعاد صالحی .
خودش که طبیعتا بخاطر نداشتن ارتباط با کارشناسان عاقل و باتجربه و متخصص نمی داند دارد چه میکند . ای کاش وزیر راه به فکر آخرت خودش بود.
بازم پیدات منافق پول میگیری جو سازی کنی
حکم دادگاه شرکت بهتاش سپاهان که راه آهن را محکوم به پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پول در شرایط سخت فعلی میکند، نشان میدهد که صحبت دکتر نظری درست است و واقعا باید یک فرد عاقل از بیرون به داد راه آهن برسد وگرنه با این رفتارهای ناپسند مدیریتی شاهد تخریب بیش از پیش نظام تدبیر در راه آهن خواهیم بود.
قدرت و ثروت هر جا،
هر کجای عالم که با هم تجمیع شود حاصلش رفتار آمرانه و بدون استدلال و منطق است و می تواند خشن و ناعادلانه هم، تلقی شود
شاید زمانی که تمام سیستم علائم الکتریکی و ارتباطات راه آهن به بهای هیچ به خصولتی_رفاقتی ها واگذار می شد را دوستان به یاد ندارند! و یا فراموشش کرده اند
لشکری با فروش سوپر مارکت ها و بقالی هایشان دم درِ راه آهن! به صف برای تسخیر سرزمین سیگنالینگ
آنها هم پس از غلبه بر اموال دولت
چنان بی رحم و خشن تاختند که امروز اگر بجای هر یک واگذاری نابجا، هزار بار راه آهن دولتی ایران، آنرا پس بگیرد، افاقه نخواهد کرد....
بنده نه وابسته به حوزه مدیرعامل ام
نه مالباخته و محروم از رانت های با کلاس که ظاهرا دوره اش مدت هاست به سر رسیده
من ، یک علائمی ام
از کف کانال های یخ بسته ی گل و شل
تا طراحی و مونتاژ اتاق رله
تا نظارت بر پیمانکار
همه ی اینها را، هر روز تجربه کردم و روزی هزار بار آرزوی مرگ!
مساله اصلا رقابت خصوصی/دولتی یا مشارکت خصوصی/دولتی نیست
مساله استفاده!!!
نه استفاده، که
سو استفاده از اموالیست که صاحبش نه دولت است نه بخش خصوصی تقلبی و خصولتی
که صاحبش مردم اند...
مساله سو استفاده از سیاست های اصل ۴۴ را احدی نمی تواند در این کشور منکر بشود
نه تنها در بخش ریلی
که در همه بخش ها!
طرف مال دولت را می خرید، و با ۹۹ درصد تخفیف به خودش،می فروخت!
طبق تحریفی که از اصل ۴۴ درست کرده بود
علائم را خصوصی کردند
چون ۹۹ درصد مدیران، سر از کار علائم، نقشه های علائم، اتاق های رله علائم، و علائمی ها در نمی آوردند!!!
نه چون بهره وری نداشت و باید برون سپاری می شد!
پول توی واگذاری های خصولتی بود
پول شبهه ناک
اولین کاری که پس از خصومتی سازی ها شد
حذف نیروهای مجرب قبلی، تغییر شغل شان، یا بایکوت کردنشان بود
کجای این رفتار، خصوصی سازی ست؟
کسانی که به این رفتار تن دادند
به محاق فراموشی رفتند
و کسانی که مقاومت کردند ، تا همین امروز زیر تیغ اند!
هیچکدام ازین خصولتی سازی ها و دولتی سازی ها
هیچکدامشان، سر سوزنی با منطق و استدلال همراه نبودند
و ما
همواره
یا با بحران باید تغییر کنیم یا با استدلال
در این کشور
اما
عموما بحران ها هستند که تغییر می دهند
نه منطق و استدلال
من رفقای خودم را دور خودم جمع می کنم و اسمش را می گذارم:" فرهیختگان با کلاس دولتی ستیز شیفته خصوصی بازی"
دیگری هم در مقابل من با رفقایش مجمع فساد ستیزان ضد سرمایه داری ِ و بورژوازی ِ دولت خواه"
و جالب این است که هیچکدام ازین دار و دسته های نیویورکی سلطانخواه
توی گود ِ آتش نیستند
هر دو از دور دستی بر آتش دارند
اینجا هرگز مشارکتی رخ نخواهد داد
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد در این رقابت
این دور باطل، سود و سرمایه را بر باد خواهد داد
همه مترصد فرصت تا ازین نمد، کلاهی برای خود بسازند!
آنچه روی خطوط ریلی در حال رخ دادن است
مهم است
راه آهن مهم است
کارگر مهم است