بازدید سایت : ۱۱۰۴۰۹
سایز ویدئو: 77.32M | مدت زمان: 00:12:14 | دانلود ویدئو

فیلم| سفر با نخستین قطار برقی ساخت ترکیه

راه آهن ترکیه اوایل سال جاری میلادی از تکمیل و تحویل نخستین قطار خودران برقی ساخت این کشور و به کارگیری آن در خطوط ریلی خود خبر داد. به گفته مقام های راه آهن ترکیه، این قطار توسط شرکت ترکیه ای «توواساش» ساخته به با نام تجاری TCDD E44000 به بازار عرضه شده است.

تین نیوز |

 راه آهن ترکیه اوایل سال جاری میلادی از تکمیل و تحویل نخستین قطار خودران برقی ساخت این کشور و به کارگیری آن در خطوط ریلی خود خبر داد. به گفته مقام های راه آهن ترکیه، این قطار توسط شرکت ترکیه ای «توواساش» ساخته به با نام تجاری TCDD E44000 به بازار عرضه شده است. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، این قطار توانایی حمل ۱۱۴۲ مسافر را داشته و حداکثر سرعت آن به ۱۷۶ کیلومتر در ساعت می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ریل نیوز؛ در حال حاضر، قطار نیمه سریع السیر ساخت ترکیه در خط استانبول – قونیه به کار گرفته شده و مشغول خدمت رسانی به مسافرین است. راه آهن ترکیه همچنین قصد دارد بازاریابی های لازم برای صادرات این قطار به خارج از کشور را انجام دهد که البته هنور خبری در خصوص انعقاد قراردادی در این خصوص منتشر نشده است. 

سفر با نخستین قطار ملی ترکیه

اگر قصد استفاده از قطار نیمه سریع السیر ساخت ترکیه را دارید، پیش از هر چیز باید بدانید که برای استفاده از این قطار، باید ابتدا به ایستگاه «قبضه» در شهر ساتانبول بروید که سفر به این ایستگاه با مترو شهری استانبول امکانپذیر است.

ورودی ایستگاه قطار نیمه سریع السیر «آداپازاری – قبضه» درست روبروی درب متروی قبضه قرار دارد. در ورودی ایستگاه، دستگاه های مخصوص فروش بلیط نصب شده اند که البته می توانید بلیط این قطار را به صورت آنلاین نیز خریداری نمایید. قطار دارای پنج سالن خودکشش برقی بوده و حداکثر سرعت آن در این خط، به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

هنگام سوار شدن به قطار، نخستین نکته مهمی که به چشم می خورد، تعبیه محل ویژه سوار شدن افراد معلول روی ویلچر است که در سالن  شماره ۲ تعبیه شده و این دسته از افراد می توانند به سادگی سوار قطار شوند. همچنین گوشه ای سالن، به محل نگهداری ویلچر تخصیص داده شده که با توجه به اتوبوسی بودن قطار، تعبیه چنین محلی کاملا ضروری به نظر می رسد.

سالن شماره یک از نوع درجه ۱ بوده و همانطور که در ویدئو مشاهده می فرمایید، شامل دو ردیف صندلی است که یک سمت آن تک صندلی و یک سوی آن نیز دو صندلی است. چینش صندلی ها در سالن درجه ۱ و مدل میزهای تعبیه شده در آن شباهت زیادی به فضای داخلی هواپیما داشته و فضای استراحت پای کافی نیز برای صندلی ها در نظر گرفته شده است.

در خصوص مسیر قطار نیز باید گفت همانطور که مشاهده می فرمایید، بخش عمده ای از مسیر در حاشیه دریای مرمره عبور کرده و مناظر زیبایی برای تماشا در طول سفر به چشم می خورند. مسیر ۹۵ کیلومتری تعریف شده برای قطار، نیازمند ۵۹ دقیقه سیر است که البته در برخی موارد به دلیل تاخیر و ناهماهنگی های موجود، ممکن است این زمان تا یک ساعت و نیم نیز افزایش یابد. قیمت بلیط آن نیز ۳.۶۵ دلار است که هزینه ای معقول و اقتصادی در قیاس با هواپیما به حساب می آید. البته این هزینه برای افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۵ سال، به صورت نیم بها محاسبه می شود که نکته ای مثبت در تکریم افراد سالمند به حساب می آید.

راه آهن ترکیه در حال ساخت ادامه مسیر تا شهر آنکارا بوده که در این صورت، تحولی چشمگیر در بخش حمل و نقل عمومی این کشور را شاهد خواهیم بود.

در خصوص چینش صندلی ها و امکانات داخلی قطار نیز باید گفت که حتی سالن های اکونومی آن نیز از امکانات رفاهی مورد نیاز مسافر از جمله صندلی های نسبتا راحت، پریز برق، سینی مخصوص پذیرایی و محل استراحتگاه پا برخوردار هستند. همچنین، درست مانند هواپیماهای مدرن، نمایشگری در هر سالن تعبیه شده که اطلاعات مسیر، دمای هوا و سرعت قطار را به مسافرین نشان می دهد.

در طول مسیر، امکان خرید خوراکی های متنوع نیز برای مسافرین فراهم شده و مهمانداران قطار خدماتی شبیه به ایرلاین ها را در اختیار مسافرین قرار می دهند. سرویس های بهداشتی تمیز و قابل قبول، محل ویژه قرار گیری چمدان های حجیم و ویلچر نیز از دیگر امکانات رفاهی قطار هستند که سفر خوشی را برای شما رقم خواهند زد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.