◄ هندوستان قطار های بدون راننده وارد می کند
هندوستان به داشتن شبکه راه آهن پیچیده شناخته می شود، به زودی شاهد تغییر گسترده سیستمی از راه آهن معمولی به سیگنالینگ خواهد بود که به نسل جدید قطار های بهارات (Vande Bharat) معروف است.
هندوستان به داشتن شبکه راه آهن پیچیده شناخته می شود، به زودی شاهد تغییر گسترده سیستمی از راه آهن معمولی به سیگنالینگ خواهد بود که به نسل جدید قطار های بهارات (Vande Bharat) معروف است.
هدف، توسعه سیستم کنترل قطار مبتنی بر ارتباطات بومی (i-CBTC) خواهد بود.
سامانه i-CBTC که برای اولین بار در هند به صورت بومی توسعه یافته است، حرکت بدون راننده مترو و قطار را امکان پذیر می کند.
این پروژه، یک جهش بزرگ رو به جلو در زمینه اتوماسیون مترو و راه آهن است که به مأموریت (Atmanirbhar Bharat) دولت هند کمک خواهد کرد.
هندوستان چهارمین شبکه بزرگ راه آهن در جهان را با طول کل مسیر 68103 کیلومتر (42317 مایل) در اختیار دارد. راه آهن هند، سازمان برتر حمل و نقل این کشور، بزرگترین شبکه ریلی در آسیا و همچنین دومین شرکت تحت یک مدیریت واحد در جهان است.
بیشتر بخوانید
عزم بلند هند برای تبدیل شدن به سبزترین راه آهن جهان
i-CBTC یک سامانه مبتنی بر ارتباطات مدرن است که از ارتباطات رادیویی برای انتقال به موقع و دقیق اطلاعات کنترل قطار استفاده می کند. با جهش بزرگ در زمینه اتوماسیون، این سیستم عملیات بدون لوکوموتیو ران مترو و قطار را امکان پذیر می کند.
سیستم مبتنی بر ارتباطات مدرن از ارتباطات راه دور بین تجهیزات قطار و ریل برای مدیریت ترافیک و کنترل زیرساخت استفاده می کند.
این امر به ردیابی موقعیت دقیق قطار کمک می کند، که بهتر از سیستم های سیگنالینگ سنتی است که منجر به یک روش کارآمدتر و ایمن تر برای مدیریت ترافیک راه آهن می شود.
به دلیل ادغام آخرین فناوری، سامانه i-CBTC انتخاب بسیاری از اپراتورهای راه آهن در سراسر جهان است که در حال حاضر در بیش از صد شبکه ریلی در جهان. در هند نیز، این فناوری در راه آهن و مترو کاربرد دارد.
چی کج سلیقه
راننده تو جاده است نه ریل
اینجا لکوموتیوران هست
اصلاح نمایید