بازدید سایت : ۶۸۱۲۷

برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل ترکمنستان برای سال های 2025-2022 چیست؟

در برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل ترکمنستان جهت گیری های راهبردی مربوط به نوسازی همه جانبه بنیان مادی و فنی انواع حمل و نقل، ایجاد زیرساخت های تخصصی مدرن و تقویت بیش از پیش موقعیت کریدورهای حمل و نقل ترانزیتی ترکمنستان به عنوان یک مرکز منطقه ای در نظر گرفته شده است.

 برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل ترکمنستان برای سال های 2025-2022 چیست؟
تین نیوز |

اواخر ماه آوریل سال جاری، در مؤسسه روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان همایشی تحت عنوان «همکاری های بین المللی در زمینه توسعه دیپلماسی حمل و نقل ترکمنستان» برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران،  در این مراسم نمایندگانی از وزارت امور خارجه، مجلس ترکمنستان، آژانس حمل و نقل و ارتباطات تحت نظر کابینه وزرای ترکمنستان، دانشکده فنی-مهندسی و ارتباطات حمل و نقلی ترکمنستان، کارکنان حوزه اجتماعی و سیاسی، اساتید و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی و همچنین نمایندگان خبرگزاری های جمعی حضور داشتند.

 احمد قابان اف، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان، نمایندگانی از مجلس ترکمنستان، نمایندگانی از مؤسسات آموزش عالی و متخصصان آژانس های حمل و نقل و ارتباطات در این نشست به ایراد سخنرانی پرداختند. همچنین ویدئو کلیپی از سوی ایگور رونوف دبیر اجرایی مرکز بین المللی دیپلماسی حمل و نقل تحت نظر سازمان ملل نیز پخش گردید.

براساس آنچه که در برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل ترکمنستان برای سال های 2025-2022 آمده، جهت گیری های راهبردی مربوط به نوسازی همه جانبه بنیان مادی و فنی انواع حمل و نقل، ایجاد زیرساخت های تخصصی مدرن و تقویت بیش از پیش موقعیت کریدورهای حمل و نقل ترانزیتی ترکمنستان به عنوان یک مرکز منطقه ای در نظر گرفته شده است. در همین راستا، اهمیت سی و هشتمین جلسه نشست رؤسا و نمایندگان مسئول ادارات حمل و نقل ریلی کشورهای عضو سازمان همکاری راه آهن ها که در بازه زمانی 15 الی 19 آوریل 2024 در عشق آباد برگزار شد، مورد تأکید قرار گرفته است.

سخنرانان با تأکید بر اینکه ترکمنستان در بیش از 10 کنوانسیون بین المللی حمل و نقل مشارکت داشته و ابتکار برگزاری اولین کنفرانس جهانی سیستم حمل و نقل پایدار را ارائه نموده است، خاطر نشان کردند که به ابتکار ترکمنستان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه های مربوطه را با هدف توسعه همکاری های حمل و نقلی چندجانبه در سال های 2014، 2015، 2017 و 2021 مورد تصویب قرار داد. این همایش با برگزاری میزگردی با موضوع سیستم حمل و نقل پایدار تکیه گاه روابط تجاری و اقتصادی به کار خود پایان داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.