بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

بیش از ۶۳۷ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار انواع کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

بیش از ۶۳۷ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
تین نیوز |

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار انواع کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سهراب کمری اظهار کرد: پس از وقفه ای کوتاه و با توجه به عادی شدن تردد زوار بعد از ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از دهم شهریورماه از سرگرفته شد.

کمری با اشاره به صادرات ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار در باز زمانی ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، افزود: این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۷۱ تُن از طریق مرز بین المللی مهران صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان صادرات انجام شده در بازه زمانی یاد شده( ابتدای سال تا پایان مردادماه) ۴۵۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۶۷ دلار به میزان ۷۵۵ هزار و ۹۸۴ تن مربوط به صادرات ( اظهارات در گمرک مهران) بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۸۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۸۷ دلار نیز مربوط به صادرات( اظهار در سایر گمرکات، خروج از مرز مهران) به میزان ۳۸۵ هزار و ۱۲۳ بوده است.

کمری بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین المللی مهران با وزن سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.