بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

اجرای عملیات عمرانی در ۱۰ ایستگاه خط ۱۰ مترو

تور بازدید اصحاب رسانه از عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران صبح امروز برگزار شد.

اجرای عملیات عمرانی در ۱۰ ایستگاه خط ۱۰ مترو
تین نیوز |

تور بازدید اصحاب رسانه از عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه- برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، تور بازدید اصحاب رسانه از عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار شد.

حسین نصر آزادانی مجری خط ۱۰ متروی تهران در جریان بازدید خبرنگاران از ایستگاه متروی دریاچه و چند ایستگاه دیگر خط ۱۰ گفت: خط ۱۰ مترو ۳۴ ایستگاه و ۴۷ کیلومتر تونل دارد و از غربی ترین نقطه تهران شروع و در انتها در فلکه سوم تهرانپارس تقاطع خط ۴ تمام می شود.

نصر آزادانی با بیان اینکه این خط مناطق یک تا پنج و ۲۱ و ۲۲ را پوشش می دهد، اظهار کرد: مناطقی که از سیستم انبوه بر مترو کم بهره هستند از این خط بهره مند خواهند شد. خط ۱۰ بار جمعیتی زیادی را که در منطقه ۲۲ وجود دارد، پوشش می دهد و در کاهش حجم ترافیک بزرگراه های نیایش، همت، حکیم و تهران کرج سهم بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: خط ۱۰ در ایستگاه تقاطعی این خط با خط پنج «یعنی وردآورد» تا ۵۰ درصد از مسافران کرج را پوشش می دهد و تراکم مسافری ایستگاه های خط ۴ و ۲ را در ایستگاه صادقیه و ارم سبز بهبود می دهد.

مجری خط ۱۰ متروی تهران با بیان اینکه ایستگاه دریاچه، کارگاه مرکزی قطعه غربی خط ۱۰ و محل ورود دو دستگاه تی بی ام است، عنوان کرد: تی بی ام یک به سمت شرق حفاری کرده و تی بی ام شماره ۳ به سمت غرب و وردآورد حرکت خود را آغاز خواهد کرد. بنا بر این است که حفاری تونل های خط ۱۰ مترو با ۵ دستگاه تی بی ام انجام بگیرد.

وی بیان داشت: برنامه ریزی شده تا فاز یک خط ۱۰ ظرف چهار سال به شرط تامین منابع مالی به بهره برداری برسد. حدود ۱۶ موقعیت را با کمک شهرداران مناطق ویژه ایستگاه های این خط تحویل قرارگاه خاتم دادیم.

نصر آزادانی با اشاره به ایستگاه های در حال ساخت این خط گفت: عملیات عمرانی ایستگاه های پژوهش، دریاچه چیتگر، اتریش، ساحل، میدان موج المپیک، کوهسار، جنت آباد، سردار جنگل، ایرانشهر و میدان کتاب آغاز شده است. مناقصه سایر ایستگاه های خط ۱۰ نیز در حال انجام است.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو به نام Y۱۰-Z۶ هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد.

وی ادامه داد: احجام آن حدود ۹۰ هزار متر مکعب و میزان بتن ریزی آن ۳۴ هزار متر مکعب است. این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر  دارد که در حال حفاری است.

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک نیز گفت: پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک که در منطقه ۲۲ قرار دارد از سال ۱۴۰۰ شروع شد. در حال حاضر در حال حفاری شمع های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع ها با روش تاپ داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می کنیم.

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو درباره ایستگاه میدان اتریش گفت: در طراحی این ایستگاه که در خط ۱۰ قرار دارد تلاش کردیم که باتوجه به زمین های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش بدهیم. این امر می تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد.

وی ادامه داد: عمق ایستگاه میدان اتریش ۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می شود.

حیدری با تاکید بر اینکه تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است، اظهار کرد: به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند. به محض عبور دستگاه سایر فعالیت ها می تواند انجام شود.

وی در پایان گفت: برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه هایی است که در فاز اول به بهره برداری می رسد در سال ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد. پیش بینی شده که ورودی ها و هواسازهای ایستگاه نیز به موازات کار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.