بازدید سایت : ۳۴۰۲۰

تحول در حمل‌ ونقل شهر ژاپنی با برخاست و فرود عمودی برقی

سازمان حمل ونقل اوزاکا با هدف ایجاد شهری با محوریت حمل ونقل قراردادی مبتنی بر آغاز استفاده از هواپیماهای برخاست و فرود عمودی تمام الکتریکی یا eVTOL در شبکه حمل ونقل شهری امضا کرده است.

تحول در حمل‌ ونقل شهر ژاپنی با برخاست و فرود عمودی برقی
تین نیوز

سازمان حمل ونقل اوزاکا با هدف ایجاد شهری با محوریت حمل ونقل قراردادی مبتنی بر آغاز استفاده از هواپیماهای برخاست و فرود عمودی تمام الکتریکی یا eVTOL در شبکه حمل ونقل شهری امضا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سازمان حمل ونقل اوزاکا موسوم به متروی اوزاکا توافقنامه ای را برای اجرای eVTOL امضا کرده است که طبق آن شرکت های SkyDrive و Osaka Metro برنامه ها و عملیات تجاری دقیق را بررسی خواهند کرد تا مشخص کنند که چگونه می توانند به طور عملی از فناوری هواپیماهای برخاست و فرود عمودی برقی (eVTOL) استفاده کنند.

سازنده هواپیماهای eVTOL ژاپنی، SkyDrive، پس از نمایشگاه حمل ونقل هوایی پیشرفته اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، قراردادی را با متروی اوزاکا برای مطالعه امکان سنجی استفاده از eVTOL در منطقه اوزاکا امضا کرده است و هدف این همکاری تعیین چگونگی ادغام eVTOLها در منظر شهری به عنوان یک روش جدید حمل ونقل روزانه است.

متروی اوزاکا جانشین قانونی مستقیم سازمان حمل ونقل شهری اوزاکا است که یک شبکه مترو به طول ۱۳۷.۸ کیلومتر با ۹ خط در مرکز اوزاکا دارد که نقش مهمی در زیرساخت شهری ایفا می کند. این دو شرکت با ترکیب تخصص خود در حمل ونقل شهری و فناوری eVTOL، موقعیت خوبی برای کشف پتانسیل eVTOL در تغییر شیوه های حمل ونقل در اوزاکا و فراتر از آن دارند.

شرکت متروی اوزاکا علاوه بر مأموریت اصلی خود به عنوان زیرساخت حمل ونقل که ایمنی، امنیت و آسایش را برای شهروندان فراهم می کند و به عنوان یک زیرساخت اجتماعی حامی زندگی روزمره است، همچنین قصد دارد به عنوان یک «زیرساخت حیاتی» در شهر خدمت کند که در آن افراد مختلف با هم ملاقات می کنند و ارزش های جدیدی خلق می کنند. خط مشی این شرکت کمک به توسعه بیشتر شهر بین المللی اوزاکا است و فعالیت های تجاری خود را با هدف ایجاد شهری با محوریت حمل ونقل پیش می برد.

متروی اوزاکا دارای هشت خط مترو و یک تراموای جدید است که این خط جدید، یک تراموای خودکار و بدون راننده است. بر اساس گزارش ها، روزانه حدود ۲.۴ میلیون مسافر از سیستم حمل ونقل سریع متروی اوزاکا استفاده می کنند. این شرکت همچنین در حال توسعه نوآوری های جدید در حمل ونقل نظیر مفهوم «تحرک شهری به عنوان یک سرویس» (MaaS) با نام «e Metro» است که انواع مختلف حمل ونقل از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی را با هدف راحت تر کردن سفر در شهر اوزاکا ادغام می کند. در فوریه ۲۰۲۴، متروی اوزاکا به عنوان اپراتور پایانه ای برای فرود و پرواز eVTOLها (vertiport) خارج از محل نمایشگاه در اوزاکا انتخاب شد که گامی کلیدی در جهت تحقق استفاده از eVTOL در شهر است.

قطار ژاپن

SkyDrive به طور رسمی در ژوئیه ۲۰۱۸ پس از آزمایش ایده ها و نمونه های اولیه خودروهای پرنده از سال ۲۰۱۴ با مأموریت «پیشگام شدن در انقلاب حمل ونقلی که هر قرن یک بار اتفاق می افتد» تأسیس شد. این شرکت در نخستین آزمایش پرواز خدمه eVTOL در ژاپن سال ۲۰۱۹ موفق بود و در حال حاضر به دنبال اخذ اخذ گواهینامه اداره هواپیمایی کشوری ژاپن و اداره هوانوردی فدرال برای eVTOL های خود است.

چشم انداز SkyDrive ایجاد آینده ای است که در آن همه افراد از eVTOL برای حمل ونقل روزانه در ژاپن و سراسر جهان استفاده کنند. SkyDrive برای شرکت در پروژه حمل ونقل هوایی پیشرفته (AAM) در نمایشگاه حمل ونقل هوشمند ۲۰۲۵ انتخاب شد.

شارژ تاکسی هوایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.