بازدید سایت : ۵۳۶۲۳

بزرگراه داریوش، عظیم ترین شاهراه ایران تا ۴۰ ماه دیگر ساخته می شود

ساخت بزرگراه "داریوش" نام قراردادی است که دیروز با شرکت های آمریکایی و فرانسوی امضاء شد گزارش ساخت این بزرگراه عظیم سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست.

بزرگراه داریوش، عظیم ترین شاهراه ایران تا ۴۰ ماه دیگر ساخته می شود
تین نیوز

صحبت از بزرگراه رسالت است، یکی از قدیمی ترین بزرگراه های تهران که بعد از انقلاب اسلامی با توسعه آن به یک بزرگراه کامل شرقی -غربی تبدیل شد و اسمش را بزرگراه رسالت گذاشتند.

گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:

◄ کامیونت ارزان جدید چینی به زودی وارد بازار ایران می شود + جزئیات

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت دیده بان ایران؛  روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۱۵ خرداد سال ۱۳۵۶ را مشاهده می نمایید. تیتر یک این روزنامه به احداث عظیم ترین شاهراه ایران تا ۴۰ ماه آینده که بموجب قراردادی که دیروز با شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی امضاء شد اختصاص دارد که سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست.

از دیگر تیترهای مهم روزنامه می‌توان به زلزله شدید در خوزستان و لرستان، تصویب احداث بزرگراه داریوش که در انجمن شهر تهران تصویب شده و جاده آبعلی را به جاده کرج متصل می کند، افزایش حق التدریس معلمان تا ۳۰ درصد و طرح جدید اعزام دانشجو به خارج اشاره داشت.

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم به خبر احداث شاهراه تهران- بندر شاهپور بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

بعدازظهر دیروز بزرگترین قرارداد راهسازی کشور برای احداث ۳۹۵ کیلومتر اتوبان در مسیرهای قم به اراک و اندیمشک به بندر شاهپور با هزینه ای معادل ۷۷۱ میلیون دلار بین ایران و شرکت‌های راه سازی آمریکایی و فرانسوی به امضاء رسید.

این اتوبان ۴۰ ماهه ساخته می شود و هزینه کلی ساخت آن ۸۸۵ کیلومتری قم به بندر شاهپور و نیز اتوبان اهواز به خرمشهر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. حداکثر سرعت مجاز در اتوبان قم - بندر شاهپور ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است و در آن به اتوبوس و کامیون نیز اجاره داده می‌شود که در مسیرهای خاصی که برای آنها در نظر گرفته شده است حرکت کنند.

پیش بینی می‌شود که در آینده روزانه ۳۶ هزار اتومبیل در این اتوبان رفت و آمد کنند که از این تعداد حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه آن کامیون خواهد بود.

اتوبان تهران به بندر شاهپور بصورت ۴ قطعه جداگانه ساخته می‌شود این اتوبان بصورت یک اتوبان ۶ خطه ساخته می‌شود که سه خط آن برای رفتن و سه خط نیز برای برگشتن است. اتوبان تهران - بندر شاهپور از شهرهای قم، اراک، اندیمشک، شوشتر و اهواز می گذرد و در کنار آن انواع تاسیسات مانند پمپ‌ بنزین، رستوران، متل و تعمیرگاه ساخته می‌شود.

همچنین اعلام‌ شد هزینه ای که برای ساختن این شاهراه پیش بینی شده است بزرگترین رقم بودجه ای است که تاکنون در کشور به امر راهسازی اختصاص یافته است.

در پایان اینکه برای مدیریت طرح و نظارت ساختن این شاهراه، مهندسین مشاور هوارد، نیدلز، تامن و برکندوف آمریکایی یعنی مجرب ترین و بزرگترین مهندسین مشاور دنیا در رشته ساخت شاهراهها انتخاب شده است.

برای ساخت آن نیز شرکت مختلط فرانسوی آمریکایی کفراران- موریسن کنودسن، کنسرسیومی متشکل از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های ساختمانی دنیا انتخاب شده و طرف قرارداد با ایران هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا

    ۵۸ سال پدر وپسر حکومت کردن فقط تهران کرج ساخته شد

    • ناشناس

      حرف مفت نزن . یه کم مطالعه کن و بعد نظر بده بیسواد

  • Mahsa


    جالب است که این بزرگراه هم اکنون نیز ساخته نشده

  • کاربر

    افسوس که این پروژه اجرا نشد ،مثل خیلی دیگر از کارها برای همیشه نگیرید نطفه خفه شد

  • محمدرضا

    این دروغها رو از کجا میارین

  • حسین

    خدا بیامرزد تمام کسانی که در فکر ساختن ایران بودند پروژهایی که انگار حالا دارن هنوز طرح میکنن چقدر اینده نگری داشتن

  • سپهر

    یعنی هر کیلومتر ۲ میلیون دلار؟ اونم ۵۰ سال پیش؟ این شرکتهای امریکایی و اروپایی بدجوری میچاپیدن!

  • ناشناس

    سلام.اقا سپهر دلار در سال ۵۶ دوبرابر ریال بود .الان ذلار ارزش پیدا کرده.بعبارتی ریال ایران بی ارزش شده

  • ناشناس

    یکی گفته بود فقط به تهران وکرج میرسیدن،اراک ما اون زمان جزوه اولین استان مادر صنعتی ایران بود،حالا اکثر کارخانه ها تعطیل یا نیمه تعطیل شدن،یا کلا ویران شدن

  • رضا

    چه نامهای جالبی داشتیم

  • ناشناس

    تمام طرحهای زیر بنایی که در این کشور پایه گذاری شد فکر نخبه های اون زمان بود الان نخبه ها را فراری دادن مملکت را با احساسات مردم اداره میکنند نه با منطق و واقعیت مردم وعقل جمعی خوب را از بد تشخیص میدهند مغز هایی که گرفتار سفره و سیر کردن شکم زن وبچه باشن دیگه برای پیشرفت مملکت کاری نخواهد کرد .

