ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت به کجا رسید؟
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در ایستگاه های بی آرتی به دلیل اینکه محل ترمزگیری مکرر اتوبوس ها است، شاهد خرابی شدید آسفالت بودیم و به همین دلیل بهسازی ۴۰ ایستگاه تا پایان سال در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در ایستگاه های بی آرتی به دلیل اینکه محل ترمزگیری مکرر اتوبوس ها است، شاهد خرابی شدید آسفالت بودیم و به همین دلیل بهسازی ۴۰ ایستگاه تا پایان سال در دستور کار است.
به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با بهسازی وضعیت آسفالت در ایستگاه های اتوبوس بی آرتی توضیح داد: تا به امروز عملیات بهسازی در ۷ ایستگاه اتوبوس تندرو اجرا شده است و ۴۰ ایستگاه نیز در دستور کار قرار دارند.
او افزود: با توجه به اینکه نمی توان تمام ایستگاه ها را در یک بازه زمانی بهسازی کرد، به ترتیب ایستگاه های مختلف را در دستور کار قرار داده ایم. امسال نیز قرار است ۴۰ ایستگاه بسیار پرتردد که با خرابی زیاد مواجه شده اند، بهسازی شوند.
شفیعی با تأکید بر این نکته که بهسازی پس از اتمام کار این ۴۰ ایستگاه خواهد داشت، گفت: در ایستگاه های بی آرتی به دلیل اینکه محل ترمزگیری مکرر اتوبوس ها است، شاهد خرابی شدید بودیم، تا کنون تلاش شده است از طریق آسفالت مجدد مشکل را رفع و رجوع کنند اما تجربه نشان داد که این روش موفق نبوده است.
براساس گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک «روسازی بلوکی، شیوه ای است که می توان مشکل مسیر ترمز اتوبوس های بی آرتی در ایستگاه ها را رفع کند، این شیوه ابداع ما نیست و ده ها سال است که در سراسر جهان از این راه برای رفع مشکل ایستگاه های اتوبوس استفاده می کنند. »
شفیعی توضیح داد: تا کنون در هفت ایستگاه که دچار آسیب های اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک خوردگی و جمع شدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده است. مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کرده اند.
او در توضیح مزایای این روش، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه این شیوه نسبت به روش های قبلی کمتر ، طول عمر بیشتر، سرعت اجرای بالا(۴ روز)، ترمیم با سرعت و... از جمله ویژگی های مثبت روسازی بلوکی است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که روسازی بلوکی موجب لغزندگی اتوبوس ها نخواهد شد، ادامه داد: این شیوه یک راه حل استاندارد است و حتی فرودگاه ها که بار محوری و افقی شان بسیار بالا است، از شیوه بهسازی بهره می برند.
براساس گفته شفیعی« عملیات بهسازی و روسازی ایستگاه های بی آر تی تا کنون در ایستگاه کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاه های شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به پایان رسیده و در ایستگاه ۱۷ شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست.»
او در رابطه با ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت ها در تهران توضیح داد: این موضوع در شورای ترافیک تهران تصویب شد اما در رابطه با فاز اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک تصمیم گیر است.