بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

کدام منطقه پایتخت ایستگاه مترو ندارد؟ +جدول

اگرچه منطقه ۲۱ پایتخت ایستگاه مترو ندارد اما مناطق ۶، ۲ و ۱۲ بیشترین تعداد ایستگاه را به خود اختصاص داده اند.

کدام منطقه پایتخت ایستگاه مترو ندارد؟ +جدول
تین نیوز

اگرچه منطقه ۲۱ پایتخت ایستگاه مترو ندارد اما مناطق ۶، ۲ و ۱۲ بیشترین تعداد ایستگاه را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعالیت دارد. براساس تازه ترین داده های شرکت مترو تهران که در اختیار ایرنا قرار گرفته است. مناطق ۶ شهرداری تهران با ۲۰ ایستگاه و مناطق ۲ و ۱۲ هر کدام با ۱۸ ایستگاه بیشترین تعداد ایستگاه های مترو را اختیار دارند و منطقه ۲۱ تنها منطقه ای است که ایستگاه مترو ندارد و مناطق ۱۸ و ۱۷ هم با ۲ و یک ایستگاه کمترین ایستگاه مترو را دارد.

منطقه ۱۱ با ۱۶ ایستگاه و منطقه پنج با ۱۳ ایستگاه مترو به ترتیب مناطقی با ایستگاه های مترو زیاد به حساب می آیند.

جالب اینکه بیشترین آمار استفاده از ایستگاه های مترو از منطقه ۱۳ تهران بوده در حالی که این منطقه فقط پنج ایستگاه را در دل خود جا داده است و مناطق ۱۸ و ۲۲ کمترین میزان استفاده از مترو را به نسبت تراکم جمعیت دارند.

ایستگاه مترو

همچنین مناطق ۲ و هفت شهرداری تهران طبق این آمار در رتبه های بعدی قرار دارند.

رشد ۲۳ درصدی توسعه مترو نسبت به میانگین ۱۰ ساله

از دیگر اقدامات شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری بهره برداری از ۳۹ کیلومتر مسیر مترو و احداث ۱۸ ایستگاه است که مجموع این ایستگاه ها ۳۱ کیلومتر طول دارند و از ایستگاه های حرم شاه عبدالعظیم، میدان حرم، ابن بابویه و چشمه علی می گذرد، بطوریکه آن را تبدیل به طولانی ترین خط متروی خاورمیانه خواهد کرد.

ایستگاه مترو

خط ۶ متروی تهران دو ویژگی مهم دارد؛ اول آنکه این خط مناطق جنوب شرقی تهران و مناطق پنج و دو را که از پرجمعیت ترین مناطق تهران هستند به شبکه مترو مجهز می کند و دوم آنکه با همه خطوط مترو تهران یعنی با ۶ خط اصلی، تقاطع دارد و مسیرهای مختلف را به هم متصل می کند که این اقدام نیز رشد ۲۳ درصدی نسبت به میانگین ۱۰ ساله دارد.

آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید ۸، ۹ و ۱۰ مترو تهران

همچنین با اجرای طرح های توسعه ای در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش متروی پایتخت و نهایی سازی قرارداد احداث خط ۱۱ مترو که خط ۸ حدود ۴۲ کیلومتر، خط ۹ حدود ۵۰ کیلومتر، خط ۱۰ حدود ۵۰ کیلومتر و خط ۱۱ حدود ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی به ناوگان حمل و نقل اضافه شد.

بزرگترین پایانه مترو در خاورمیانه که پایانه زیرزمینی اکباتان به مساحت ۴ هکتار و ظرفیت ۲۱ رام قطار است نیز در اولین پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد، تا پیش از احداث این پایانه به لحاظ فنی خط چهارم ناقص بود اما با ایجاد این پایانه یکی از الزامات انجام و امکانات بسیاری را در اختیار متروی تهران قرار داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.