بازدید سایت : ۸۰۸۰۸

عملکرد صفر شهرداری تهران در حوزه موتورسیکلت های برقی​

در حوزه موتورهای برقی نیز قرار بود شهرداری تهران کمک های مالی داشته باشد اما باز هم در این حوزه عملکرد صفر بوده است.

عملکرد صفر شهرداری تهران در حوزه موتورسیکلت های برقی​
تین نیوز |

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش عملکرد ۶ ماهه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: در حوزه موتورهای برقی نیز قرار بود شهرداری تهران کمک های مالی داشته باشد اما باز هم در این حوزه عملکرد صفر بوده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، در جریان دویست و هشتاد و سوم شورای اسلامی شهر تهران است  وضعیت بودجه شش ماهه نخست سال 1403 شهرداری تهران در معاونت های مختلف شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش نظارتی شش ماهه اول بودجه مصوب سال 1403 شهرداری تهران در خصوص پروژه های تملک دارایی سرمایه ای و مالی و هزینه ای با بیان اینکه اطلاعات در روندی چند ماهه از بخش های مختلف اخذ شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاید در دو یا سه ماهه ابتدایی سال امور پیشرفت چندانی نداشته باشد، تصمیم بر این شد که گزارش 6 ماهه ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات حوزه مالی، مناطق و مجموعه ها جمع آوری شده است، یادآور شد: تعامل کاملی با شهرداری صورت گرفت تا گزارش امروز در حد ممکن کامل باشد. این گزارش بر اساس بودجه مصوب قرائت خواهد شد و تنها به ردیف های مصوب است.

آخوندی با بیان اینکه این گزارش در راستای وظیفه نظارتی شوراست، خاطرنشان کرد: 66 هزار و 500 میلیارد تومان برای 6 ماهه اول مشخص شد که در بخش هزینه ای رقم تخصیص یافته 22 هزار و 400 میلیارد تومان و تملک دارایی سرمایه ای 36 هزار میلیارد تومان و تملک دارایی مالی هزار میلیارد تومان است. در بخش درآمدها مجموع وصول 6 ماهه 45 هزار میلیارد تومان و منابع حاصل از تملک دارایی سرمایه ای 9 هزار و 400 میلیارد تومان است. در مجموع 64 هزار و 720 میلیارد تومان وصول شده که معادل 43 درصد است.

براساس اعلام شورای شهر تهران بودجه مصوب برای شش ماهه نخست66,500 میلیارد تومان است که در این مدت 64,720 میلیارد تومان (43٪ از بودجه سالانه) تحقق پیدا کرده است.

 در ادمه محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره گزارش 6 ماه معاونت خود بیان کرد: یکی از رسالت های مهم سال جاری ما خرید اتوبوس ها بود و تمام تلاش خود را در 6 ماهه اول برای تأمین اتوبوس ها در نظر گرفتیم.

وی افزود: در مواردی پیشرفت های ما دو چندان بوده و در خرید اتوبوس ها، با تمام تولیدکنندگان جلساتی را با حضور رئیس شورا داشتیم و تا پایان سال با پرداخت های صورت گرفته، عقاب افشان و اسنا اتوبوس های خود را تحویل خواهند داد.

هرمزی با بیان اینکه با کمک معاونت مالی، منابع اعتباری برای خرید 400 دستگاه اتوبوس بی.آر.تی دیزلی تأمین شده است، یادآور شد: قراردادها امضا شده و از شورا درخواست داریم در متمم بودجه به ما کمک کند و اجازه دهد که اعتبارات آن تأمین شود.

وی با اعلام اینکه اوراق مشارکت تا مهرماه تأمین نشده بود که باعث عقب ماندگی بودجه در مترو شد، اظهار کرد: مترو شرایط خوبی دارد و امیدواریم روند اقدامات به همین شکل ادامه پیدا کند.

هرمزی با بیان اینکه برای تأمین هزار دستگاه ون از ایران خودرو نیز انتظار حمایت شورا را داریم، خاطرنشان کرد: جلسات کارشناسی برای تأمین موتورسیکلت های برقی با توجه به قیمت بنزین باید برگزار شود و اگر به نتیجه برسیم، آمادگی داریم در این زمینه کمک کنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش عملکرد 6 ماهه شهرداری تهران در بحث بودجه گفت: صحبت های بنده به معنای این نیست که همکارانمان در حوزه حمل و نقل برای توسعه حمل و نقل عمومی تلاشی نمی کنند اما متاسفانه از سهم 50 درصدی که باید در 6 ماهه اول  به حوزه حمل و نقل اختصاص داده می شد تنها حدود 35 درصد آن  پرداخت شده است.

