◄ مأموریت حمل و نقل در وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی گم شد
نامه انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به رئیس جمهور: حمل و نقل مجمع الجزایری بدون فرمانده و چندپارچه!
انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، خواستار تشکیل وزارت حمل و نقل شد.
به گزارش تین نیوز، سبحان نظری رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در این نامه تاکید کرد: نقصان مهم ساختار اداره بخش حمل و نقل کشور، این است که از یک سو، شاهد پراکندگی مأموریت های این بخش در وزارتخانه های مختلف هستیم و از سوی دیگر، در بخش برون شهری، مأموریت حمل و نقل در وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی گم شده و به سازمان ها، شرکت ها و معاونت هایی سپرده شده است که در قالب جزایری نامجتمع، چندپارچه و بی فرمانده، به حال خود رها شده اند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
« جناب آقای دکتر پزشکیان
رئیس محترم منتخب جمهور
موضوع: تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل و نقل
ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان، با عنایت به اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، به استحضار میرساند یکی از مهم ترین کلیدهای جهش اقتصادی کشور، اصلاح رویکرد و ساختار اداری دولت در بخش حمل و نقل است.
ثروت انباشته موجود کشور در بخش حمل و نقل، ایران را در شمار ۲۰ کشور ثروتمند جهان از منظر دارایی های فیزیکی حمل و نقلی قرار می دهد و در عین حال، دارایی ناملموس بسیار بزرگی در قالب موقعیت بی بدیل جغرافیایی نیز در مالکیت ایران عزیز ماست.
با وجود چنین منابع ارزشمند و فرصت ساز، بهره وری این زیربنای بااهمیت اقتصاد کشور بسیار اندک و در برخی موارد در حدود یک چهارم الگوهای موفق دنیاست و این شکاف بزرگ و نامطلوب نشانگر آن است که تمرکز تخصصی، سیاست گذاری درست و بهره برداری عالمانه از این ثروت انباشته برای تسریع توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، واجب و در مرحله اضطرار است.
نقصان مهم ساختار اداره بخش حمل و نقل کشور، این است که از یک سو، شاهد پراکندگی مأموریت های این بخش در وزارتخانه های مختلف هستیم و از سوی دیگر، در بخش برون شهری، مأموریت حمل و نقل در وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی گم شده و به سازمان ها، شرکت ها و معاونت هایی سپرده شده است که در قالب جزایری نامجتمع، چندپارچه و بی فرمانده، به حال خود رها شده اند.
تداوم این وضع، راه خردمندانه ای برای ایران فرصت جوی توسعه گرا نیست و متخصصان حمل و نقل نیز یقین دارند که در مرحله کنونی که دولت به دنبال گزینش وزیر کارآمد برای وزارت راه و شهرسازی است، وزیری یافت نمی شود که همزمان در هر دو بخش «حمل و نقل» و «مسکن»، صاحب ابتکار و راهبر توسعه متوازن باشد.
وجه مغفول این وضع آن است که بخش بزرگی از رشد عملکرد بخش حمل و نقل کشور، می تواند بدون سرمایه گذاری جدی و صرفاً به اتکای تغییرات فرآیندی و سیاست گذاری های درست محقق گردد و در وضع پیچیده کنونی ما از این نعمت محرومیم.
با ملاحظه این واقعیات، خواهشمندیم تدبیری فرمایید تا از فرصت توجه مجلس محترم به تشکیل وزارت حمل و نقل، به نحو مناسبی استفاده و با تسریع در تشکیل این وزارتخانه، راه بهره برداری بهینه از فرصت های بزرگ کشور در این حوزه تسهیل شود.
با تشکر و تجدید احترام
سبحان نظری
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته»
منظور شون اینه هم باندی های ما رو بزارید تو مسند کار تا برگردیم به دوران خوش بخور بخوردهه90
این تقاضا واقعا تقاضای حرفه ای و واجب و درستی است. کشور خسارت های سنگینی از ادغام عجولانه و بی مبنای این دو وزارت خانه دید و تا این تفکیک انجام نشود نه بخش حمل و نقل و نه بخش مسکن سر و سامان نمی یابند.