بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر در گفتگو با تین نیوز:

◄ افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس شامل نوروز نمی شود

◄ افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس شامل نوروز نمی شود

تین نیوز | معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری در بهمن ماه سال جاری به درخواست بخش خصوصی و با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی، هزینه سوخت و هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته است. 

نیما شهرزاد در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری در 16 بهمن سال جاری اظهار داشت: این افزایش قیمت به دلیل تورم سالانه، افزایش اجرت امور هزینه ای و تعمیرگاهی، نگهداری ناوگان و هدفمندسازی یارانه ها و به درخواست شرکت های مسافربری از اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور صورت گرفته است.

وی افزود: افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های مسافربری بین شهری ربطی به طرح ویژه نوروزی ندارد و درخواست شرکت های مسافربری از تیرماه سال جاری بوده است که در فصل کمبود مسافر (بهمن ماه) به تصویب رسیده است.

معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه "تا این لحظه هیچ گونه افزایشی برای سفرهای نوروزی مدنظر نیست" گفت: افزایش سفرها به نقاط پر مسافر موجب برگشت یک سر خالی اتوبوس ها در ایام نوروز می شود و افزایش قیمت به موجب تامین قیمت سوخت مسیر برگشت و بخش کمی از دستمزد راننده اتوبوس ها در ایام نوروز می شود.

شهرزاد یادآور شد: افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های مسافری در سال گذشته مصادف با نوروز بود. به همین خاطر افزایش مجددی برای نوروز در نظر گرفته نشد و بر همین اساس ما شاهد کاهش 20 درصدی نرخ کرایه پس از اتمام سفرهای نوروزی سال 93 نبودیم.

وی در پایان از افزایش بلیت اتوبوس های بخش خصوصی از 10 روز آینده خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی از نیمه اسفند ماه صورت می گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.