بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
رپرتاژ آگهی؛

◄ چرا بلیط اتوبوس نیست؟

وجود اتوبوس های vip که از لحاظ راحتی، امنیت و امکانات زیاد، برای سفرهای طولانی نیز یک گزینه خوب شناخته می شوند؛ باعث شده است تا گردشگران بیش از پیش مشتاق سفر با اتوبوس باشند.

چرا بلیط اتوبوس نیست؟
تین نیوز

چرا بلیط اتوبوس نیست؟ اتوبوس یکی از مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای بین شهری محسوب می شود. وجود اتوبوس های vip که از لحاظ راحتی، امنیت و امکانات زیاد، برای سفرهای طولانی نیز یک گزینه خوب شناخته می شوند؛ باعث شده است تا گردشگران بیش از پیش مشتاق سفر با اتوبوس باشند. اما مدتی است که مسافران از کمبود بلیط اتوبوس شکایت دارند و سوالی که برای گردشگران پیش آمده است این است که چرا بلیط اتوبوس نیست؟ از این رو در ادامه قصد داریم دلایل کمبود بلیط اتوبوس را بررسی کنیم.

چرا بلیط اتوبوس کمیاب شده است؟

اگر برای تهیه بلیط اتوبوس به سایت های فروش بلیط سر بزنید؛ اغلب با عبارت تکمیل ظرفیت مواجه می شوید. این مسئله که ابتدا در مورد بلیط هواپیما مطرح می شد؛ حتی در مورد بلیط اتوبوس نیز مشکل ساز شده است و بسیاری از مسافران به سختی قادر به خرید بلیط هستند. در ادامه درباره برخی دلایل مربوط به کمبود بلیط اتوبوس صحبت کرده ایم.

نارضایتی شرکت های اتوبوسرانی از قیمت بلیط اتوبوس

شرکت های اتوبوسرانی و رانندگان اتوبوس، قیمت پایین بلیط اتوبوس را دلیل اصلی کمبود بلیط اتوبوس عنوان کرده اند. پیش از این درخواست هایی مبنی بر افزایش صد درصدی قیمت بلیط اتوبوس از سوی صنف و همچنین درخواست افزایش 60 درصدی قیمت بلیط اتوبوس از طرف توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، مطرح شده بود. اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار فقط با 29 درصد افزایش قیمت بلیط اتوبوس موافقت کرد. فعالان و شاغلان در این حوزه گفته اند که 25 درصد از این افزایش قیمت در سال 1401 اعمال شده بود و تنها مجوز افزایش قیمت 4 درصدی صادر شده است.

تکمیل ظرفیت اتوبوس ها

در ایام پیک سفر، بلیط اتوبوس به برخی از مقاصد محبوب، به سرعت به فروش می رسد و ممکن است در زمان جستجوی شما، بلیطی موجود نباشد. برخی از شرکت های مسافربری، تعداد محدودی بلیط را به صورت آنلاین عرضه می کنند و مابقی بلیط ها به صورت حضوری در ترمینال به فروش می رسد.

مسافر اتوبوس جاده ای

عدم وجود اتوبوس در مسیر مورد نظر

تمام شرکت های مسافربری به تمام مقاصد سفر نمی کنند. ممکن است شرکت مورد نظر شما در حال حاضر به مقصد مورد نظر شما مسافری جابجا نکند، در نتیجه بلیطی نیز برای فروش ندارد. بهتر است از یک شرکت اتوبوسرانی دیگر درخواست بلیط اتوبوس کنید. برای تهیه بلیط در کمترین زمان و بدون معطلی به سایت فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس قاصدک 24 مراجعه کنید.

کمتر شدن تعداد ناوگان اتوبوس

به باور برخی شرکت های مسافربری و رانندگان، با وجود افزایش شدید قیمت قطعات، لاستیک و اتوبوس، نرخ های فعلی چندان برای آنها سودی ندارد که به شبکه حمل و نقل جاده ای کشور بپیوندند. بنا بر آمارها، تا دو سال پیش 15000 دستگاه اتوبوس در سراسر کشور مشغول جابجایی مسافران بوده که حالا این تعداد به 6 هزار و پانصد دستگاه رسیده است. سخنگوی شرکت های مسافربری کشور درباره این مسئله اینگونه اظهار نظر کرده اند که اتوبوس های جداشده از سیستم شرکت ها جذب برخی کارخانجات و ادارات شده اند، به همین خاطر در مسیر های مختلف کمبود اتوبوس و همچنین کمبود بلیط اتوبوس داریم.

اتوبوس های فرسوده

یکی دیگر از دلایل کمبود بلیط اتوبوس وجود اتوبوس های فرسوده است. طبق آمار سازمان اتوبوسرانی کشور تعداد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل در سال 1392 تعداد 20 هزار دستگاه بوده است که این تعداد در سال 1402 به 14 هزار دستگاه کاهش یافته است. عمر اتوبوس های جاده ای به طور متوسط 16 سال است، حدود یک سوم اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی کشور ما عمری بیش از این دارند. همچنین در این مدت از تعداد رانندگان این عرصه نیز کاسته شده است. متاسفانه هیچ نشانه هایی مبنی بر بهبود وضعیت اتوبوس های فرسوده نیست.

اتوبوس جاده ای فرسوده

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، چاره کار است!

در برخی موارد، به دلیل مشکلات فنی در سیستم فروش بلیط، ممکن است با خطا در نمایش یا رزرو بلیط مواجه شوید. برای اینکه مشکلی در خرید نداشته باشید و به موقع سفر کنید؛ بهتر است خرید بلیط را به روزهای نزدیک سفر موکول نکنید. اگر تاریخ سفر مشخصی دارید و برنامه ریزی سفر خود را انجام داده اید؛ بهتر است یک تا دو هفته قبل از سفر، بلیط خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت های معتبر فروش بلیط خریداری کنید تا با خیال آسوده سفر کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم برخی از دلایل کمبود بلیط اتوبوس را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید به وسیله اتوبوس سفر کنید؛ می توانید با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه های گردشگری معتبر نظیر قاصدک 24؛ از پشتیبانی 24 ساعته آن نیز برخوردار شوید.

سوالات متداول

چرا بلیط اتوبوس کم است؟ عدم افزایش قیمت بلیط اتوبوس و نارضایتی شرکت های اتوبوسرانی و کمبود تعداد اتوبوس ها در ناوگان مسافربری از مهم ترین دلایل کمبود بلیط اتوبوس است.

بهترین زمان خرید بلیط اتوبوس کدام است؟ اگر برای سفر خود برنامه ریزی کرده اید؛ بهتر است بلیط خود را از یک یا دو هفته قبل از سفر از سایت های معتبر خرید بلیط نظیر قاصدک 24 رزرو کنید تا با تکمیل ظرفیت مواجه نشوید.

دلایل اصلی کمبود بلیط اتوبوس چیست؟ نارضایتی شرکت های اتوبوسرانی از قیمت بلیط، تکمیل ظرفیت اتوبوس ها، کمتر شدن ناوگان اتوبوس، اتوبوس های فرسوده و عدم وجود اتوبوس در مسیر موردنظر

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.