  • ناشناس

    آقا تا فساد و رشوه در این مملکت حرف اول را میزند و مزایده و مناقصه ها تماماً تقلب میباشد دیگر جایی برای پیشرفت و مدرنیزه مملکت نمی ماند .

  • کیان

    واااااااااااااو... روحت شاد.

  • ناشناس

    اگر این بزرگراه احداث میشد نام ما تو روغن بود چون از کنار روستای ما کزاز عبور میکرد بعد از چندسال که پتروشیمی و پالایشگاه احداث شد بخشی از زمین های زراعی مارا به زور گرفتند چپول آنرا ندادند وبر اثر حلقه های چاه عمیقی که در پتروشیمی زدند تمام چشمه های کزاز خشک شدند و نیسان آبی معروف کزاز به تلی از خاک تبدیل شد و تمام باغات کزاز براثر بی آبی وحرارت شعله های پتروشیمی به مرور زمان به خاکستر تبدیل شد ومابرای پیدا کردن کار مجبور شدیم به تهران مهاجرت کنیم چون رییس های پتروشیمی و پالایشگاه ونیروگاه همگی غیر بومی بودند وما برای کار به اتوبوسرانی تهران رفته و سال 70ببعدمشغول بکارشده تا امیدی باشد برای زنده ماندن این است روزگار تلخ بی‌عدالتی پرسایه اسلام

  • مهدی اکبری

    اگرچه از نظر صنعت راهسازی وپروژ های بزرگ ارتباطات جاده ای کشور درمقایسه باکشورهای همسایه پیشرفت چندان مطلوبی نداشته است، اما جای بسی امیدواریست که مسولین کشور برای سهولت تردد جاده ای ورفع مشکلات عدیده آن، نسبت به انعقاد قرار داد باشرکت های معتبر آمریکایی فرانسوی وسایر شرکت‌های معتبر دنیا پا پیش گذاشتند تا کشور عزیز ما ایران ازقافله پیشرفت وسیر تکاملی عقب نماند واین خود جای بسی امیدوارست........

  • جاوید

    روحش شاد تا مادامی که بود بر منطقه حکم می‌راند عراق جرات حمله نداشت کشورهای عرب که اکنون بزرگشان عربستان است حسرت ایران ایرانی رامیخوردن ..شاهنشاه روحت شاد اگر طرح هایش اجرا می‌شد ابر قدرت اقتصادی نظامی ویکی از کشورهای بارفاه بالا بود

  • علی مستعدی

    انقلاب اسلامی هیچ حسنی که نداشته باشد!!!! که البته هزاران محسنات داشته یکی از آنان خود باوری جوانان گذشته ،حال،آینده این بوده که می‌توان به خود وداشته های اتکا کرد،تا پولی از بابت توحش به اصطلاح غربی های مدعی حقوق بشر خود خواسته شان ندهیم

  • محمود

    چرا اون قدرت و اقتداری که شاه داشت نتوانست بحرین را حفظ کند و آن را دو دستی تقدیم اعراب کرد ؟

  • علیرضا اسداللهی نودهی

    سلام باورکنید برادرم خواهرم کشورهای جهان در حال توسعه وپیشرفت هستند متاسفانه ما در خواب واقعا هند چین وروسیه آذربایجان باکو ارمنستان وگرجستان نیاز برای داشتن موقعیت مرزی وبندری ودریایی وخشکی با توجه به اینکه نزدیک بازار جهانی اروپا که چین هند با دستمزد کارگران ارزان کالاهای مصرفی وصادراتی آسیا تولید وصادرات به کشورهای اروپایی از مسیر راه آهن کوتاهی که بشدت درایران است باید به بازار عرضه شده برسد بنابر این راه آهن کریدور چابهار آستارا باید ساخته شده تا اینکه ایران ازاین درآمد حاصل از ترانزیت کالا ومسافر ارز بدست آمده خرج زیر ساخت بشود چون منطقه گیلان بعنوان مسیر تردد وسایل نقلیه قطاری در کوتاه مدت عبور کند شما حسادت میکنید دلتان برای کشاورزان برنج کار نمیسوزه چون برنج خارجی وارد کردین از پاکستان وهند که ارزان‌تر از برنج شمال گیلانه مردم عادی شهرهای بزرگ وکوچک وروستاها ایران برنج بدون کیفیت بخاطر اینکه قیمتش ارزانتره بخورند وبرنج شمالی‌ها روی دستشان بماند شما تهرانی‌ها اصفهانی‌ها مشهدی‌ها برنج ماکارونی مانند که بشدت پس از خیس شدن با آب قدش بلند میکنید ماکارونی را به جای برنج پلو بخورید نه برنج شمالی‌ها را که کیلویی ۱۵۰هزارتومان خرج کاشت وداشت وبرداشت است باید کیلویی ۱۸۰تا ۲۰۰هزارتومان خصوصا برنج صدری دم سیاه دودی را دارند کیلویی ۷۰هزارتومان کشاورزان می‌فروشند یعنی ضرر کامل الان دلتان برای کشاورزان برنج کار می‌سوزد نه شما برای خارج ایران کریدور حیفا وتل آویو وکانال سوئز دلتان می‌سوزد که با راه اندازی کریدور شمال جنوب کامل کانال سوئز به تاریخ تبدیل می‌شود و ساختن بندر چابهار جاسک ساحل مکران هرچه زودتر باید را اندازی شده رقابت‌های جهانی در منطقه خاورمیانه را نقشه راه آهن نگاه کنید لطفا حتما