◄ شرط موفقیت خانم دکتر صادق در وزارت راه و شهرسازی
دبیر انجمن شرکت های راهسازی گفت: شرط موفقیت خانم دکتر صادق، اذعان صادقانه به اشراف داشتن به حوزه مسکن و شهرسازی و فعالیت و تجربه کمتر ایشان در حوزه های مرتبط با زیرساخت و حمل و نقل و تعیین یک قائم مقام خبره در این حوزه است.
علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راهسازی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، بیان کرد: طبیعتا 80 درصد انرژی و وقت خانم صادق به مسائل حوزه مسکن معطوف خواهد شد چرا که مسائل این حوزه متعدد و پیچیده هستند و مطالبات مردمی فراوانی نیز در این حوزه وجود دارد، از طرفی تخصص و سوابق خانم صادق هم در همین حوزه است.
وی تصریح کرد: چنانچه خانم صادق در جلسات کمیسیون ها و جلسه رای اعتماد مجلس صادقانه به این موضوع اذعان کند که بیشتر فعالیت و تجارب ایشان در حوزه مسکن و شهرسازی است و برای حوزه حمل و نقل و عمران و زیرساخت های آن، از جمله بنادر، راه آهن ، حمل و نقل جاده ای و راهسازی فردی خبره و متخصص و دارای سوابق قابل قبول را به عنوان قائم مقام با اختیارات لازم منصوب می کند، می تواند اعتماد مجلسیان را جلب کند و در صورت رسیدن به وزارت نیز، در مسئولیت خود موفق باشد.
آزاد با انتقاد از ساز و کار تعیین گزینه های پیشنهادی وزارت به رئیس جمهور، اظهار کرد: فرآیندهای تعیین نامزدهای وزارت چندان واقع بینانه و اصولی تعریف نشده بودند البته این تقصیر خانم صادق نیست بلکه مقصر آن، افرادی هستند که این ساز و کار را تعریف کردند.
وی توضیح داد: اگر فردی زیر 45 ساله بود به دلیل اولویت داشتن جوان گرایی در کابینه آقای پزشکیان، 10 امتیاز می گرفت و همچنین اگر فردی سوابق وزارت نداشت نیز 5 امتیاز می گرفت و بانوان نیز 5 امتیاز می گرفتند. به این صورت اگر گزینه ای برای وزارت مطرح می شد که خانم بود و زیر 45 سال بود و سابقه وزارت نداشت خود به خود 20 امتیاز از گزینه های دیگر جلو می افتاد بدون آن که این ویژگی ها مزیت واقعی برای مدیریت یک وزارتخانه به شمار آید.
دبیر انجمن شرکت های راهسازی افزود: از طرفی جوان گرایی به خودی خود نمی تواند مزیتی برای یک مدیر محسوب شود و در مدیریت های عالی اتفاقا افرادی با سن بالا بهترین عملکرد را نشان می دهند چنان که مقام معظم رهبری به رغم سن بالا، به بهترین نحو ممکن مدیریت عالی کشور را انجام می دهند.
آزاد در پایان خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان با درک شرایط خطیر کشور و برای آشتی ملی، منافع ملی، تعامل جهانی و با اعتقاد به کار کارشناسی، وارد میدان عمل شدند و این میدان کمتر از میدان مین نیست بنابراین باید انتقادات از ایشان را کم کنیم و رئیس جمهور را مورد حمایت قرار دهیم.
انتهای پیام
با توجه به تجارب سه دهه خدمت در سطوح مدیریتی در وزارت به نظرم خانم دکتر صادق میتواند صادقانه و شجاع و با انتخاب مدیران شایسته و لایق تصدی پست های تخصصی در بخش حمل و نقل ریلی ، جاده ای ، هوایی و دریایی که در وزارت وجود داشته و دارند به رسالت و مسئولیت سنگین خود با موفقیت و بهروزی برای کشور و ملت ایران مفید باشدبا انتخاب یک قائم مقام مناسب به خوبی میتواند به صنعت حمل ونقل داخلی و بین الملل و ترانزیت رونق بخشد خوشبختانه با درایت مسئولین شایسته طی دهه های ۷۰ و ۸۰ بخش های تخصصی ریلی ، دریایی ، جاده ای و هوایی با ساز و کار و قوانین لازم و مستقل از بودجه دولت بصورت درآمد و هزینه و با چارت سازمانی معاون وزیر دارای اختیارات خوبی هستند که اگر افراد شایسته و با تجربه و لایق در این بخش انتخاب شوند و با وحدت و همکاری و نظارت و هدایت یک قائم مقام مناسب و دارای برنامه مشترک با هدف رفع موانع سریع در مسیر برنامه های توسعه و جبران عقب ماندگی کشور در زمینه صنعت حمل و نقل کشور که به منزله شریان حیاتی فعالیتهای اقتصادی کشور است مصمم و سوگند یاد کنند که به فعالیتهای تخصصی خود بپردازند و همزمان خانم دکتر صادق به حوزه اصلی و تخصص خود برای مسکن و شهرسازی تلاش نماید قطعا موفقیت حاصل و وزارت راه و شهرسازی که به منزله چندین وزارت ( وزارت راه و ترابری ، وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت کشتیرانی و دریانوردی ،وزارت راه آهن و حمل ونقل ریلی ، سازمان هواپیمایی و هوانوردی ) با تنظیم برنامه های تشویقی برای جذب سرمایه گذاری به ویژه دعوت از ایرانیان خارج از کشور راه را برای توسعه و بهبود صنعت حمل و نقل و مسکن سازی در الگوها و استانداردهای ملی و بین المللی ( شهرک سازی ، مرتفع سازی ، توسعه روستاها و شهرسازی در شان و شایسته کشور ) همت و در سازندگی کشور و سرعت بخشیدن به اشتغال مولد و افزایش بهره وری و رفع فقر و تنگدستی از کشور عزیز ایران تلاش مثبت نمایند . وزارت راه و شهرسازی مهمترین وزارت برای عمران و آبادی و ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهروری ملی برای کشور است