بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

راهکار جالب شهر فرانسوی برای مسافرانی که کرایه نمی دهند!

اپراتور حمل ونقل عمومی مارسی از اجرای سیاست جدید آموزش و تشویق به جای جریمه و تنبیه برای سوءاستفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی خبر داد.

راهکار جالب شهر فرانسوی برای مسافرانی که کرایه نمی دهند!
تین نیوز

اپراتور حمل و نقل عمومی مارسی از اجرای سیاست جدید آموزش و تشویق به جای جریمه و تنبیه برای سوءاستفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی خبر داد، طبق این سیاست فرد خاطی به جای پرداخت جریمه به خرید اشتراک ویژه حمل و نقل ملزم خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، کنترل کننده های حمل و نقل عمومی مارسی فرانسه برای کاهش جرایم حمل ونقل عمومی از جمله سوار شدن به وسایل نقلیه بدون تهیه بلیت و سوءاستفاده از خدمات عمومی، راهکار جدیدی را در نظر گرفتن کرده اند و از این پس به جای جریمه و تنبیه به ارائه آموزش، افزایش آگاهی و تشویق می پردازند.

پیش از این متخلفان به پرداخت جریمه و محروم شدن از حمل ونقل عمومی محکوم می شدند، اما طبق رویکرد جدید به جای تنبیه فرد خاطی به او فرصتی برای بازخرید و انجام کار درست ارائه می شود.

خرید اشتراک به جای پرداخت جریمه

بازرسان حمل و نقل عمومی مارسی در بخش مترو، اتوبوس ها و ترامواهای شهر از این پس در برخورد با افرادی که بدون تهیه بلیت سوار وسایل نقلیه عمومی می شوند، به جای صدور جریمه در محل، به آن ها این امکان را می دهند که یکی از مجوزهای اشتراک ویژه حمل و نقل اپراتور را خریداری کنند. به این ترتیب آن ها می توانند به عنوان یک شهروند مسئول به زندگی خود ادامه دهند.

اپراتور حمل ونقل عمومی مارسی این رویکرد را صدور جریمه آموزشی می نامد و دلیل در نظر گرفتن آن را صدور سالانه بیش از صد هزار جریمه برای افرادی اعلام کرد که بدون تهیه بلیت سوار وسایل نقلیه عمومی می شوند، هشت درصد از این جریمه ها به اپراتور یادشده و باقی مانده با گذشت سه ماه به سازمان مالیاتی کشور پرداخت می شود.

مسافران به اصطلاح «رایگان» ۲۵ میلیون یورو در سال برای مارسی هزینه دارند که معادل ۸۰ اتوبوس کمتر در شبکه شهر است، با این پول می توان بسیاری از پروژه های عمومی را شهر را تأمین مالی کرد، با این حال سیاست های مختلف سرکوبگرانه ای که تاکنون به کار گرفته شده، کارآمدی لازم را نشان نداده است و آموزش به عنوان یک رویکرد مرتبط تر، راهکاری کارآمدتر به نظر می رسد.

طرح آزمایشی حاضر از نوامبر ۲۰۲۴ تا جولای ۲۰۲۵ در شبکه حمل ونقل عمومی مارسی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از سیستم جریمه آموزشی، خارج از دوره های تمدید اشتراک ها (یعنی خارج از ماه های آگوست، سپتامبر، اکتبر و ژانویه) اجرا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.