حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر به پایان رسید
شهردار اسلامشهر اعلام کرد: با پایان حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر، این تونل به خط سه مترو تهران متصل میشود.
شهردار اسلامشهر اعلام کرد: با پایان حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر، این تونل به خط سه مترو تهران متصل میشود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن حمیدی در آیین پایان حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر و اتصال به خط سه مترو تهران با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه حفاری دستی تونل مترو اظهار کرد: حفاری این قطعه ۹۰۵متری به صورت دستی از سال ۹۸ آغاز شد و پس از گذشت بیش از سه سال به دیواره مترو تهران رسیدیم و امیدوارم با تامین منابع مالی در سال جاری روسازی و ریل گذاری را عملیاتی کنیم.
وی افزود: خدا را شاکریم که حفاری این طرح ملی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شده البته مهمتر از پروژه عمرانی، تامین منابع مالی آن است که برای حفاری تونل دستی دولت کمک شایانی داشته و بیش از ۷۰ درصد منابع مالی آن توسط دولت تامین شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم اعتبار ۱۶۷ میلیاردی که برای روسازی و ریل گذاری مترو اسلامشهر از سوی مجلس در نظر گرفته شده سریعتر تخصیص یابد تا عملیات روسازی و ریل گذاری هم به زودی آغاز شود.
شهردار اسلامشهر با اشاره به اجرای طرح اسلامشهر من گفت: در قالب پویش "اسلامشهر من" هر ده روز یک بار یک نوید خوب به مردم شهر میدهیم و در همین راستا امروز هم پایان حفاری و اتصال تونل اسلامشهر به مترو تهران را به مردم تبریک میگوییم.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر هم در این مراسم با اشاره به اینکه اداره و مدیریت شهر نیازمند فکر و ایده و خرد جمعی است، گفت: برای به بهرهبرداری رسیدن هر پروژه عمرانی بسیاری از مجموعهها و دستگاههای اجرایی دخیل هستند، پایان حفاری تونل دستی مترو که در واقع مترو جنوب غرب استان تهران است نیازمند برگزاری جلسات و گزارش دهی متعدد با هدف جهاد تبیین است تا مردم در جریان اقدامات مدیریت شهری اسلامشهر قرار گیرند.
داود حورزاده افزود: با گذشت بیش از ۲ سال از شورای ششم شاهد بهرهبرداری از بسیاری طرح ها هستیم که نشانه عملکرد خوب و همراهی اعضای شورا و مدیریت شهری و مسئولین شهرستان است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد حفاری مکانیزه مترو هم در دوره ششم شورای شهر اجرا شده است ، اظهار داشت: در حفاری قطعه دستی که به روش اتریشی انجام شده در سال نخست ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال ۱۴۰۰ در دوره ششم مدیریت شهری به اتمام رسیده و بالای ۸۰ درصد حفاری تونل در این دوره شورا بوده است.
این مسئول تصریح کرد: پایان حفاری تونل دستی مترو در راستای سیزدهمین هفته از پویش "اسلامشهر من" در حال اجرا است، با نزدیکی به دهه فجر و انتخابات هر مسئولی باید موضوعات را تبیین و به مردم گزارش دهد تا موج امید و اعتماد در بین شهروندان ایجاد شود.
حورزاده با تأکید بر اینکه ما مفتخریم در این دوره مدیریت شهری تنها به موضوعات عمرانی نپرداخته و مسائل زیرساختی و فرهنگی را نیز اجرا میکنیم، ادامه داد: اسلامشهر به کارگاه عمرانی تبدیلشده و اجرای نهضت همسطح سازی، بهسازی و روشنایی معابر، اجرای نهضت آسفالت که از دوره پنجم آغاز شده بود، تجهیز پارکها و بوستانها، ایجاد درآمد پایدار، احداث کمربندی شمالی شهر و توسعه معابر در تمام نقاط شهر اسلامشهر در حال اجرا است.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با بیان اینکه در گذشته تنها یک تقاطع غیرهمسطح در شهر داشتیم گفت: در همین دوره شهری پنج تقاطع غیرهمسطح در حال اجرا است که به سختی تأمین اعتبار شده که قطعاً نگاه دولت و پشتیبانیهای مجلس شورای اسلامی و همراهی مسئولان شهرستان اسلامشهر و مجموعه مدیریت شهری در اجرای همه پروژهها تأثیرگذار بوده است.
گفتنی است در مسیر حفاری تونل دستی مترو اسلامشهر به طول ۹۰۰ متر مخاطرات و چالشهای فراوانی مانند عبور از لوله سد ماملو، عبور از بزرگراه آزادگان و بزرگراه آیتالله سعیدی وجود داشت که با همراهی مسئولان ذیربط انجام شد و امیدواریم با تأمین منابع مالی این آرزوی دیرینه مردم اسلامشهر و خطه جنوب غرب تهران سریعتر تحقق یابد.
شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.