وی ادامه داد: قرار بود تا پایان سال در خط 6 مترو تهران 5 ایستگاه به بهره برداری برسد اما تنها 5 درصد بودجه 2 هزار و 900 میلیارد تومانی خط 6 پرداخت شده  و در خط 7 نیز تنها 12 درصد از بودجه 1500 میلیارد تومانی پرداخت شده و این غیر طبیعی است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: قرار بود از بخش هایی همچون طرح ترافیک و عوارض شهرسازی کمک هزینه هایی به حوزه حمل و نقل پرداخت  شود اما حتی این کار هم صورت نگرفته این مشکلات ارتباطی به نحوه عملکرد ندارند بلکه شاهد اختلال جدی و عدم اجرای مصوبات هستیم.

رئیس کمیسیون عمران به حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص بودجه خطوط 8 و 9 مترو تهران گفت: ما برای خط 8 و 9 مصوبه نداشته ایم اما برای مردم توقع ایجاد کرده ایم و اکنون باید کار را به گونه ای پیش ببریم که با توقعات مردم همخوانی داشته باشد.

وی در خصوص پایانه ها گفت: احداث هر پایانه در مترو منجر به افزایش 20 الی 30 درصدی راندمان کاری می شود ما برای هر واگن یک میلیون و 200 هزار یورو هزینه می کنیم اما هر پایانه می تواند 400 میلیارد تومان هزینه ها را کاهش دهد در حالی که برای یک پایانه 200 میلیارد تومان اعتبار قرار داده بوده ایم اما تنها 17 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در خط 10 مترو تهران 1996 میلیارد تومان  شده است، ادامه داد:  با همین مبلغ می توانستیم کارها را به شکل قابل قبولی به نتیجه برسانیم و این به معنای آن است که استراتژی ها ایراد دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پرداخت هایی که در حوزه  تجهیزات متحرک انجام شده است، گفت:  در حوزه تجهیزات متحرک حدود 36 درصد پرداختی داشته ایم  و برای بخش تجهیزات ثابت از  500 میلیارد تومان  تنها 157 میلیارد تومان پرداخت شده و فاصله نگران کننده ای میان مصوبات و  پرداخت ها وجود دارد.

وی با اشاره به بودجه اتوبوسرانی تصریح کرد: در بخش اتوبوس از 11200 میلیارد تومان فقط 5800 میلیارد تومان پرداخت  شده است بودجه ای که برای بازسازی اتوبوسرانی باید هزینه می شد را جهت پرداخت بدهی های شهرداری تهران خرج کرده اند در حالی که قرارداد عقاب افشان اسنا باید امسال تمام می شد اما هنوز به  50 درصد نیز نرسیده اند.

تشکری هاشمی درباه ون تاکسی ها افزود: اعلام کرده ایم که ون جایگزین خوبی برای  تاکسی های خطی است اما از هزار میلیارد تومان بودجه مصوب در این حوزه تنها  31 میلیارد تومان پرداخت شده است، بنا بود ون ها مشکل شهر را حل کند و اگر دوستان به دنبال بی توجهی به این مصوبات بودند می گفتند تا همان اول آنها را تصویب نکنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رانندگان تاکسی نمی توانند خودروی سمند  500 میلیونی یا  خودرو برقی یک میلیارد تومانی خریداری کنند و برای نوسازی ناوگان باید به آنها کمک شود اما این کار را هم نکرده ایم، همچنین در حوزه موتورهای برقی نیز قرار بود شهرداری تهران کمک های مالی داشته باشد اما باز هم در این حوزه عملکرد  صفر بوده است.

وی افزود: شهرداری تهران باید توضیح دهد که چرا این پول ها پرداخت نشده اند، منطقی نیست که 6 ماه اول که باید کار کنیم پولی به بخش های مختلف ندهیم و در شش ماه دوم بخواهیم پول ها را پرداخت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در جلسه نظارتی امروز قرار بود در خصوص عملکرد 6 ماهه معاونت های شهرداری تهران صحبت شود اما چرا  معاون خدمات شهری، معاون اجتماعی، معاون شهرسازی و معاون فنی و عمرانی  در این جلسه حضور ندارند، ما نمی توانیم خودمان از خودمان سوال بپرسیم  و به خودمان جواب دهیم مدیران شهرداری  باید در جلسه حاضر شوند و از عملکردشان دفاع کنند.

وی ادامه داد: در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه آمده است که 10 تقاطع به سرانجام نرسیده و باید گزارش این موضوع داده شود، اینکه گزینشی پروژه ها انجام شود و گزینشی منابع به آنها تخصیص داده شود و شورا سهمی در تصمیم گیری ها نداشته باشد از عرف خارج است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه به موسسه های فاقد اساسنامه نباید بودجه تخصیص یابد گفت:شهرداری تهران به سازمان های مشروط نباید هیچ نقدینگی داشته باشد  موسسه رایانه شهر، مرکز تجارت الکترونیک و سازمان فناوری های نوین فاقد اساسنامه هستند و تا زمانی که اساسنامه آنها به تصویب نرسیده است  نباید به آنها بودجه تخصیص یا ابلاغ داده شود طبق گزارش ها 10 میلیارد تومان پرداخت نقدی به شرکت رایانه شهر صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.